شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۴۸۳
بازپرس و کارشناسان دادگستری:‌ برق گرفتگی نبود

رد ادعای سازمان زندان‌ها درباره فوت امیرحسین حاتمی

رد ادعای سازمان زندان‌ها درباره فوت امیرحسین حاتمی
بازپرس دادسرا و سه کارشناس دادگستری به طور جداگانه ادعای سازمان زندان ها مبنی بر فوت امیرحسین حاتمی در زندان بزرگ تهران به دلیل برق گرفتگی را رد کردند.

به گزارش فراز؛ امیرحسین حاتمی، جوان ایلامی بود که مهرماه سال قبل بابت نزاع به ۹ ماه حبس محکوم شد ولی چند روز بعد از حضور در زندان تهران بزرگ جان خود را از دست داد.

بعد از مناقشه برانگیز شدن فوت این زندانی، سازمان زندان‌ها مدعی شد که دلیل فوت او برق گرفتگی بوده. این در حالی بود که نزدیکان امیرحسین حاتمی تاکید داشتند که ماجرای فوت ناگهانی او در زندان بزرگ تهران چیز دیگری بوده است.

در همان زمان گفته شده بود که درگیری امیرحسین حاتمی با افسرنگهبان و ضرب و شتم وی عامل اصلی فوت او بوده. به همین دلیل نیز خانواده وی اقدام به شکایت از سازمان زندان‌ها نزد دادگستری کردند. 

امروز علی مجتهدزاده، وکیل خانواده امیرحسین حاتمی از رد ادعای سازمان زندان‌ها درباره دلیل فوت امیرحسین حاتمی توسط بازپرس پرونده و سه کارشناس دادگستری خبر داده است.

این وکیل دادگستری در بخشی از یادداشت خود که در روزنامه «اعتماد» با عنوان «مرجعیت قانون و امید اندکی که هنوز نمرده» به این موضوع اشاره داشت و نوشت: درست است که مرجعیت قانون در ایران به شدت دچار صدمه شده اما واقعیت این است که این مرجعیت هنوز کاملا از بین نرفته و امکان احیاء و ارتقاء آن همچنان هست. بهتر است اینجا به ذکر یک نمونه عینی بپردازیم؛ یک سال پیش شهروندی به نام امیرحسین حاتمی در زندان بزرگ تهران فوت کرد. مسئولان زندان و قوه قضائیه مثل اکثر موارد اینچنینی، زیر بار تقسیر این اتفاق نرفتند و اعلام کردند که دلیل فوت او برق گرفتگی بوده. این در حالی بود که هیچ شواهدی دال بر این وجود نداشت.

وی در مطلب خود افزوده است: زمانی که من وکالت اولیاء دم امیرحسین حاتمی را برای پیگیری این پرونده پذیرفتم کمتر کسی بود که برای روشن شدن اصل ماجرا امیدی داشته باشد. در ادامه اما هم بازپرس این پرونده که فرد مستقلی بود، توضیحات سازمان زندان‌ها مبنی بر برق گرفتگی امیرحسین حاتمی را قبول نکرد و موضوع را به کارشناسی ارجاع داد. اما در مرحله بعد هم  سه کارشناس دادگستری بر همین موضع بازپرس صحه گذاشتند و روایت برق گرفتگی او را رد کردند. اینگونه بود که اکنون امیدها برای به نتیجه رسیدن این پرونده و معلوم شدن دلیل مرگ امیرحسین حاتمی و حتی محکوم کردن سازمان زندان‌ها در خود دستگاه قضایی به شدت افزایش یافته.

مجتهدزاده با تمجید از رفتار مستقل قوه قضائیه در این پرونده که علیه یکی از زیرمجموعه‌های خودش رای داده، آن را نمونه قابل توجهی از این موضوع دانسته که علی‌رغم همه اشکالات موجود همچنان می‌توان به برخی از فرآیندهای قانونی در کشور امیدوار بود و نباید این روزنه‌های امید را نادیده گرفت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!