پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۴۰۳۱

نماینده مجلس: طرح صیانت دست شورای عالی فضای مجازی است، ما ناظر هستیم

نماینده مجلس: طرح صیانت دست شورای عالی فضای مجازی است، ما ناظر هستیم
متاسفانه ما مسائل ساده را به معضل تبدیل می‌کنیم، سپس از آن بحران می‌سازیم و بعد می گوییم کار دشمن است. آن وقت دهان همه ما بسته می‌شود. بنده به دولتمردان گفتم نمی‌شود همواره به مردم فشار آورد.

تنها سرمایه‌ی این نظام مردم هستند و ما باید مردم‌داری کنیم. اگر این مردم نباشند، این نظام هم نخواهد بود. تخریب و برچسب زدن راه ساده‌تری نسبت به منطق و استدلال برای دسترسی به اهداف است ولی تا زمانی که با هر طرز تفکری و از هر جریان سیاسی نتوانیم کنار هم بنشینیم، با هم صحبت کنیم و به‌صورت مستند حرف خود را به کرسی بنشانیم، هیچ چیزی در کشور سرجای خود قرار نخواهد گرفت. 

به گزارش فراز ایسنا در گفت‌وگو با جلال رشیدی کوچی -نماینده‌ی مرودشت در مجلس شورای اسلامی- نظر او را درباره‌ی اینترنت، حضور زنان در ورزشگاه، شرایط سیاسی کشور و... جویا شد.

 

 دیگر دست من به شورای عالی فضای مجازی نمی‌رسد

 

رشیدی کوچی درباره‌ی موضع‌گیری جناح‌های مختلف در اتفاقات دوهفته‌ی گذشته گفت: «در ماجرای خانم مهسا امینی بنده از هر دو طرف مورد هجوم قرار گرفتم یک طرف می گوید تو از جنس خودشان هستی و آمدی دروغ بگویی و... طرف دیگر می گوید تو از خط انقلاب خارج شدی و موافق بی‌بند و باری هستی. تو اصلا از دین خارج شده‌ای... تا وقتی نتوانیم کنار هم بنشینیم، با هم صحبت کنیم و به‌صورت مستند حرف خود را بیان کنیم هیچ چیز در کشور سرجای خود قرار نمی گیرد. راحت‌ترین کار برای رسیدن به اهداف، تخریب است. تخریب کردن هیچ کاری ندارد.»

به گفته‌ی نماینده‌ی مرودشت آنچه با عنوان قالب طرح صیانت در مجلس و کمیسیون ویژه بررسی می‌شد، دیگر عملا وجود خارجی ندارد. او در ادامه افزود: «ممکن است افرادی که هم در مجلس حضور دارند و هم در شورای عالی فضای مجازی وقتی دیدند طرح آنها در مجلس به نتیجه نرسیده است، اهداف خود را در شورای عالی فضای مجازی دنبال کنند. بنده در تمام صحبت‌هایم درمورد طرح صیانت داشتم تاکیدم بر این بود که شورای عالی فضای مجازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند چراکه متولی امر فضای مجازی است. دیگر دست من به شورای عالی فضای مجازی نمی‌رسد. باید ناظر باشیم و امیدوار که تصمیم‌های خوبی در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ شود.»

 

مسائل ساده را به معضل تبدیل می‌کنیم

 

رشیدی کوچی نوع برخورد با مسائل کلیدی اجتماعی را نادرست عنوان کرد و توضیح داد: «تمام حرف بنده از روزی که به مجلس آمدم این بود که سرمایه‌ی این نظام و کشور مردم هستند و باید مردم‌داری کنیم. اگر این مردم نباشند عملا این نظام هم نیست. امروز در بحث اینترنت سوالم این است که آیا واقعا از زمانی که قیمت تعرفه‌ها افزایش یافت و بسته‌های حجیم حذف شد شهروندان تغییری در سرعت اینترنت احساس کرده‌اند؟ بعد می گوییم چرا مردم ناراضی می‌شوند. نوع عمل و برخورد ما با مسائل کلیدی اجتماعی صحیح نیست.»

او ورود زنان به ورزشگاه و واکنش مخالفان را مثال زد و گفت: «برخی می‌گویند وا اسلاما که زنان رفته‌اند استادیوم و چگونه خوشحالی می‌کنند. همین افراد هستند که فشار می‌آورند. ما به‌عنوان حکومت دینی وظیفه داریم بستر لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا جایگاه زنان مورد خدشه قرار نگیرد و از لحاظ اعتقادی به بانوان اسائه‌ی ادبی صورت نگیرد. ما باید این بستر را فراهم کنیم نه اینکه بگوییم هیچ خانمی حق ورود به ورزشگاه ندارد. هر کسی هم اگر حرفی زد بگوییم نفوذی دشمن است. بانوان ما از مردان خیلی جلوتر هستند. باید کمی برای خودمان فهم و شعور قائل باشیم. کسی که خودش احساس کند در آن محیط احساس راحتی ندارد دیگر به آنجا نمی‌رود.»

او در همین مورد گفت: «متاسفانه ما مسائل ساده را به معضل تبدیل می‌کنیم، سپس از آن بحران می‌سازیم و بعد می گوییم کار دشمن است. آن وقت دهان همه ما بسته می‌شود. بنده به دولتمردان گفتم نمی‌شود همواره به مردم فشار آورد. باید گپی هم برای مردم ایجاد کرد.»

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!