شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۷۷۸

منبع گزارش وزیر کشور درباره بیماری مهسا امینی کجاست؟

منبع گزارش وزیر کشور درباره بیماری مهسا امینی کجاست؟
در شرایطی که پزشکی قانونی می‌گوید اعلام دلایل فوت مهسا امینی ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد، چه مرجعی خبرگزاری فارس و وزیر کشور را از این موضوع مطلع کرده که وی مبتلا به صرع و دیابت بوده و در ۵ سالگی نیز عمل تومور مغزی داشته؟

ماجرای مهسا امینی و مرگ تاسف‌بار او بعد از سکته در بازداشت گشت ارشاد، ۳ روز است که جامعه ایران را درگیر خود کرده. در این ۳ روز یکی از مشهودترین وضعیت‌ها، دوقطبی است که بر سر این اتفاق و قضاوت‌های مختلف ناظر به آن ایجاد شده است.

یکی از جدی‌ترین این اختلافات بر سر یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با مرگ مهسا امینی است. اینکه آیا او بیماری قبلی هم داشته یا خیر؟

ماجرا از وقتی شروع شد که خبرگزاری فارس از قول یک منبع آگاه که نامی هم از او نبرده بود اعلام کرد که مهسا امینی دچار سرع و دیابت بوده و در ۵ سالگی هم بابت تومور مغزی، سابقه عمل جراحی داشته است. بعد از آن هم برخی چهره‌های مسئول مانند زهره الهیان، نماینده مجلس همین موضوع را تکرار کردند.

اما مساله وقتی جدی‌تر شد که وزیر کشور هم وارد موضوع شد و گفت:  دلایل کامل پزشکی این اتفاق باید ارائه شود چرا که ظاهرا این مرحومه مشکلات پزشکی قبلی داشته است. البته چون گزارشات پزشکی قانونی تکمیل نشده نمی‌توان نظر قطعی داد ولی سابقه مشکلات پزشکی وجود داشته و براساس گزارشات این خانم در سن ۵ سالگی روی مغزشان عمل انجام شده است که توضیحات تکمیلی باید توسط مقامات رسمیِ این حوزه در آینده داده شود.

اهمیت سخنان احمد وحیدی، وزیر کشور در این رابطه به دو دلیل است. اول اینکه پزشکی قانونی به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به موضوع جزئیات مرگ مهسا امینی اعلام کرده که نتایج این بررسی ها ۲ تا ۳ هفته دیگر اعلام خواهند شد. در واقع مساله این است که از نظر پزشکی قانونی به عنوان مرجع صالح تعیین و تکلیف این موضوع، دلایل مرگ مهسا امینی هنوز مشخص نیستند.

اما نکته دیگر این است که خانواده مهسا امینی هم تاکید دارند که بیماری صرع و دیابت او کذب است. پدر مهسا امینی در همین رابطه به روزنامه هم میهن گفته است: او هیچ بیماری‌ای نداشت و کسانی که می‌گویند، صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند.

دایی مهسا امینی نیز در گفت و گویی دیگر با اعتماد آنلاین بیماری وی را تکذیب کرده و تاکید کرده: اینکه گفته می‌شود مهسا دچار بیماری قلبی مادرزادی بوده، دروغ مطلق است. ما از مهسا پرونده پزشکی داریم و می‌توانیم ارائه دهیم که مهسا کاملاً سالم بوده است. اصلاً تصور بر این باشد که او بیماری داشته آیا نباید رعایت حال چنین فردی را کرد؟ این که بدتر است.

در چنین شرایطی سوال این است که مرجع آگاهی که این خبر را ابتدا به خبرگزاری فارس داد کیست؟ آیا وزیر کشور هم بر اساس گزارش همان مرجع اظهارات اخیر را بیان کرده یا به اطلاعات دیگری دسترسی دارد؟

مسلما مساله مرگ مهسا امینی و خصوصا بحث بیماری او موضوع محرمانه و سری تلقی نمی‌شود. خصوصا اینکه جامعه با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال می‌کنند و هم اکنون تناقض اظهارات خانواده وی با مقامات رسمی و از جمله وزیر کشور سوالات جدی را ایجاد کرده است. در چنین شرایطی این خواسته‌ای طبیعی است که از وزیر کشور مطالبه شود تا منبع خبر و گزارش خود از وضعیت بیماری مهسا امینی را معرفی کند.

بدون شک چنین شفاف‌سازی حق افکار عمومی است که با حساسیت موضوع مهسا امینی را پیگیری می‌کنند و مهمتر اینکه باعث از بین رفتن بسیاری از شبهات خواهد شد.

در شرایطی که پزشکی قانونی می‌گوید اعلام دلایل فوت مهسا امینی ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد، چه مرجعی خبرگزاری فارس و وزیر کشور را از این موضوع مطلع کرده که وی مبتلا به صرع و دیابت بوده و در ۵ سالگی نیز عمل تومور مغزی داشته؟

وزیر کشور گفته «بر اساس گزارشات این خانم در سن ۵ سالگی روی مغزشان عمل انجام شده است.» اینها چه گزارشاتی هستند؟ توسط چه مراجعی تهیه شده‌اند؟ قطعا پاسخ روشن و قانع کننده وزیر کشور به این سوالات، خصوصا در شرایطی که خانواده مهسا امینی حرفی متفاوت درباره سابقه بیماری وی می‌زنند، جلوی بسیاری از شبهات را خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!