چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۳۵۶۱

کودک‌ربایی به بهانه نذری گرفتن

کودک‌ربایی به بهانه نذری گرفتن
دختر ۶‌ساله‌ای که در مسجدی در خیابان شوش توسط زنی جوان ربوده شده بود با تلاش کارآگاهان پلیس پایتخت به آغوش خانواده بازگردانده شد.
نویسنده :
شهریار کریمی

 

زن جوانی که به بهانه گرفتن غذای نذری، نوه ۶‌ساله زن میانسال را ربوده بود، هنگامی‌که خود را در محاصره پلیس دید کودک را رها کرد و گریخت.

به گزارش فراز، ظهر دوشنبه ۱۴ شهریور، زنی میانسال در حالتی پریشان و درمانده با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن نوه‌اش در مسجد توسط یک زن جوان خبر داد. این زن در خصوص ماجرای دزدیده شدن نوه‌اش به پلیس گفت: «همراه با «نرگس»‌، نوه دختری‌ام برای خواندن نماز ظهر به مسجدی در نزدیکی خانه‌مان در میدان شوش رفته بودم‌، زن جوانی کنارم نشسته بود‌. وقتی خواستم نمازم را شروع کنم به بهانه نذری گرفتن برای نوه‌ ‌۶‌‌ساله‌ام از من خواست تا نوه‌ام را همراه او بفرستم تا برای او غذای نذری بگیرد. من هم به او اجازه دادم که نوه‌ام را همراه خود ببرد و خودم مشغول نماز خواندن شدم». 

این زن میانسال در ادامه صحبت‌های خود نحوه ربوده شدن نوه‌اش را تشریح کرد: «نمازم که تمام شد، متوجه شدم کیف دستی‌ام که داخل آن تلفن همراه و کارت بانکی و مقداری پول بود را با خود برده است. بعد از آن به خیال آن‌که هر لحظه ممکن است آن زن همراه با نوه‌ام از راه برسد حدود یک ساعت منتظر نوه‌ام و زن ناشناس در مسجد ماندم اما از آن‌ها هیچ خبری نشد». 

 

درخواست ۵۰ میلیون برای بازگرداندن کودک ربوده شده

 

این مادر بزرگ در ادامه ماجرا از تماس زن کودک ربا با دامادش خبر داد و گفت: « ناراحت و پریشان به خانه برگشتم‌، پس از چند لحظه زن ناشناس از تلفن همراه من که با کیفم دزدیده بود با دامادم تماس گرفت. او به دامادم گفت که نرگس را دزدیده است و برای بازگرداندن او ۵۰ میلیون تومان مطالبه کرد».

 پس از اعلام این گزارش به پلیس، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت موضوع را در دستور کار خود قرار داده و وارد عمل شدند. پلیس به خانواده نرگس آموزش‌هایی در خصوص چگونگی ادامه مذاکرات با زن کودک ‌ربا داد. در ادامه بررسی‌ها و با آموزش‌های کارآگاهان، خانواده نرگس از زن کودک ربا خواستند تا شماره کارتی برای ارسال پول به آنها بدهد. در این مرحله زن ناشناس شماره کارت مادر بزرگ نرگس را که داخل کیف دستی‌اش بود و رمز آن‌را در اختیار داشت به خانواده او داد.

d9e0c43d-3eb7-4dcc-a06d-9b9f1c739f03

 

 ردیابی زن کودک ربا و پیدا کردن نرگس توسط پلیس

 

تحقیقات پلیس تا ساعت ۷ شب ادامه داشت ادامه داشت تا اینکه زن کودک ربا در پارکی واقع در خیابان خراسان ردیابی شد. پارک به محاصره کارآگاهان اداره یازدهم و ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی در آمد. در این هنگام رییس اداره مبارزه با آدم ربایی با تلفن مادر‌بزرگ نرگس که در اختیار زن کودک ربا بود تماس گرفت و او را مجاب کرد که کودک ربوده شده را رها کند. بدنبال این صحبت‌ها زن کودک ربا در حالی که خود را در محاصره پلیس دیده بود نرگس را در خیابان رها کرد و به سرعت از آن محدوده متواری شد. 

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اعلام جزئیات این خبر گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس، نرگس در کمتر از ۶ ساعت به آغوش خانواده‌اش بازگردانده شد و تحقیقات برای دستگیری زن کودک ربا ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!