شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۸۹
گزارش کامل فراز از جزئیات قتل استواریکم کیوان لو:

دو داستان از آخرین لحظه‌های زندگی پلیس فداکار

دو داستان از آخرین لحظه‌های زندگی پلیس فداکار
۲‌مامور فداکار پلیس بامداد ۱۳‌شهریور‌ماه برای کمک به دختر جوانی که توسط ۲‌سارق کارتن خواب دست و پایش در خانه‌ای در مجتمع نامجو بسته شده بود، خود را به مجتمع رساندند. طی درگیری بین دزد و پلیس یکی از ماموران بر اثر جراحت وارد شده به شهادت رسید.
نویسنده :
شهریار کریمی

 

بامداد یکشنبه سارق کارتن خواب ۲۱ ساله در یک عملیات تعقیب و گریز استوار یکم امیر کیوان‌لو را به شهادت رساند. ماجرای شهادت این شهید مدافع امنیت را دارای ۲‌داستان موازی مختلف بود.

داستان اول 

دختر جوان با شنیدن صدای حضور چند بیگانه هراسان از خواب پرید. ساعت حدود ۵ و سی دقیقه بامداد بود. دختر جوان خواب زده از اتاق خوابش بیرون آمد. پشت پنجره بالکن، سایه مردی را دید که تلاش می‌کرد قفل در بالکن را بشکند که وارد خانه شود. دخترک با دست‌های لرزان سراسیمه و وحشت زده تلفن همراهش را برداشت و شماره تلفن برادرش را گرفت. او که با شکسته شدن قفل ترس به تمام سلول‌های بدنش رخنه کرده بود‌، با لکنت زبان وصدایی لرزان که به سختی شنیده می‌شد، به برادرش گفت: «‌دزد به خانه آمده و در حال شکستن قفل بالکن است». دخترجوان در حال مکالمه با برادرش بود که سایه دو مرد ناشناس را مانند بختک بالای سر خود دید. بی‌آنکه سارقان متوجه تماس او شوند، تلفن همراهش را نزدیکی‌های خود به زمین انداخت. بدنش سرد شده بود و دیگر توان جیغ زدن را هم نداشت. یکی از سارقان که صورتش را با نقابی پوشانده بود چاقو را به گلوی دختر نزدیک کرد.«هیس. اگر سر و صدا کنی گلویت را می‌برم».

پس از آن ۲‌سارق جوان دست و پای دختر را بستند و در جستجوی‌هایشان طلاهای دختر، دستگاه بازی و مقداری وسایل با ارزش خانه را داخل ساکی که به همراه داشتند قرار دادند و سراسیمه راه فرار را پیش گرفتند.

 

داستان دوم؛ درخواست کمک از پلیس

 

همزمان با تجاوز به حریم خصوصی منزل دختر جوان و سرقت انجام شده، مرد جوانی ساعت ۵ و سی دقیقه بامداد هراسان خود را به کانکس پلیس واقع در میدان امام حسین (ع) رساند. «سلام.خواهرم در مجتمعی در محدوده خیابان نامجو چند لحظه قبل وحشت‌زده با من تماس گرفت و گفت دزد وارد خانه شده است. بعد از آن هم سر و صدایی آمد و تلفنش قطع شد، شما را به خدا کاری بکنید».

بلافاصله مرد جوان به همراه دو مامور کلانتری ۱۰۶‌نامجو سوار بر موتورسیکلت راهی خانه «فرنگیس»‌، دختر جوان شدند. به محض اینکه در مقابل در ورودی مجتمع رسیدند ناگهان در باز شد و دو مرد نقاب‌دار ساک به دست در مقابل در ظاهر شدند. ماموران اولین متهم را دستگیر کردند اما متهم دوم به داخل مجتمع فرار کرد و از راه پله‌ها به سمت طبقه پنجم رفت. در این هنگام یکی از ماموران کلانتری ۱۰۶‌نامجو در مقابل در ایستاد و مامور دوم به نام ستوان دوم «‌امیر کیوان‌لو‌» به دنبال متهم فراری وارد ساختمان شد. درگیری دزد و پلیس در راه پله‌ها آغاز شد و با چاقویی که به همراه داشت به شکم او ضربه زد.

 با وجود آن‌که مامور جوان در این درگیری به شدت زخمی شده بود‌، اما بدنبال متهم جوان که اینبار به سمت در خروجی فرار کرده بود دوید و سعی کرد متهم را دستگیر کند تا اینکه مامور دوم وارد عمل شده و متهم فراری نیز را به دام انداخت.

امیر کیوانلو بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما شدت خونریزی او را به کام مرگ کشاند. بدنبال شهادت مامور جوان، بازپرس «‌ساسان غلامی» و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

 

حضور تیم جنایی در صحنه وقوع جرم

 

در تحقیقات اولیه سارق کارتن خواب که عامل شهادت پلیس فداکار بود به بازسازی صحنه سرقت و صحنه قتل شهید کیوان‌لو پرداخت. او که معتادی کارتن خواب و ۲۱ ساله است به تیم جنایی گفت: « یک فقره سابقه سرقت در سال ۹۸‌دارم و بعد از آزادی نیز با همدستم تصمیم به سرقت گرفتیم. ما سارق بالکن رو هستیم و بامداد روز حادثه و با تصور این‌که در آن ساعت صبح ساکنان خانه‌ها خواب هستند و فرصت مناسبی برای سرقت است، راهی خیابان‌ها شده تا منزلی را برای سرقت انتخاب کنیم». 

او در ادامه به پلیس گفت: «پس از پرسه زنی در محدوده خیابان نامجو، متوجه یک مجتمع شدیم. با این تصور که صاحب خانه خواب است ‌، از طریق بالکن وارد خانه شدیم که ناگهان دختر جوان متوجه ما شد. ما نیز با تهدید چاقو دست و پای او را بستیم و سرقت را انجام دادیم».

سارق کارتن خواب در ادامه صحبت‌های خود گفت: «بعد از سرقت از خانه خارج شده و به سمت در خروجی مجتمع رفتیم که با ماموران مواجه شدیم. در یک لحظه تصمیم گرفتم از طریق راه پله‌ها خودم را پشت بام برسانم و از پشت بام فرار کنم. اما وقتی به درب بالکن در طبقه پنجم رسیدم، متوجه شدم در پشت بام بسته است و راه رفته را برگشتم که با مامور جوان مواجه شدم. از ترس بازداشت و زندان ناگهان با چاقویی که به همراه داشتم یک ضربه به افسر پلیس زدم و فرار کردم».

قاتل شهید کیوان‌لو در گفتگو با خبرنگاران خود را ۲۱ ساله و معتاد معرفی کرد و گفت: « ۲۱‌سال سن دارم‌، یک‌بار در سال ۹۸ به زندان بزرگ تهران رفتم و حدود سال است که سرقت می‌کنم».

 او در پاسخ پرسش خبرنگاران در خصوص زندگی و دلیل قتل شهید کیوان‌لو گفت: «در حوالی میدان شوش کارتن خوابی می‌کنم و روزانه ۵ گرم هروئین و شیشه مصرف می‌کنم. به خاطر تهیه مخارج اعتیادم مجبورم که دست به دزدی و سرقت بزنم. برای دزدی به داخل خانه مورد نظر رفتم و در آنجا دست و پای یک زن جوان را که صاحب‌خانه بود بستم و پس از سرقت از خانه خارج شدم؛ در حال فرار از راه‌پله‌های ساختمان بودم که یک مامور پلیس را دیدم، در این میان با چاقویی که در دست داشتم یک ضربه به قفسه سینه وی وارد کردم».

 

به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت، متهم جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

14010614000092_Test_PhotoN

 

تشییع پیکر مدافع امنیت در ستاد فاتب

 

تشییع پیکر شهید مدافع امنیت امیر کیوان‌لو صبح دوشنبه ۱۴‌شهریورماه در مقر پلیس پایتخت برگزار شد.

بر اساس گزارش فراز  این مراسم باشکوه  با حضور سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، رؤسای پلیس‌های تخصصی، همرزمان، دوستان و خانواده شهید از جمله افرادی بودند که  در مراسم تشییع شهید « امیر کیوان‌لو» حضور یافتند. 

 

14010614000086_Test_PhotoN

 

دستور دادستان برای رسیدگی خارج از نوبت

 

در پی شهادت استوار یکم امیر کیوان‌لو در حین دستگیری این سارق مسلح، «علی القاصی»‌، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور داد تا پرونده این جنایت، به‌طور ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد. رئیس کل دادگستری استان تهران با تأکید بر این گزاره که امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی محسوب می‌شود و در برابر مخلان امنیت عمومی و آرامش شهروندان هیچ‌گونه تسامحی صورت نخواهد گرفت، گفت: اشخاصی که قصد داشته باشند به هر طریقی امنیت عمومی و آرامش شهروندان را زیرسؤال ببرند، یقین داشته باشند که با سیلی قانون مواجه خواهند شد.

 

14010614000094_Test_PhotoN

 

شهادت مجاهدی دیگر از تبار حافظان امنیت و آرامش

 

سردار «حسین رحیمی» در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت استواریکم کیوان لو، بیان داشت: پلیس امروز در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌ها و جرایم مختلف است و اجازه نخواهد داد کسی خدشه‌ای به امنیت و آرامش و آسایش خاطر شهروندان وارد نماید.

 

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید براینکه شهادت هنر مردان خداست که با هنرمندی خود امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کنند، عنوان داشت: شهادت مجاهدی دیگر از تبار حافظان امنیت و آرامش بار دیگر نشان داد که تا پای جان از امنیت و آرامش شهروندان دفاع خواهیم کرد. 

او در ادامه گفت: مجاهدت و ایثار و دلاوری‌های شهید استواریکم کیوان لو در قاموس ایثار و شهادت این مرز و بوم برای همیشه خواهد درخشید و از یاد و خاطر همگان ماندگار خواهد بود.

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!