جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۵۳۴۲۴

دستگیری عاملان قتل دکتر محفوظی

دستگیری عاملان قتل دکتر محفوظی
سردار حسین رحیمی‌، رئیس پلیس پایتخت پس از ۱۱ روز از دستگیری ۳نفر در ارتباط با قتل دکتر علی محفوظی خبر داد.

 

 

با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ ۳‌نفر که در قتل دکتر علی‌محفوظی مشارکت داشتند توسط ماموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش فراز‌، واحد اطلاع رسانی پلیس پایتخت شامگاه ۱۱ شهریور‌ماه اعلام کرد افرادی که در قتل دکتر محفوظی مشارکت داشتند با تلاش و پیگیری‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و بازداشت شدند.

بر اساس این خبر چندی پیش دو نفر راکب موتورسوار جلوی در خانه دکتر محفوظی او را به ضربه گلوله به قتل رسانده و متواری شده بودند.

بر اساس این گزارش سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت نیز در تکمیل این خبر از دستگیری ۳‌نفر در ارتباط با قتل دکتر محفوظی معاونت و ‌مشارکت داشتند خبر داد.

 سردار رحیمی در جزئیات این خبر بیان داشت: ۳۰ مرداد ماه سال جاری دکتر محفوظی که در محله سعادت آباد به قتل رسید بلافاصله دستگیری عامل یا عاملان این حادثه در دستور کار کاراگاهان زبده پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت با اشاره به دستگیری سه نفر در این زمینه، بیان داشت: دو نفر عامل اصلی این حادثه در شهرستان تهران و ملارد و همچنین ضارب که در یکی از استان‌های غربی کشور متواری و مخفی شده بود شناسایی و دستگیر شدند.

 رئیس پلیس پایتخت عنوان داشت در بررسی صورت گرفته دو نفر از افراد دستگیر شده که ضارب را برای قتل دکتر محفوظی اجیر کرده بودند علت و انگیزه خود را اختلافات مالی با مقتول عنوان داشتند.

۳۰ مرداد‌ماه گذشته سرهنگ «علی ولیپور گودرزی» درباره جزئیات این حادثه را چنین گفت که: حوالی ساعت هفت صبح ۳۰ مرداد یک مورد اقدام به تیراندازی در محله سعادت آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که درپی آن بلافاصله تیمی از ماموران در محل حاضر شده و مشاهده کردند که فردی حدودا ۸۵ ساله با هویت دکتر علی محفوظی در مقابل در خانه خود مورد شلیک گلوله قرار گرفته است.

دکتر+محفوظی

 

با قتل دکتر محفوظی تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرارداده و در نخستین گام سرنخ‌هایی در این پرونده به دست آورده‌ و در نهایت ۳‌نفر در شامگاه ۱۱ شهریور‌ماه به اتهام قتل دکتر محفوظی دستگیر و تحت بازجویی پلیس قرار گرفتند. 

 

 

نحوه قتل دکتر محفوظی

 

بر اساس تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس پایخت و بررسی فیلم‌های ضبط شده موجود در دوربین‌های مداربسته اطراف خانه دکتر  محفوظی واقع در خیابان ایران‌زمین محله سعادت‌آباد، قاتل صورت خود را با ماسک بهداشتی پوشانده بود و کلاهی به سر داشت. با خروج دکتر محفوظی از خانه، زمانی که در پیاده رو و زیر سایه درخت در انتظار رسیدن راننده شخصی‌اش بود، قاتل خود را به او رساند و با خارج کردن اسلحه از کیف خود از پشت سر به این پزشک شلیک کرد و از محل حادثه فرار کرد. 

بر اساس گفته‌های شاهدان و بررسی‌های پلیس آگاهی قاتل به کمک مرد موتورسواری که همراهش بود توانست از محل فرار کند.

با بررسی جسد دکتر محفوظی مشخص شد که او با شلیک ۲‌گلوله به قتل رسیده بود. تیم پزشکی قانونی که در صحنه جنایت حضور داشت پس از معاینات اولیه اعلام کرد یکی از تیرها از پشت مقتول وارد و از شکمش خارج شده و تیر دوم از کمر وارد و از قلب خارج شده است. دو پوکه‌ای که در صحنه قتل به‌دست آمد، حاکی از آن بود که قاتل تنها دو تیر شلیک کرده است؛ تیرهایی که به‌گفته متخصصان حاضر در صحنه از فاصله ۴ تا ۵متری به محفوظی شلیک شده بود.

 

انگیزه قتل دکتر محفوظی چه بود؟ 

 

تیم جنایی در همان ابتدا در جریان تحقیقات به این نتیجه رسید که دکتر محفوظی در پروژه‌های عمرانی یکی از دانشگاه‌ها همکاری داشت و ظاهرا در یکی از این پروژه‌ها با مسئول پروژه اختلاف مالی پیدا کرده بود و این فرضیه قوت گرفته بود  که شاید اختلاف مالی، عامل و انگیزه انگیزه این قتل باشد. پس از دستگیری قاتلان به همان نتیجه‌ای که کارآگاهان پلیس آگاهی از همان ابتدا  به عنوان انگیزه قتل به آن مشکوک شده بودند اعتراف و انگیزه قتل را اختلافات مالی با مقتول عنوان کردند. 

 

IMG-20220821-WA0025

 

سوابق دکتر علی محفوظی 

 

بر اساس گزارش فراز دکتر علی محفوظی یک متخصص بیهوشی بود که در کارنامه شغلی‌اش سمت‌های مختلفی داشت. او معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت در شورای‌ عالی نظام پزشکی کشور، عضویت در هیئت امنای درمانگاه‌‌های خیریه کشور، عضویت در انجمن بیهوشی ایران در کارنامه شغلی خود دارد. مرحوم علی محفوظی در آخرین سال‌های زندگی خود و در زمان باز نشستگی در خیریه‌ای که خود موسس و بنیان‌گذار آن بود معلولین را تحت پوشش درمانی قرار داده بود.او برادر آیت الله حاج شیخ «‌عباس محفوظی‌» بود که سال‌هاست در حوزه علمیه قم تدریس می‌کند.

 

علی+محفوظی

 

 

او در اوایل شهریور ماه سال ۱۳۷۲، با حکمی از سوی وزیر وقت بهداشت به عنوان معاون امور اداری و مالی وزارت بهداشت منصوب شد و در اواخر دهه هفتاد، به مدت حدود دو سال تا اوایل دهه هشتاد ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور را بر عهده داشت.

بر اساس گزارش فراز دکتر علی محفوظی پدر یک دختر و یک پسر است. دختر او متاهل و با همسر خود در ایران زندگی می‌کند و پسرش نیز ساکن آمریکا است. 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!