پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۱۲

آخرین خبر از قاتل برومند نجفی

آخرین خبر از قاتل برومند نجفی
با گذشت حدود ۱۶ روز از قتل سازمان یافته برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی هیچ خبری توسط پلیس کرمانشاه در خصوص ردگیری قاتل و همدستش منتشر نشده است. این موضوع در حالی است که قاتل و همدستش شبیه به فیلم‌های مافیایی این قتل را طراحی و اجرا کردند. گویا قاتل و هم‌دستش پس از ارتکاب قتل در پر‌ترافیک‌ترین نقطه کرمانشاه پشت ترافیک سنگین شلوغ‌ترین نقطه کرمانشاه شبیه شخصیت «دن کارلئونه» کاراکتر فیلم «پدر خوانده»، پس از دود کردن یک سیگار برگ و در نهایت خونسردی در نقطه‌ای نامعلوم خود را مخفی کرده‌اند.
نویسنده :
شهریار کریمی

 

۱۴مرداد‌ماه سال ۱۳۹۹، در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو با تیراندازی برومند نجفی‌، محیط‌بان کرمانشاهی جان خود را از دست داد. این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد. برومند نجفی از آن زمان تا لحظه قتل خودش توسط پدر مقتول مقابل دادسرای کرمانشاه در زندان دیزل آباد کرمانشاه به سر می‌برد. پیش از ظهر شنبه ۲۲ مرداد‌ماه پدر مقتول با شلیک ۳ گلوله پس از یک سال و ۷ روز قاتل فرزندش را به قتل رساند. قتلی که سرهنگ «جمشید محبت خانی»‌، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور آن را ترور نامید. 

پس از قتل یوسف فلاحی داروندی که با شلیک مستقیم مرحوم برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی در منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه به وقوع پیوست‌، آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه این محیط‌بان را به قصاص محکوم کرد. پس از آن نیز دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه رای دادگاه بدوی را تایید کرد. همان زمان با پیگیری‌های «نوشا میر جعفری»‌، وکیل مدافع برومند نجفی‌، با استناد به ضعف پرونده که تنها از نظر کارشناسی یک کارشناس در پرونده قتل استفاده شده بود توانست با پیگیری‌های حقوقی در دیوان عالی کشور پرونده را به مرحله اعاده دادرسی برساند و حکم قصاص این محیط‌بان را نقض کند. 

WhatsApp Image 2022-08-28 at 3.29.56 PM copy copy

 

 

 چرا قاتل محیط‌بان کرمانشاهی هنوز دستگیر نشده است؟

 

 

یک سال و ۷ روز پس از مرگ یوسف فلاحی‌، مقتول پرونده محیط‌بان کرمانشاهی اولین جلسه اعاده دادرسی پرونده برومند نجفی در تاریخ ۲۲مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد و پدر مرحوم فلاحی که پیش از این هم محیط بان نجفی را به قتل تهدید کرده بود، او را در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه با اسلحه کلاشینکف و با شلیک ۳ گلوله به قتل رساند. بر اساس گزارش دادستانی و فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، فرد دیگری در این قتل با آقای فلاحی همدست بود‌، به این صورت که ابتدا این فرد به سرباز مراقب برومند حمله کرد و با وارد کردن ضربات تبر او را مجروح و از برومند جدا کرد. پس از آن پدر مرحوم فلاحی توانست برومند نجفی را تیرباران کند و بعد هر دو ضارب با ستفاده از یک خودرو سمند سفید از محل وقوع جرم متواری شوند. 

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ۶ شهریور‌ماه در گفت و گو با رکنا قتل محیط‌بان کرمانشاهی را ترور نامید و گفت: «‌‌حدود دو هفته از ترور مرحوم برومند نجفی می‌گذرد و کسی هم که مرتکب این جنایت شد به همراه همدستش همچنان متواری هستند. این در حالی است که هویت قاتل محیط بان نجفی یعنی پدر مرحوم فلاحی و هویت همدست او کاملا معلوم است و برای ما جای تعجب دارد چرا افرادی که هویت آنها کاملا معلوم است، هنوز دستگیر نشده اند؟! 

 

 

         مطالبه محیط‌بانان دستگیری فوری قاتل است 

 

سرهنگ «جمشید محبت خانی» در ادامه افزود: «مطالبه تمام محیط بانان کشور این است که هرچه سریع‌تر قاتل مرحوم نجفی و همدست او دستگیر شوند. البته امیدواریم این دستگیری به زودی انجام شود، چون قطعا در کنار نیروی انتظامی، سایر دستگاه‌های امنیتی استان کرمانشاه نیز به دنبال دستگیری عوامل قتل محیط بان نجفی هستند. ما هم در کنار تمام محیط بانان کشور خواهان دستگیری این افراد و برخورد قاطع قانونی با آنها هستیم». 

 

    نحوه محافظت از محیط‌بان کرمانشاهی غیر قانونی بود

 

محبت خانی با انتقاد از رویه بدرقه مرحوم برومند نجفی در جلسه اعاده دادرسی گفت: «نحوه بدرقه مرحوم نجفی در مجتمع قضایی کرمانشاه غیرقانونی بود، زیرا طبق قانون، اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه باید علاوه بر سرباز غیرمسلحی که به عنوان مامور بدرقه در کنار ایشان حضور داشت، یک فرد مسلح را نیز به عنوان مامور دوم بدرقه در کنار محیط بان نجفی قرار می‌داد». 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: «‌ما از دستگاه قضایی و دادستان محترم کرمانشاه تقاضا داریم که موضوع غیرقانونی بودن شیوه بدرقه محیط بان نجفی را دنبال کنند و مقصران این بدرقه خارج از ضوابط قانونی را معرفی کنند. زیرا شیوه نامناسب بدرقه مرحوم نجفی عملا باعث شد که کار برای ترور ایشان توسط آقای فلاحی راحت‌تر بشود». 

فرمانده یگان محیط بانی کشور تاکید کرد: «با توجه به این که از قبل پدر مرحوم فلاحی محیط بان نجفی را به قتل تهدید کرده بود، اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه باید دقت نظر بیشتری را در بدرقه ایشان در جلسه اعاده دادرسی انجام می‌داد. البته حتی اگر این تهدیدات وجود نداشت نیز بازهم قانون اجازه نمی‌دهد که یک زندانی صرفا با حضور یک سرباز غیرمسلح بدرقه شود، بلکه علاوه بر سرباز غیرمسلح، باید یک مامور مسلح و یک خودروی اسکورت نیز به بدرقه مرحوم نجفی می‌پرداختند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد». 

محبت خانی در پایان صحبت‌های خود انگشت اتهام خود را در سهل انگاری در محافظت از محیط‌بان خود به سمت مسؤولین زندان گرفت و گفت: «‌با توجه به شیوه غیرقانونی بدرقه محیط بان نجفی، ما از دستگاه قضایی و دادستان محترم کرمانشاه می‌خواهیم حتما با مقصران این بدرقه غیرقانونی برخورد کنند و نحوه برخورد با این مقصران را به اطلاع افکار عمومی برسانند». 

 

                 آخرین خبر از قاتل محیط‌بان و همدستش 

 

هیچ منبع رسمی از قاتل برومند و همدستش چیزی نمی‌گوید و آخرین خبر در خصوص قاتل و همدستش بی خبری است! قاتل و همدستش پس از ارتکاب به قتل به سبک فیلم‌های مافیایی در کمال خونسردی با خودرو سمند سفید از کوچه پر ترافیک روبه‌روی دادسرای اطفال بیرون رفتند و احتمالا مانند « دن کارلئونه» شخصیت اصلی فیلم «پدر خوانده»‌، پشت ترافیک سنگین چهار‌راه گلستان کرمانشاه یک سیگار برگ دود کردند و سپس به ارتفاعات صعب العبور کوه‌های «پایروند» منطقه حفاظت شده بیستون پناه بردند. پلیس کرمانشاه نیز پس از ۱۶ روز از وقوع حادثه قتل هیچ خبری در خصوص ردیابی قاتل و همدستش منتشر نکرده است. 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!