جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۸۲
هشتمین روز قطعی آب در شهرکرد

فیلم؛ تجمع اعتراضی مردم تشنه شهرکرد مقابل استانداری

فیلم؛ تجمع اعتراضی مردم تشنه شهرکرد مقابل استانداری
ویدئوهایی از این تجمع در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن مردم معترض مشغول شعار دادن علیه عملکرد مقامات استانی و کشوری در خصوص مشکل آب این شهر هستند.

به دنبال ۸ روز قطعی آب در شهرکرد، مردم معترض این شهر امروز چهارشنبه در مقابل ساختمان استانداری چهارمحال و بختیاری دست به تجمع زدند.

ویدئوهایی از این تجمع در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن مردم معترض مشغول شعار دادن علیه عملکرد مقامات استانی و کشوری در خصوص مشکل آب این شهر هستند.

خبرگزاری فارس هم با تائید تجمع اعتراضی مردم در مقابل ساختمان استانداری چهارمحال و بختیاری نوشت: مردم با در دست داشتن دست نوشته‌ها و سر دادن شعارهایی نظیر «زاده سرچشمه ایم تشنه‌ایم تشنه‌ایم» و «مسئول بی کفایت استعفا استعفا» خواستار برطرف شدن مشکل آب شرب شهر شدند.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز از حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در محل خبر داده و تصاویری از این حضور را منتشر کرده اند.

تا این لحظه خبر و گزارشی از درگیری بین معترضین و نیروهای انتظامی منتشر نشده و آنطور که رسانه ها نوشته اند برخی از مسئولین برای ارائه توضیحات به میان جمعیت آمده اند.

در روزهای گذشته تصاویری از پخش آب پاکتی در شهرکرد توسط رسانه ها منتشر شده بود.

FaRMSQ2XgAUrVP9

قطعی آب شهرکرد از بعدازظهر روز ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. آنطور که اعلام شده دلیل این قطعی خارج شدن خط انتقال آب چشمه کوهرنگ به شهرکرد به دلیل کدورت آب بر اثر باران‌های سیل‌آسای هفته‌های گذشته بوده.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایران روز ۲۰ مرداد درباره گل آلود شدن کوهرنگ گفته بود: «مشکل پیش آمده در طول تاریخ چشمه کوهرنگ تقریبا کم‌نظیر و بی‌سابقه بوده است.»

مدیر عامل آبفای ایران افزوده بود: «برای حل بحران آب، چاه های کشاورزی به مدار اضافه شده است و در صورت صرفه‌جویی مصرف آب، شاهد قطعی آب در شهرکرد نخواهیم بود.»

55555

همچنین احمدرضا محمدی، مدیرعامل آبفای چهارحال و بختیاری، دلیل قطع چندین روزۀ آب در این استان را «کدورت آب چشمه کوهرنگ» اعلام کرده و گفته است این کدورت «به حدی است که هیچ تصفیه‌خانه‌ای قادر به تصفیه آب آن نیست».

با این وجود احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس، «ضعیف بودن زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب و عدم وجود یک تصفیه‌خانه پیشرفته» را مهم‌ترین مسئله در این زمینه اعلام کرده است.

روز ۲۳ مرداد هم خبرگزاری فارس در رابطه با همین موضوع گزارش داد که «بیش از ۷۰ تانکر مشغول آبرسانی به مردم هستند و با وجود فعالیت شبانه‌روزی چند اکیپ، هنوز مشخص نیست چه زمانی آب وصل می‌شود.»

به‌گفته مقامات دولتی، در حال حاضر، علاوه بر شهرکرد، چند شهر و ۶۵ روستای دیگر این منطقه هم آب ندارند و به مردم همه این شهرها و روستاها با تانکر آب رسانده می‌شود.

این در حالی است که اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز ۱۹ مرداد گفته بود: «با تمهیدات اندیشیده شده مشکل آب شرب مردم شهرکرد برطرف خواهد شد، البته تلاش می‌شود امشب مخازن ذخیره آب پر شود.»

 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!