سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۸۱

برومند نجفی؛ جزییات قتل محیط‌بان کرمانشاهی روبروی دادگستری!

برومند نجفی؛ جزییات قتل محیط‌بان کرمانشاهی روبروی دادگستری!
۱۴ مرداد سال ۹۹، در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل تیراندازی که صورت گرفت جان خود را از دست داد. این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. پیش از ظهر شنبه ۲۲ مرداد‌ماه پدر مقتول با شلیک ۳ گلوله پس از یک سال و ۷ روز قاتل فرزندش را ه قتل رساند.
نویسنده :
شهریار کریمی

                                

شهرام کرمی‌، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از کشته شدن برومند نجفی‌، محیط‌بان کرمانشاهی پس از اتمام جلسه دادرسی پیش از ظهر شنبه ۲۲ مردادماه خبر داد.          

                                                                                                              

به گزارش فراز، شهرام کرمی ظهر شنبه ۲۲ مرداد ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به قتل محیط‌بان کرمانشاهی توسط پدر مقتول‌، گفت:  ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه پیش از ظهر امروز به محض خروج برومند نجفی‌، محیط‌بان قاتل از مجتمع دادسرای اطفال کرمانشاه‌‌، یکی از نزدیکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که قاتل را همراهی می‌کرد حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می کند.

 

دادستان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: در این هنگام پدر مقتول که از قبل در بیرون از محوطه دادگاه کمین کرده بود‌، بیرون آمده و ۸ گلوله از اسلحه کلاشینکف به سمت قاتل شلیک می‌کند که ۳ گلوله آن به قاتل اصابت کرده و باعث مرگ او می‌شود.

 

دادستان کرمانشاه در پایان به خبرنگاران گفت: پدر مقتول و کسی که او را در این ماجرا خونین همراهی می‌کرد‌، متواری شده‌اند که دستورات لازم به ضابطین قضایی جهت دستگیری متهمین صادر شد.                                                                             

حسن ویسی‌، رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه نیز ضمن اعلام این خبر گفت: «متاسفانه ظهر امروز (۲۲ مرداد) محیط بان برومند نجفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. برومند نجفی به اتهام قتل در زندان بود که چندی پیش و بعد از پیگیریهای قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعلام وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.»

ویسی در ادامه گفت: «امروز جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده این محیط بان برگزار شده بود که بعد از خروج از جلسه در مقابل شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری کرمانشاه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.»

 

تلاش پلیس برای شناسایی عاملان قتل محیط بان کرمانشاهی 

 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز با اشاره به قتل  محیط بان کرمانشاهی اعلام کرد: «تلاش پلیس برای دستگیری عاملان قتل وی که ظهر امروز (شنبه) اتفاق افتاد، ادامه دارد».

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علیرضا دلیری» اظهار داشت: این محیط بان کرمانشاهی از چندی قبل به اتهام قتل زندانی و به اعدام محکوم شده بود که پس از پیگیری های فراوان قضائی دستور توقف حکم وی صادر و مقرر شده بود پرونده مجددا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس امروز (شنبه) و حوالی ساعت 13 این محیط بان پس از خروج از جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده اش زمانی که از دادگاه کیفری خارج شد مورد اصابت 3 گلوله کلاشینکلف از سوی افراد ناشناس قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

سرهنگ دلیری تصریح کرد: همچنین در درگیری ایجاد شده میان افراد ناشناس با ماموران بدرقه نیز یکی از سربازان وظیفه زخمی شد که خوشبختانه حال وی مساعد است.

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه در پایان گفت: تلاش ماموران برای دستگیری عاملان این حادثه و قتل محیط بان کرمانشاهی ادامه دارد.

 

شاهدان عینی چه می‌گویند     

                                   

یکی از شاهدان قتل محیط‌‌بان کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار فراز گفت: پس از آن‌که برومند از جلسه دادگاه که در شعبه ۱۰۱ اجرای احکام انجام شد‌، بیرون آمد ناگهان چند نفر از اقوام مقتول به راننده مینی‌بوس حامل زندانیان حمله کردند و به شدت او را کتک زدند. در این هنگام یک نفر دیگر با تبر به سربازی که دستش با برومند دستبند شده بود و او را به سمت مینی‌بوس زندان می‌برد حمله کرد. سپس با پشت تبر چند ضربه به سرباز زد. یکی از ضربات به کتف سرباز خود و به شدت کتف او را مجروح کرد و به احتمال زیاد کتفش شکست».                                                                                                      

 این شاهد که به گفته خودش چند متر با حادثه فاصله داشت در ادامه صحبت‌های خود به فراز گفت: «در این هنگام پدر مقتول که در کوچه روبروی دادسرا کمین کرده بود با اسلحه کلاشینکف از راه رسید و در ۳ قدمی برمند قرار گرفت. ابتدا ۴ الی ۵ تیر هوایی شلیک کرد که کسی اطراف برمند باقی نماند و بعد ۳ گلوله به برومند زد. یک تیر زیر قفسه سینه نزدیک به گردنش خورد و ۲تیر دیگر به قفسه سینه ٰاش».                                                                                                                       

این شاهد عینی در ادامه گفت: «بعد از شلیک گلوله‌ها به همراه مردی که با تبر سرباز زندان را زد به کوچه مقابل دادسرا فرار کردند و سوار یک ماشین سمند سفید شدند و با سرعت فرار کردند.»                                                                 

شاهد دیگر به فراز گفت: « من منظر یکی از اقوام بودم که از راه برسد و با هم به شورای حل اختلاف دادسرا برویم. در عالم خودم که یک مرتبه صدای شلیک چند گلوله زهره‌ترکم کرد. صدای شلیک گلوله به قدری بود که اگر بچه یا پیرمرد آن نزدیکی‌ها بود حتما شلوارش از ترس خیس می‌شد. خیلی وحشتناک بود.»                                                                                          

این شاهد در ادامه گفت: بعد از اینکه ۲ نفر ضارب از صحنه جرم فرار کردند‌، اینبار اقوام آنها با ضربات چوب و چماق و قمه به در دادسرا حمله کردند و با مشت و لگد و ضربه چوب و چاق به در دادسرا زدند و بعد یک نفر از کارمندان دادسرا را به شدت کتک زدند. اگر ماموران حراست دادسرا نبودند اتفاقات بدتری هم ممکن بود بیفتد.»  

 

 

جنجال برخی از رسانه‌ها خانواده مقتول را به خشم آورد     

                                           

براساس اطلاعات خبرنگار ما که پرونده صلح برومند نجفی را از ابتدای وقوع قتل دنبال می‌کرد‌، یک نفر از آگاهان پرونده قتل محیط‌بان کرمانشاهی به فراز گفت: پرونده قتل برومند‌، محیط‌بان کرمانشاهی می‌رفت تا به صلح بیانجامد. در این راه حاج آقا حیدری رئیس شورای حل اختلاف شعبه ۴۵ و حاجی مظفری زحمات زیادی کشیدند و دست‌یابی به رضایت دور از انتظار نبود؛ اما جنجالی که بعضی از رسانه‌ها در حمایت از برومند به پا کردند دردسر ساز شد.»                                                       

                                                                                                              

 این شاهد آگاه در ادامه صحبت‌های خود گفت: «کار از آنجا خراب شد که افکار عمومی در حمایت از محیط‌بان کرمانشاهی پست‌های اینستا‌گرامی گذاشتند‌ و از او یک شبه قهرمان ساختند. خانواده مقتول که پسر تازه دامادشان را در سینه قبرستان و قاتل او را که تبدیل به یک قهرمان شده بود‌ دیدند‌، دلشان به درد آمد. آن‌ها خود را تنها دیدند و تحت فشار زیادی قرار گرفتند.»              

او در ادامه گفت: « برادر مقتول پرونده محیط‌بان کرمانشاهی پس از این ماجرا به خاطر فشار روانی حاصله از این اتفاقات ۲ بار اقدام به خودکشی کرد که یک‌بار توسط خانواده اش نجات پیدا کرد. خودکشی آخر او روز جمعه‌‌،  یعنی یک روز قبل از کشته شدن برومند بود. نمی‌دانم پسر دیگر پدر مقتول در اثر خودکشی زنده ماند یا فوت شد‌، اما در وقوع حادثه امروز بی تاثیر نبود.»                                                               

۱۴ مرداد سال ۱۴۰۰‌، در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که صورت گرفت جان خود را از دست داد. این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

ابتدا حکم اعدام این محیط بان صادر شد، ولی چندی پیش و بعد از پیگیری ‌های قضایی فراوان، دستور توقف حکم قصاص وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اسدی
-
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
0
دمش گرم !!خودش حق فرزندش را گرفت !!!چطور قاتل آخوند مشهد یکماه هم دادگاهی شد وهم حکم گرفت واعدام شد اما قاتل بچه مردم بعد از 3سال تازه اولین دادگاه را طی می کند !!!بعد میگن همه در برابر قانون یکسان هستند
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!