چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۲۴۷۰
فراز گزارش می‌دهد:

گلریزان سینمایی برای نجات ۲ نوجوان از چوبه دار

گلریزان سینمایی برای نجات ۲ نوجوان از چوبه دار
گروه «صلح‌یاران» دادسرای جنایی تهران برای نجات ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال از اجرای حکم قصاص با یاری هنرمندان تئاتر وسینما روز جمعه ۷ مرداد‌ماه با اکران فیلم سینمایی «‌مجبوریم‌» اقدام به گلریزان سینمایی می‌کند.
نویسنده :
شهریار کریمی

                             

فیلم سینمایی «‌مجبوریم‌» برای نجات ۲ نوجوان محکوم به قصاص به روی پرده «‌پردیس سینمایی ارگ تجریش‌» می‌رود.            

گروه «‌صلح‌یاران‌» دادسرای جنایی تهران پس از نجات ۳۰ زندانی از اجرای حکم قصاص، بار دیگر به منظور ایجاد صلح و امنیت اجتماعی در جامعه با همراهی هنرمندان متعهد تئاتر و سینما اقدام به برگزاری یک گلریزان سینمایی برای نجات دو نوجوان محکوم به قصاص می‌کند.                                                                                                                                    

این دو نوجوان که «‌مجید‌» و «‌حمید‌» نام دارند هر کدام در حالی‌که به سن ۱۸ سالگی نرسیده بودند در پرونده‌هایی جداگانه مرتکب قتل شده‌اند و هر دو روی هم رفته تا این لحظه ۳۲ سال در زندان به سر برده‌اند. مجید که در سن ۱۷ سالگی به خاطر درگیری با یک راننده اتوبوس با ضربه یک جسم نوک تیز او را به قتل رساند اکنون به ۳۹ سالگی رسیده است. این زندانی محکوم به قصاص به دلیل قتلی که در سال ۱۳۷۹ انجام داده است، ۲۲ سال از شیرین‌ترین دوران نوجوانی و جوانی خود را در زندان سپری کرده است و در طول دوران حبس پدر و مادر خود را نیز از دست داده است. مجید اکنون در زندان‌، به زندانی بی‌ملاقاتی معروف است. کسی که روزهای ملاقات چشم انتظار کسی نیست و در روزهای ملاقات در دلش به زندانی‌هایی که ملاقاتی دارند «‌خوش به‌حالتان‌‌» می‌گوید و حسرت می‌خورد.

حمید، دیگر زندانی محکوم به قصاص نیز در حالی‌که بیش از ۱۷ سال سن نداشت به اتهام قتل به زندان افتاد. او اکنون به سن ۳۲ سالگی رسیده است و ۱۵ سال از زندگی خود را به خاطر قتل کسی که قصد تعرض به او را داشت در زندان به سر می‌برد. عدم بضاعت مالی باعث شده است که این ۲ زندانی سال‌های زیادی را در زندان سپری کنند، بی آنکه کسی از حال و روز آن‌ها و زجری که در طول سال‌های طولانی کشیده‌اند خبری داشته باشد. گردش روزگار پرونده این ۲ زندانی را به گروه صلح‌یاران دادسرای جنایی تهران رساند و این گروه برای تاُمین مبلغ دیه درخواستی اولیای دم تلاش‌های خود را آغاز کرده‌اند تا با نجات این ۲ زندانی، شمار نجات یافتگان از اجرای حکم قصاص را در مدت یک سال و نیم به عدد ۳۲ برسانند. در این میان عوامل فیلم سینمایی «‌مجبوریم‌»‌، به خصوص «‌رضا درمیشیان‌» که نویسنده‌، کارگردان‌ و تهیه کننده این فیلم است با اعلام آمادگی برای یاری‌رسانی به نجات این ۲ زندانی محکوم به قصاص با اختصاص یک سانس اکران این فیلم در سالن پردیس سینمایی ارگ تجریش‌، تمام فواید حاصل از فروش این فیلم را به نجات این دو زندانی از چوبه دار تقدیم کرده‌اند. این فیلم که  محصول ۱۳۹۷ است یک درام خانوادگی و اجتماعی است و بازیگران برجسته‌ای مانند فاطمه معتمد‌آریا‌، ژاله علو‌، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌ فرمان آرا، نگار جواهریان‌، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد و مریم بوبانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.           

این فیلم ساعت ۱۹ روز جمعه ۷ مرداد‌‌ماه در سالن پردیس سینمایی ارگ تجریش برای نجات و آزادی این ۲ زندانی محکوم به قصاص به روی پرده می‌رود. هم‌وطنان نیکوکاری که نمی‌توانند در روز اجرا در سالن محل اکران فیلم حضور داشته باشند و تمایل دارند در نجات جان این دو زندانی شریک باشند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۸۰۷۲۸۵۹۳ که زیر نظر دادسرای جنایی تهران و به نام پیکانی‌، علیمرادیان و حلاج، که از صلح‌یاران دادسرای جنایی تهران هستند واریز نمایند. شماره تلفن ۶۶۶۴۰۶۱۹ داخلی ۳۹۷ واحد مردمی گروه صلح‌یاران پاسخگوی هموطنان نیکو‌کار در این خصوص است.                             

           

 

                                                                                                                                   

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!