پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۲۱۶

جزئیات کشته شدن جوان کرمانشاهی با گلوله‌های پلیس

جزئیات کشته شدن جوان کرمانشاهی با گلوله‌های پلیس
شهریار کریمی: پس از آنکه خبر کشته شدن جوان کرمانشاهی توسط پلیس در رکنا منتشر تایید شد، تناقض در چگونگی مرگ این جوان باعث اعتراض خانواده سوگوار مرد جوان شد.

 پلیس کرمانشاه با تایید اصل این حادثه ارائه پاسخ قطعی را به پس از تحقیقات و بازپرسی های دقیق پلیس موکول کرده بود و اطلاعیه خود را به پس از رسیدن پاسخ پزشکی قانونی و کارشناسان اسلحه موکول کرد. 

بنا به گزارش کانال‌های خبری کرمانشاه عصر روز پنجشنبه ۷بهمن ماه جوان کرمانشاهی به نام «محمد احمدی متین» هنگامی که همراه با مادرش از مراسم تشیع پیکر یکی از اقوامشان به منزل باز می گشتند در خیابانی منتهی به باغ فردوس کرمانشاه با ماموران پلیس که سوار اتومبیل پلیس بودند به صورت لفظی درگیر شد.

پس از آن  این جوان هنگامیکه خودرو خود را درِ منزل خود در شهرک سجادیه(آریا شهر) پارک کرد، با ماموران پلیس که او را تا در منزل تعقیب کرده بودند مجددا درگیر و این درگیری منجر به مرگ این جوان جلو چشمان مادرش شد. بنا به گزارش منابع خبر در کرمانشاه، این جوان به ضرب ۲ گلوله که به سینه و سرش اصابت کرده کشته شد.بنا بر این گزارش با پیگیریهای خبرنگاران دادستان و رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.  کانال خبری باختر نیوز در این خصوص در خبری کوتاه اعلام کرد: دکتر  پرویز توسلی‌زاده مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه ضمن ابراز همدردی با خانواده مقتول گفت: «دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت بر اساس رسالت خویش در این پرونده انجام وظیفه خواهد کرد.»

 

فرماندهان و پرسنل ناجای استان از وقوع این اتفاق بسیار اظهار تاسف و ناراحتی کرده و فضای اندوه و حزن  و همدردی با خانواده داغدیده  بر مجموعه حاکم است.

 

این گزارش که ابتدا توسط «رکنا» منتشر شد با واقعیت تناقض داشت و پس از چند ساعت حذف شد. تناقض موجود در گزارش رکنا که به نقل از پلیس منتشر شده بود مورد انتقاد چند خبرنگار قرار گرفت و واحد اطلاع رسانی پلیس آن را تکذیب و اعلام کرد که پلیس کرمانشاه و فرماندهی انتظامی استان هنوز اطلاعیه رسمی خود را در این خصوص صادر نکرده است.

بر اساس گزارش رکنا  و به نقل از پلیس، جوان ٢٢ ساله کرمانشاهی بدلیل کمانه کردن تیر سلاح سرباز نیروی انتظامی کشته شد. این موضوع به شدت مورد انتقاد خبرنگاران قرار گرفت؛ چرا که جوان کرمانشاهی به ضرب ۲گلوله به سر و سینه کشته شده بود و یک گلوله کمانه کرده نمی تواند همزمان هم به سر و هم به سینه برخورد کند. این موضوع مورد انتقاد خبرنگاران قرار گرفت و پلیس کرمانشاه نقل قول ذکر شده از جانب پلیس را تکذیب و اعلام کرد پلیس تاکنون هیچ اطلاعیه و اظهار نظری در این خصوص نکرده است.

در گزارش رکنا همچنین ذکر شده بود: «جوانی به نام محمد همراه خانواده در میدان شهدای کرمانشاه با مأمورین پلیس درگیری لفظی رخ می‌دهد که در نهایت این جوان با چاقو به سمت مأمورین حمله ور می شود. مأمورین پلیس قصد بازداشت وی را دارند اما بدلیل حضور خانواده اش در محل،  حفظ احترام شده و ابتدا همراه خودروی پلیس برای انتقال خانواده به محل سکونت اقدام می کنند اما پس از حضور در محل سکونت واقع در شهرک فدک، این جوان مجددأ با مأمورین پلیس درگیر می شود. در حین این درگیری لفظی ، مقتول به قصد نامعلوم ( احتمالا خلع سلاح) به سمت سرباز نیروی انتظامی حمله ور می شود که این سرباز نیز برای ممانعت از این اقدام، به سمت زمین تیراندازی می کند که منجر به کمانه کردن دو گلوله به سر و سینه جوان کرمانشاهی می شود.» این گزارش هم که به نقل پلیس ذکر شده بود از سوی واحد اطلاع رسانی پلیس تکذیب شد. بنا به گفته واحد اطلاع رسانی پلیس خانواده مقتول از  گزارشهای منتشر شده کانالهای تلگرامی به خشم آمده و اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند.

«حسین مسکنه» فعال رسانه‌ای، در گروه خبری واحد اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه درخصوص انتشار خبری در خبرگزاری "رکنا" که چگونگی مرگ مقتول حادثه به نقل از پلیس نوشته شده بود و با واقعیت تناقض داشت چنین نوشت: «چون همسرم سرپرست دفتر خبرگزاری رکنا در کرمانشاه هست درجریان ماجرا هستم. سایت رکنا روز جمعه تا شنبه تحت حمله سایبری بود. حتی ساعتی قطع شد و هکر درخواست باج خواهی بیت کوینی داشت. خبری که تنظیم شده بود پیش نویس بود اما در آشفتگی حمله سایبری،  پیش نویس اولیه خبر اشتباها توسط همسرم منتشر شد که بعد از اطلاع حذف شد. حتی ایشان با خانواده مقتول تماس گرفت توضیح داد و ماجرا تمام شد. چه همسرم و چه انتظامی تقصیری نداشتند، اشتباه روی بحث حمله سایبری باعث بروز این خطا شد.»

 

دستور فرمانده انتظامی استان برای رسیدگی فوری به حادثه تیراندازی 

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان در این خصوص این حادثه گفت: تیم ویژه ای برای بررسی علت و چگونگی تیراندازی به سمت جوان کرمانشاهی و فوت وی تشکیل شده است.

سردار جاویدان همچنین ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده متوفی، تا کنون هرگونه مصاحبه خود با اصحاب رسانه  را در خصوص حادثه تیراندازی را تکذیب کرد و افزود: "اظهار نظر نقل شده از سوی برخی مسئولان نیز در این خصوص صحت ندارد."

او تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی از سوی مرکز اطلاع رسانی انتظامی کرمانشاه به اطلاع عموم خواهد رسید.

 سرهنگ فرزاد پورنظری مسئول واحد اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه نیز ضمن تایید خبر سن جوان کشته شده را ۲۴ سال عنوان کرد و در خصوص این حادثه به خبرنگاران گفت: در زمان صحنه تیراندازی تنها دو نفر حضور داشته اند و اظهارات آنها کاملا ثبت شده است. این مقام انتظامی از خبرنگاران خواست تا زمان اعلام نظریه پزشکی قانونی و کارشناسان سلاح شناسی صبوری به خرج دهند و از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه خودداری کنند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!