جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۰۹

مرزهای ایران و افغانستان عادی نیست

مرزهای ایران و افغانستان عادی نیست
رییس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک اظهار داشت: یادمان باشد تجربه تلخی در این زمینه داریم و هنوز کشتار رانندگان ایرانی در مراز شریف و سلیمانیه عراق را فراموش نکردیم و نباید اجازه دهیم این تجربه تلخ دوباره تکرار شود.

محمد عیقرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت تردد از سه مرز مشترک ایران و افغانستان اظهار داشت: عادی بودن وضعیت سه مرز میلک، ماهیرود و دوغارون را قبول ندارم و اخباری که از سوی گمرک و سایر دستگاه‌ها درباره باز بودن مرزهای مشترک با افغانستان منتشر می‌شود باعث تعجب است و نامه‌نگاری‌هایی هم انجام دادیم که در این شرایط باید تدبیر داشته باشیم و جان و مال مردم در خطر است البته توجهی هم به این هشدارها نشد.

وی افزود: گفته امنیت برقرار می‌شود را قبول ندارم. اعلام کرده‌اند که مرز‌ها باز است اما آیا صاحب باری هم برای تحویل بار حضور پیدا کرده؟

رییس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک تاکید کرد: یادمان باشد تجربه تلخی در این زمینه داریم و هنوز کشتار رانندگان ایرانی در مراز شریف و سلیمانیه عراق را فراموش نکردیم و نباید اجازه دهیم این تجربه تلخ دوباره تکرار شود.

عیقرلو گفت: می‌توان تا عادی شدن وضعیت مرزها و تعیین تکلیف وضعیت صادرات را متوقف کرد. هر چند که با مشکلاتی مانند دپوی کالا در مرزها مواجه می‌شویم اما جان شهروندانمان بسیار مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید به قانون تجارت مراجعه کرد، اظهار داشت: در حال حاضر در مرزهای ایران و افغانستان شرایط اضطراری و فوق العاده برقرار است و قانون تجارت تکلیف را در این شرایط روشن کرده است. در شرایط اضطرار هیچ کسی مسئولیتی را نمی‌پذیرد و اختیارات از عهده افراد خارج است. از سوی دیگر هنوز دولت جدید هم در کشورمان مستقر نشده و مواضع طالبان در برابر ایران مشخص نیست.

رییس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک گفت: تا پیش از تحولات اخیر افغانستان،‌حجم ترانزیت و صادرات بین ایران و این کشور بسیار بالا بوده و پس از به روی کار آمدن طالبان هر چند که گفته می‌شود مرزها باز بوده اما تردد بسیار پایین است چراکه در کشور افغانستان صاحبان بار فعلا اقدامی انجام نمی‌دهند و فعلا در تمام امور بلاتکلیف هستند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه عادی بودن سه مرز ایران و افغانستان را تایید نمی‌کنم، ادامه داد: شاید آنهایی که وضعیت را عادی جلوه می‌دهند، به دنبال اجرای شو و نمایشی با اهداف خاص هستند. به هر حال کار حمل و نقل قابل امکان تعطیلی ندارد و باید در جریان باشد اما تدبیر این است که پس از ایجاد آرامش در منطقه، تجار باید فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند در غیر این صورت جان و مال مردم کشورمان در خطر است.

عیقرلو تاکید کرد: معتقدم پس از این احتمال افزایش حمل بار بین و کشور و ترانزیت وجود دارد اما در شرایط بی‌نظمی باید تدبیر به خرج داد و تمام تدابیر در جهت حفظ امنیت مردم و به ویژه رانندگان کشورمان باشد.      

منبع:ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!