پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۲۵

آغاز واکسیناسیون افراد ۴۸ سال به بالا در برخی استانها

آغاز واکسیناسیون افراد ۴۸ سال به بالا در برخی استانها
وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بوده است، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی اظهار کرد: باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بوده است، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی اظهار کرد: باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد.

سعید نمکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت، اقدامات ضروری در زمینه بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مراکز و واکسن را تشریح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«با سلام و تبریک عید سعید قربان و خداقوت در مقابله نفس گیر با پیک پنجم بیماری و سپاسگزاری از زحمات کلیه عزیزان جهت افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین سرعت عمل بیشتر؛ از آنجا که به‌دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود.

لذا باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد. لذا انجام موارد زیر ضروریست:

ـ سریعاً اعلام شود کلیه افراد بالای۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت‌نام نکرده اند با اطلاعیه و یا هر شیوهای مناسب در کلیه کشور دعوت به ثبت نام و نوبت‌دهی شوند.

ـ در استانهایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف می‌باشند برای این گروه سنی آگهی شود.

ـ استانهایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آنها که بالای ۵۰ سال هستند در صورتیکه ۷۵ درصد از گروههای سنی هدف را واکسینه کرده‌اند می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله در استانهایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله در استانهائی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال است، ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود.

خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست کنند تا سریعاً ارسال شود».

منبع:ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!