پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۲۳

۴۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده افتتاح شد

۴۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده افتتاح شد
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش وجوانان از آغاز به کار ۴۰ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده جدید در کشور همزمان با هفته ازدواج خبر داد.

اعظم کریمی از آغاز به کار ۴۰ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده جدید در کشور خبر داد و گفت: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به عنوان یک سرمایه اجتماعی با بکارگیری ظرفیت‌های آموزشی و مشاوره‌ای نقش بسیار مهمی در ارتقا سلامت ازدواج و خانواده دارند.  

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از اوایل سال ۹۸ افزایش کمی و کیفی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در اولویت بوده و اعتقاد بر این است این مراکز می‌توانند نقش ارزنده‌ای در تشکیل خانواده سالم و پایداری ازدواج‌ها داشته باشند زیرا نیاز به مشاوره برای ارتقای سطح سلامت روانی فرد و زوجین به ویژه با تغییرات اجتماعی شتابان و تغییر سبک زندگی در جامعه امری ضروری است.

کریمی یادآور شد: همزمان با هفته ازدواج تعدادی از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر کشور که به تازگی مجوز فعالیت گرفته‌اند، بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز و توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها افتتاح شدند.

وی عنوان کرد: در هر یک از این مراکز حداقل ۵ متخصص در حوزه مشاوره و روان شناسی فعالیت می‌کنند. تعداد متخصصان آموزش دیده شاغل در مراکز بالغ بر ۵۰۰۰ نفر است که با برگزاری جلسات مشاوره‌ای مستمر و منظم به صورت تلفنی، مجازی نقش فعالی در کاهش و کنترل آسیب‌های وارده به خانواده و کاهش طلاق دارند.

کریمی اظهار داشت: بیشتر مراجعان برای مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره زوجی، مشاوره در خصوص مسائل و مشکلات خانواده، طلاق، رابطه با فرزندان، اختلالات روانی، مشکلات نوجوانان، عدم تفاهم، نارضایتی از رابطه زناشویی، شکست های عاطفی جوانان، اضطراب و استرس و افسردگی به این مراکز مراجعه می‌کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: همچنین از سال ۱۳۹۸ با حمایت هدفمند از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، مشاوره‌های رایگان (با ۵ جلسه) به جوانان در آستانه ازدواج در سراسر کشور انجام می‌شود. اسامی این مراکز و مشاوران همکار با ذکر نوع تخصص در پورتال وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها همراه با آدرس و شماره تماس برای اطلاع و استفاده عموم موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته ازدواج امسال نیز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به مدت یک هفته مشاوره رایگان به جوانان و خانواده‌ها ارائه می‌کنند.

به گزارش ایرنا،  اعظم کریمی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری ۱۹ تیرماه نیز گفته بود: در حال حاضر ۴۳۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور فعال بوده و در هفته ازدواج به زوجین جوان مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!