جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۴۶۴۵

گرما به مرحله هشدار در جنوب غرب کشور رسید

گرما به مرحله هشدار در جنوب غرب کشور رسید
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به اینکه در هفته جاری در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است، در جنوب غرب کشور استقرار هوای گرم موجب نزدیک شدن بیشینه دما به حالت هشدار خواهد شد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده در سواحل خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده داریم.

* افزایش گرما و چند توصیه به مردم و کشاورزان

وی ادامه داد: امروز یک‌شنبه 20 تیر در خوزستان، جنوب ایلام و بوشهر‌ و روز آینده در همین مناطق، ‌گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، در دستور کار باشد.

* افزایش گرما تا مرحله هشدار در جنوب غرب کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه 22 تیر در شرق سواحل خزر، ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در دو روز آینده، وزش باد در جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد و در جنوب ایلام، بوشهر و خوزستان وقوع گردوخاک در برخی ساعات دور از انتظار نیست و در این مدت در سواحل خلیج فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر مواج است.

ضیائیان اظهار داشت: روزهای چهارشنبه 23 تیر و پنجشنبه 24 تیر علاوه بر سواحل خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، در شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: تا پایان هفته در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و هرمزگان رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب داریم.

وی گفت: در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سه روز آینده در جنوب تهران، جنوب سمنان، قم و استان مرکزی وزش باد شدید، گاهی گردوخاک داریم.

ضیائیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در هفته جاری در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است، در جنوب غرب کشور استقرار هوای گرم موجب نزدیک شدن بیشینه دما به حالت هشدار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 14 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!