پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۴۳۸۶

در اغلب شهرها آ‌سمانی آفتابی

در اغلب شهرها آ‌سمانی آفتابی
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و جنوب غرب وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فراز، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در جنوب کرمان‌، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت و روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری با شمالی شدن جریانات، کاهش نسبی دما همراه با بارش پراکنده در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در نیمه جنوبی کشور افزایش محسوس دما را داریم.

اصغری‌ گفت: امروز و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و جنوب غرب وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در سه روز آینده شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

به گزارش فراز، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در 5 روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی و صاف حاکم است.

اصغری گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 40 و 29 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت 15 تیر وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ در مناطق مستعد در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که در این راستا احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد که توصیه می‌شود، از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و در صعود به ارتفاعات و چرای دام احتیاط در دستور کار باشد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!