پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۴۲

90 درصد تریاک در دنیا توسط ایران کشف می‌شود

90 درصد تریاک در دنیا توسط ایران کشف می‌شود
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 1200 تُن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت:بیش از 90 درصد تریاک، بیش از 70 درصد از مرفین و بیش از 20 درصد از هروئین جهان به تنهایی توسط ایران کشف می‌شود.

به گزارش فراز، اسکند مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه شاهد افزایش تولید مواد مخدر در همسایه‌های شرقی هستیم، گفت: دامن این مواد کشورهای دیگر را هم خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علی رغم افزایش تولید مواد مخدر، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شرایط کرونایی سالی بی‌سابقه در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دنیا را رقم زدیم و سال 99 سال ویژه‌‌ای بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف حدود 1200 تن مواد مخدر در سال 99 خبر داد و گفت: قدرت کشف مواد مخدر توسط ایران  به دو برابر افزایش یافت و معنی آن کم شدن ترانزیت مواد مخدر به اروپاست.

مومنی با اشاره به اقدامات گسترده ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر در جهان، بیان داشت، بیش از 90 درصد تریاک، بیش از 70 درصد از مورفین و بیش از 20 درصد از هروئین جهان به تنهایی توسط ایران کشف می‌شود؛ ضمن اینکه در سال گذشته 9 شهید و ده‌ها جانباز در مسیر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کردیم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قاطعانه و صادقانه با همه انواع مواد مخدر برخورد می‌کند، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که مواد مخدر در داخل توزیع شده یا ترانزیت می‌شود و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چالش بزرگ جهان امروز عدم هماهنگی و یکپارچگی در اجرای مسئولیت مشترک توسط همه کشورهاست، گفت: ایران تنها در حوزه مقابله با مواد مخدر نیست، بلکه در عرصه کاهش و پیشگیری نیز طرح یاری‌گران زندگی را تصویب کرده و غیر از بخش‌های دولتی همه گروه‌های مرجع‌ پای اجرای طرح هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران پایبند تمام کنوانسیون‌های بین المللی است، اظهار داشت: اما بسیاری از کشورها به موضوع مسئولیت مشترک در این خصوص پایبند نیستند و نه تنها کمک نمی‌کنند، بلکه ترویج دهنده مواد مخدر نیز هستند.

مومنی از اجرای طرح یاریگران زندگی در بیش از 40 هزار مدرسه خبر داد و گفت: بیش از 8 میلیون دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند تا مهارت نه گفتن در مقابل مواد مخدر را بیاموزند.

وی تأکید کرد: مقابله با مواد مخدر، پیشگیری، درمان و توانمندسازی در اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!