پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۶۳

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور : افت فشار آب در برخی مناطق

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور : افت فشار آب در برخی مناطق
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور از اعمال افت فشار در شبکه‌های توزیع آب در برخی مناطق کشور به منظور مدیریت مصرف و گذر از زمان اوج مصرف آب خبر داد.

به گزارش فراز،  حمیدرضا کشفی، با اشاره به اینکه امسال وضعیت بارش‌های کشور نامطلوب بوده است، گفت: وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی یا جیره بندی آب در کشور، راهکار کنترل و کاهش فشار آب را در برخی مناطق اعمال کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های درحال انجام برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های کوتاه مدت و اضطراری به منظور تأمین آب شرب، ادامه داد: هفته گذشته دولت بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ورود هرچه سریع‌تر این پروژه‌های مدار بهره برداری به وزارت نیرو اختصاص داده که با تلاش‌های انجام شده این پروژه‌ها که شامل حفر چاه و ساخت مخزن است به زودی تکمیل می‌شوند که البته اکثر این پروژه‌ها در مناطق روستایی واقع شده که با تکمیل آن‌ها مشکل این مناطق نیز برطرف خواهد شد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بارش‌های کشور بطور متوسط تا ۵۰ درصد کاهش یافته است، افزود: این کاهش در حوضه آبریز شرق کشور تا ۸۰ درصد بوده که این رویه ورودی آب برخی سدهای شرق کشور را به صفر رسانده است. در حوضه آب‌های زیرزمینی نیز ما شاهد افت آبدهی برخی چاه‌ها هستیم به نحوی که در برخی نقاط کشور، این افت سبب کف شکنی این چاه‌ها و افزایش عمق آن‌ها برای تأمین آب شده که این وضعیت در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به همزمانی کاهش بارش‌ها با گرمای بی سابقه و زودهنگام و شیوع کرونا سبب افزایش بی رویه مصرف آب در کشور شده است، اظهار داشت: افزایش دمای هوا در چند سال گذشته بی سابقه بوده است به نحوی که ما از اواسط بهار شاهد گرمای تابستانی بودیم که این اتفاق سبب ورود زودهنگام وسایل سرمایشی و افزایش مصرف آب شده است.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری مردم در سال‌های گذشته با مصرف درست آب گفت: ما در سال‌های گذشته توانستیم روزهای سخت خود را سپری کنیم البته امسال کار سخت‌تر است که باید با مدیریت مصرف و بهبود روش‌های مصرف آب در منازل این شرایط سخت را نیز سپری کنیم تا بتوانیم حداکثر سرویس دهی مطلوب را برای مردم داشته باشیم.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!