شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۲۱
مینو محرز:

تزریق دو واکسن متفاوت در دوز مشکلی ایجاد نمی‌کند

تزریق دو واکسن متفاوت در دوز مشکلی ایجاد نمی‌کند
در کشور آمریکا هم این مورد اتفاق افتاده و مشکلی ایجاد نکرده است. مجوز اضطراری که صادر شود مردم می توانند این واکسن را تزریق کنند همه‌ کشورها برای استفاده از واکسن تولید خود از مجوز اضطراری استفاده کرده‌اند.

در حالی که مردم ایران از زدن واکسن کووید۱۹ محروم شده اند که درروز ۱۷ خرداد صد نفر از روسای جمهوری، نخست وزیران و وزیران خارجه سابق جهان از گروه ۷ خواسته اند با پرداخت هزینه واکسیناسیون جهانی علیه کووید-۱۹، به جلوگیری از بروز جهش های بیشتر در ویروس کرونا و تبدیل مجدد آن به یک تهدید بین المللی کمک کنند. سران کشورها در نامه خود به گروه ۷ نوشته اند به رغم ناموفق بودن همکاری جهانی در سال ۲۰۲۰، سال جاری می تواند سرآغاز دوران جدیدی باشد. این درخواست در آستانه برگزاری نشست رهبران گروه ۷ کشور صنعتی در بریتانیا که از روز جمعه برگزار می شود، مطرح شده است.

این در حالی است که واکسیناسیون در ایران به دلیل نبود واکسن دچار وقفه شده است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۶خرداد گفت: قرار بود محموله‌ای شامل ٣ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و واکسیناسیون سرعت خوبی داشت، اما ورود این محموله با تاخیر مواجه شد .به تعویق افتادن ورود  محموله ۳میلیون دز واکسن به ایران به دلایلی که مشخص نیست و جالب‌تر می شود که بدانید مسئولین هم ازاین موضوع  بی خبرند واحساس تاسف پزشکان از این اتفاق ناخوشایند.

دکتر مینومحرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اینکه چرا تزریق واکسن دچار مشکل شده گفت: من هیچ اطلاعی از این که واکسن از کدام کشورها وارد می شود و یا چرا ورودش به تعویق افتاده است ندارم.

حسن جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن «کووایران برکت» گفته بود: تاکنون در استان های تهران و البرز برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب در قالب مرحله سوم تست انسانی، تزریق انجام شده است. سن داوطلبان مرحله سوم تست انسانی را بین ۱۸ تا ۷۵ سال اعلام کرد و افزود: روش ثبت نام داوطلبان از طریق سامانه ۴۰۳۰ یا آی گپ انجام می شود و داوطلبان پس از انجام آزمایشات و در صورت داشتن شرایط لازم، وارد این طرح مطالعاتی می شوند.

مینو محرز در این خصوص که واکسن ایرانی( برکت) در چه مرحله ای است افزود: یک میلیون دوز واکسن ایرانی آماده است و به محض اینکه مجوز لازم صادر شود شروع به تزریق می کنیم .

محرز در خصوص این موضوع که دوزاول واکسن خارجی تزریق شده است و در دوز دوم واکسن ایرانی آیا برای فرد مشکلی ایجاد نمی شود گفت: خیر در کشور آمریکا هم این مورد اتفاق افتاده و مشکلی ایجاد نکرده است. مجوز اضطراری که صادر شود مردم می توانند این واکسن را تزریق کنند  همه‌ کشورها برای استفاده از واکسن تولید خود از مجوز اضطراری استفاده کرده‌اند.

این کارشناس در این مورد که واکسن ایرانی نگرانی برای مردم ایجاد کرده که آیا این واکسن از نظرعلمی تایید شده است یا خیر افزود: من به مردم اطمینان می دهم که این واکسن کاملا علمی است و اثربخشی دارد شخصا این واکسن را در دو دوز استفاده کرده‌ام و مشکلی نداشته‌ام وبه مردم می گویم مطمئنن جان هموطنان عزیز است .

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!