پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۱۹۷۲

صعود ۱۹ پله‌‌ای بانک پاسارگاد در میان ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا

صعود ۱۹ پله‌‌ای بانک پاسارگاد در میان ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا
بانک پاسارگاد طی ۸ سال گذشته در فهرست موسسه بین‌المللی برندفاینانس که در نشریه بنکر منتشر می‌شود، باارزش‌ترین بانک ایران معرفی شده است. بنکر یکی از زیرمجموعه‌های Financial Times است. در سال ۲۰۲۲ نیز بانک پاسارگاد برای هفتمین بار عنوان بانک برتر اسلامی ایران و هشتمین سال متوالی بانک سال ایران را از آن خود کرده بود.

بانک پاسارگاد که از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون پروژه‌ها و دستاوردهای موفقی داشته است. به عنوان مثال این بانک در زمینه تامین مالی پروژه‌های صنعتی و زیربنایی بزرگ و ایجاد ثروت اقتصادی مولد بدون وابستگی به حتی یک ریال از بودجه‌های دولتی (پذیرش عاملیت تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌ها و اعطای تسهیلات در حدود ۱۱.۹۰۰ هزار میلیارد ریال و حمایت از بیش از ۲۴هزار بنگاه کوچک و متوسط) فعالیت داشته و موفق بوده است.

همچنین بانک پاسارگاد اقدام به تامین مالی تولیدمحور، پرهیز از فعالیت‌های سوداگرانه، ایجاد ارزش‌افزوده، تقویت صادرات و جلوگیری از خام‌فروشی کرده است.

بانک پاسارگاد در زمینه اجرای خط لوله ششم سراسری گاز ایران به طول ۵۹۵ کیلومتر مشتمل بر ۵ ایستگاه تقویت فشار جهت تقویت و انتقال گاز از جنوب به غرب کشور و صادرات به عراق با سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری مشارکت داشته و توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر توسط هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد که به‌زودی سهام شرکت‌های آن به‌تدریج در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد؛ نیز از دیگر دستاوردهای این بانک بوده است.

شرکت مادر تخصصی نسیم سلامت پاسارگاد؛ به منظور تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت و در راستای افزایش سطح سلامت در سال ۹۴ تاسیس شده است. این هلدینگ در نظر دارد شهرک‌های سلامت را در بسیاری از شهرهای کشور از جمله قم و تهران احداث کند.  این شهرک ها شامل دانشگاه علوم پزشکی؛بیمارستان با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ تخت، هتل، مجموعه های اقامتی و ورزشی است. در حال حاضر ساخت شهرک های سلامت در شهرهای قم و قزوین آغاز و مطالعات ساخت دیگر شهرک های سلامت نیز در حال برنامه ریزی است.

 

خدمات حوزه فناوری مالی

 

از دیگر فعالیت های این بانک می توان به ارائه گسترده خدمات حوزه فناوری مالی و پرداخت و راه‌کارهای جامع بانک‌داری و بیمه‌گری به ۱۴ بانک، موسسه‌ مالی و اعتباری و شرکت بیمه از جمله پروژه ادغام ۵ بانک‌ در بانک سپه، تولید نزدیک به ۸۰ هزار واحد تجهیزات و سخت‌افزار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد زیست‌بوم دیجیتالی به‌منظور تقویت زیرساخت‌های دیجیتالی کشور و خدمات‌رسانی به آحاد مردم و کسب‌وکارهای برخط توسط هلدینگ فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) اشاره کرد.

شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) در ۲۴ دی‌ماه سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد و همکاری جمعی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور تاسیس شد.

طراحی و تهیه راهکار بانکی بومی ایرانی از جمله فعالیت‌های این هلدینگ است.  سپس فناپ فعالیت‌های خود را در صنعت فناوری اطلاعات با ارائه راهکارهای جامع مالی، راهکارهای جامع بیمه‌گری، بورس و مدیریت و پردازش تراکنش‌های مالی گسترش داد.

 

بومی سازی دانش فنی

 

بانک پاسارگاد در بومی‌سازی دانش فنی و طراحی و مهندسی در حوزه‌های مختلف و جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور و بهره‌گیری از توان‌مندی علمی و پژوهشی این افراد نیز تلاش کرده است.

توجه به تولید دانش‌بنیان و حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از جمله فعالیت‌های این بانک بوده است.

رعایت اصول آمایش سرزمین در بارگذاری فعالیت‌های اقتصادی در گستره جغرافیایی کشور با بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های متنوع مناطق مختلف، پرهیز از تمرکزگرایی، کمک به حفظ جمعیت بومی مناطق و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها از دیگر دستاوردهای این بانک است.

تلاش برای تعمیق احساس عزت و توان‌مندی در جوانان ایرانی و «تقویت غرور ملی» از طریق پیشرفت‌های فن‌آورانه و کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه؛ارتقای مشارکت‌پذیری و تعلق خاطر عمومی و افزایش امید در جامعه از دیگر فعالیت‌های این بانک پیشرو است.

 

بانک پاسارگاد در میان برترین بانک‌‌ها

 

بانک پاسارگاد در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی رتبه ۲۳۸ را در میان ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا کسب کرد. پاسارگاد نسبت به سال گذشته میلادی ۱۹ پله صعود کرده است.

این بانک طی ۸ سال گذشته در فهرست موسسه بین‌المللی برندفاینانس که در نشریه بنکر منتشر می‌شود، باارزش‌ترین بانک ایران معرفی شده است. بنکر یکی از زیرمجموعه‌های Financial Times   است.

در سال ۲۰۲۲ نیز بانک پاسارگاد برای هفتمین بار عنوان بانک برتر اسلامی ایران و هشتمین سال متوالی بانک سال ایران را از آن خود کرده بود.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!