پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۲۸۸۰

رشد درآمد عملیاتی "وپاسار" در گزارش تیرماه1401

رشد درآمد عملیاتی
بانک پاسارگاد با نماد "وپاسار" از گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با سرمایه ثبت شده 131 هزار میلیارد ریال در بورس تهران توانست تیرماه‌1401 را با ترازی مثبت از مجموع درآمد عملیاتی به دست آورد به‌طوری که از تسهیلات اعطایی، درآمد 28درصدی نسبت به سه ماهه سال جاری کسب نموده است.

 

 

به گزارش نبض بورس، بانک پاسارگاد در گزارش منتشرشده خود در کدال، در تاریخ 5‌ اَمرداد 1401، درآمد محقق شده خود حاصل از مجموع سپرده‌گذاری‌ها، تسهیلات اعطایی، درآمد کارمزدها و اوراق بدهی را اعلام کرد که ارقام گزارش شده نشان از درآمدی مثبت در بازده زمانی تیرماه را نشان می‌دهد.

 

گزارش منتشر شده، درآمد تسهیلات اعطایی تا پایان تیرماه 1401 در مقایسه با پایان سه ماهه امسال، رشدی 28درصدی دارد و درآمد سه ماهه رقمی معادل 12.355 میلیارد تومان اعلام می شود. با این ارقام اعلامی، مجموع درآمد پاسارگاد از تسهیلات اعطایی در 4 ماهه 1401 نزدیک به 15.831 میلیارد تومان است.

 

وضعیت تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات ارزی، قرض‌الحسنه، مضاربه، جعاله، اجاره به شرط تملیک، مشارکت مدنی و سایر تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد به متقاضیان خود بوده که از مجموع این تسهیلات اعطایی در 4 ماهه سال 1401 رقم 15.831 میلیارد تومان کسب شده است.

 

همچنین در گزارش عملکرد یک ماهه پاسارگاد آمده است که درآمد حاصل از سپرده‌گذاری‌ها رشدی 15درصدی در بازه یک ماهه تیرماه نسبت به سه ماهه قبل خود دارد. ارقام اعلام شده حاکی است تا پایان تیرماه1401 بانک پاسارگاد از سپرده‌گذاری‌ها درآمدی حدود 510 میلیارد تومان کسب کرده است که این رقم در سه ماهه امسال 442 میلیارد تومان گزارش می‌شود.

 

جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بانک پاسارگاد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه‌1401 نزدیک به 824 میلیارد تومان، سپرده‌های کوتاه مدت ویژه 2 میلیارد تومان، سپرده‌های بلندمدت یکساله 1.124 میلیارد تومان، سپرده‌های بلندمدت دو ساله 9.424 میلیارد تومان و سپرده‌های بلندمدت پنچ ساله 3 میلیارد تومان گزارش شده‌است.

 

درآمد حاصل از کارمزدها نیز رشد 43درصدی در عملکرد یک ماهه نسبت به سه ماهه سال 1401 را نشان می‌دهد؛ این ارقام تا پایان تیرماه برای درآمد ناشی از کارمزدها 884 میلیارد تومان بوده در حالی‌که سه ماهه اول امسال 617 میلیارد تومان اعلام می‌شود.

 

همچنین درآمد حاصل از اوراق بدهی در بانک پاسارگاد نیز ترازی مثبت در طی تیرماه از خود نشان می‌دهد که این درصد در مقایسه با ماه‌های سال جاری رشد درآمدی 18درصدی دارد. رقم 217 میلیارد تومان اوراق بدهی تا پایان تیرماه سال جاری در گزارش عملکرد پاسارگاد درحالی منتشر می شود که این رقم در سه ماهه امسال 183 میلیارد تومان اعلام شده بود.  

 

قابل ذکر است که خالص سرمایه‌گذاری اوراق بدهی (اوراق بهادار دولتی) در بانک پاسارگاد در یک ماهه تیر 1401 نزدیک به 741 میلیارد تومان گزارش می شود که درآمد حاصل از این اوراق برای بانک 33 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!