شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۵۱۹۸۲
شرکت سرمایه‌گذاری امید چیست و چه می‌کند

۳هزار و ۸۶۰میلیارد تسهیلات بانک تجارت را چه کسانی گرفتند؟

۳هزار و ۸۶۰میلیارد تسهیلات بانک تجارت را چه کسانی گرفتند؟
بانک مرکزی اطلاعات و آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط پرداختی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را منتشر کرد. این آمار، تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به‌روزرسانی شده‌اند.در فهرست‌های بانکی، اسامی و عناوین و بسیاری از اشخاص، شرکت‌ها و موسسات به چشم می‌خورد. به گزارش لیست‌های منتشرشده توسط بانک مرکزی، از کارآفرینان خرد و صنعت‌گران خصوصی تا ابَرشرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دولتی، ذی‌نفع تسهیلات بانکی بوده‌اند.
نویسنده :
سینا جهانی

در میان این اسامی اما، برخی بسیار قابل توجه‌اند. یکی از گروه‌هایی که از تسهیلات کلان بانکی استفاده کرده، «گروه مدیرت سرمایه‌گذاری امید» است. این شرکت در سال ۱۳۸۰، به صورت سهامی خاص تأسیس و در سال ۱۳۸۳ بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت ، از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و در تیرماه ۱۳۸۶ در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «وامید » پذیرفته شد.

Sequence 01.00_00_00_00.Still001

به گزارش بانک مرکزی، خالص تسهیلات دریافتی شرکت سرمایه‌گذاری امید از بانک تجارت تا پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۳هزار و ۸۶۰میلیارد تومان است. گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در زمینه معادن و فولاد، سیمان، ساختمان، بازار سرمایه و خدمات مالی برتر، بازرگانی، نفت و گاز و انرژی فعالیت می‌کند. در توضیحات زمینه فعالیت این شرکت همچنین ایجاد و تشکیل شرکت‌ها، مطالعه و بررسی طرح‌های توسعه، خرید و فروش سهام شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در امور تولیدی، بازرگانی، ساختمانی و خدماتی در داخل و خارج از کشور نیز ذکر شده‌است.

شرکت‌های مثل کویرتایر، پتروامید آسیا و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز از جمله چندین شرکت فرعی و وابسته به گروه سرمایه‌گذاری امید هستند که تحت شبکه‌ای از شرکت‌های حوزه صنعت، انرژی، عمران و سرمایه توانسته‌اند به یکی از ثروتمندترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران بدل شوند.

«محمدعلی میرزا کوچک شیرازی» و «محمد علی یزدان‌جو» به ترتیب به عنوان مدیرعامل و رییس هیات مدیره در گروه سرمایه‌گذاری امید مشغول فعالیتند. فعالیت در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، وجه اشتراکی در سوابق شغلی این دو است. سوابق «یزدان‌جو» اما به همین خلاصه نمی‌شود.

آقای-یزدان-جو-2-rotated

«محمدعلی یزدان‌جو» فارغ التحصیل مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف است و بیش از ده سال در مجموعه شستا مشغول به فعالیت بوده است. مدیر عاملی شستا به مدت ۶ سال،  معاونت اقتصادی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مدیر عاملی مجتمع اقتصادی امداد (وابسته به کمیته امداد امام خمینی) مشاوری ستاد اجرائی فرمان امام خمینی، مشاوری رییس هیات مدیره شرکت ایرانسل ، مدیر عاملی شرکت سابیر و مدیر عاملی شرکت ایرانسازه از جمله سوابق یزدان‌جو است.

«محمدعلی یزدا‌ن‌جو» از ۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان نمـاینـده حقـوقـی شرکت «خدمات آینده اندیش نگـر» به مدیرعاملی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید منصوب شده و حالا زمزمه‌هایی از اضافه شدن نامش به لیست نامزدهای احتمالی وزارت کار نیز به گوش می‌رسد.

در بین اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری امید، نام «وحید خاشعی»‌ نیز به چشم می‌خورد که پرداختن به سوابقش خالی از لطف نیست. خاشعی در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، با حکم مستقیم «علیرضا زاکانی»‌ به سمت «سرپرست معاونت رصد و مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس» منصوب شد. معاونتی دست‌ساخته زاکانی که قبل و بعد از حضورش در مجلس وجود خارجی نداشت. یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۰، زاکانی از مجلس استعفا کرد و به شهرداری تهران رفت. نزدیک به یک ماه بعد، «خاشعی»‌ در ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، به عنوان نماینده حقوقی بانک سپه، به عضویت موظف هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری امید منصوب می‌شود.

000-1

«وحید خاشعی» متولد ۲۰ شهریورماه ۱۳۶۰، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی در دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت اقتصادی در دانشگاه شهید بهشتی است. عضویت در هیات مدیره هلدینگ غذایی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان، شرکت مدیریت زنجیره تامین وابسته به آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر در سوابق اجرایی‌اش قید شده‌است.

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!