جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۰۹۷
صباغیان: دولت برای حل مشکل بورس جدیت ندارد

فقط شرکت‌های بزرگ در بورس سود کردند

فقط شرکت‌های بزرگ در بورس سود کردند
دولت رئیسی جدیت لازم را برای حل مشکل بورس ندارد/کالابرگ و دادن کوپن بازگشت به عقب است/حل مشکلات اقتصادی مردم در گرو جرأت و جسارت مجلس و دولت است

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس گفت: بنده در ارتباط با بورس در دولت رییسی، آن جدیت لازم را مشاهده نکردم که بخواهد بورس را سروسامان دهد در واقع دولت رییسی یک سری شعارهایی را درباره بورس مطرح کرد اما مشخص است که برنامه جدی برای بازار بورس ندارد.

 

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار «فراز» که وضعیت بورس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: متاسفانه بورس در دولت قبل، به شدت افراطی مورد تشویق و ترغیب  قرار گرفت و مردم را به سمت سرمایه گذاری در بورس سوق دادند. مردمی که از کاهش ارزش پول به نوعی ناراضی بودند به جای خرید خانه و طلا و خودرو به سمت خرید سهام بورس رفتند.

 

او افزود: منتهی این وضعیت حبابی که ایجاد شد موجب شد به یک باره قیمت‌ها افزایش پیدا کند. طبیعتا  عده زیادی گرفتار مشکل و بدبختی شدند آنهایی که با این بورس آشنا بودند برایشان حضور در بورس سودآور بود و پول هایشان حفظ شد یعنی همان شرکت‌های بزرگ پول‌هایشان را به سرعت از بورس خارج کردند و متاسفانه مردم بیچاره، سرمایه‌شان را از دست دادند.

 

بورس ما همانند اقتصاد ما است

 

صباغیان ادامه داد: در ارتباط با این دولت هم بنده، آن جدیت مدنظر را مشاهده نکردم که بخواهد بورس را سروسامان دهد در واقع دولت رییسی یک سری شعارهایی را درباره بورس مطرح کرد اما مشخص است که برنامه جدی برای بازار بورس ندارد. بنابراین ما هر روز شاهد نارضایتی‌های مردم هستیم که با ارسال پیام و یا به صورت حضوری از این وضعیت ناراضی هستند.

 

 

201904102865893779

این عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که برای حل وضعیت بورس باید چه کرد؟ چه راهکارهایی در این زمینه وجود دارد؟ اشاره کرد: بورس ما مثل اقتصاد ما، مثل قیمت‌های ما و همچنین مثل کیفیت کالاهای ما است وقتی که در یک جامعه برنامه و نظارتی وجود نداشته باشد هر کسی در هر زمینه ای ورود کند نمی‌تواند موفق شود. متاسفانه تا زمانی که وضعیت نظارت قانونی این گونه ادامه پیدا کند همین وضعیت در جامعه  حاکم خواهد بود.

 

وضعیت بورس در بودجه ۱۴۰۱

 

صباغیان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مجلس در حال بررسی بودجه ۱۴۰۱ است، وضعیت بورس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: بنده در کمیسیون تلفیق حضور ندارد اما آن گونه که باید به بورس توجه نشده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بحث کالابرگ و کوپنی شدن کالاهای اساسی می‌تواند تا حدودی جلوی فسادهای ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی را بگیرد؟ عنوان کرد: راهکارهای دیگری در این باره وجود دارد برخی معتقدند باید به شکل بنزین به مردم داده شود و یا به صورت کارت اعتباری به مردم بدهند و یا حتی به صورت بن و کوپن و .... اما بنده بر این باورم این راهکارها، راهکارهایی است که در این شرایط فعلی و وضعیت تکنولوژی جدید، به نوعی بازگشت به عقب است.

 

توزیع یارانه ها درست نیست

 

او ادامه داد: از نظر بنده یارانه ها باید هدفمند شود یعنی به کسانی پرداخت شود که مستحق هستند درواقع باید به گونه ای توزیع شود که به نیازمندان واقعی پرداخت شود که متاسفانه توزیع آن به درستی انجام نمی‌شود.

 

حل مشکلات مردم  در گرو جرأت و جسارت مجلس و دولت

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس درباره توزیع نادرست یارانه‌ها و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی مردم مانند مرغ و برنج و گوشت و.... اظهار کرد: این مباحث هم مطرح است اما همه اینها به یک برنامه و جرأت و جسارت نیاز دارد بدین گونه که رئیس جمهور به رأی دوره بعد خود نیاندیشد و مجلس هم به فکر رأی دوره بعد خود نباشد. آنچه که نیاز است این است که باید جراحی اساسی صورت بگیرد که بنده در برنامه این دولت و دولت‌های قبل و مجلس فعلی ندیدم.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!