پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۲۵
بررسی بازارهای مالی ۸ دیماه ۱۴۰۰

نزول اندک آخر هفته بورس، کاهش بیشتر قیمت بیت کوین و اتریوم

نزول اندک آخر هفته بورس، کاهش بیشتر قیمت بیت کوین و اتریوم
بورس در آخرین روز کاری هفته نزولی بود تا این هفته را نتواند با صعود به کانال بالاتر به انتها برساند. امروز شاخص کل ۲٬۵۵۳ هزار واحد کاهش یافت تا به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد برسد . در بازار ارز روند افزایشی اندکی بر بازار حاکم بود و در بازار تهران هر دلار آمریکا به حدود ۲۹٬۷۰۰ تومان رسید. در بازار ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال در طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با کاهش در اکثر ارزهای مطرح بازار بود. بدین صورت بیت کوین به رقم ۴۷٬۶۲۲ دلار رسید. اتریوم هم به قیمت ۳٬۷۸۴ دلار رسید.

بورس

 

بورس در آخرین روز کاری هفته نزولی بود تا این هفته را نتواند با صعود به کانال بالاتر به انتها برساند. امروز شاخص کل ۲٬۵۵۳ هزار واحد کاهش یافت تا به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد برسد و افت  ۰/۱۸ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم وزن اما  با رشد  ۰/۲۰ درصدی افزایش ۷۳۹ واحدی را رقم زد و به سطح ۳۶۸٬۰۰۹ واحدی رسید.سه نماد «فملی» ،‌«فولاد»  و «فارس» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام امروز گذاشتند و در مقابل «وبملت» ، «وامید» و «حکشتی» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند. نماد«قبیرا» بیشترین درصد رشد و نماد «فنورد» بیشترین درصد افت را داشت

امروز ۴۳۷ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی از بورس خارج شد. صفهای خرید به رقم ۱۰۵ میلیارد تومان رسید و در مقابل صفهای فروش ۱۰۶ میلیارد تومان شد.

بازار فرابورس نیز افزایش ۶  واحدی داشت و به ۱۸٬۸۳۶ واحد رسید.

 

بازار ارز

در بازار ارز روند افزایشی اندکی بر بازار حاکم بود  بدین ترتیب تا ساعت ۱۵  امروز در بازار تهران  هر دلار آمریکا  به حدود ۲۹٬۷۰۰ تومان رسید. یورو نیز در بازار آزاد  ۳۳٬۶۳۵ تومان معامله شد. پوند انگلیس ۳۹٬۵۰۰ تومان خرید و فروش شد. درهم نیز در حدود ۸٬۱۱۰ تومان قیمت‌گذاری شد. لیر ترکیه ۲٬۳۹۰ تومان و یوآن چین ۴٬۷۱۵ تومان شدند.

 

سکه و طلا

 

امروز در بازارهای جهانی هر اونس شمش طلا به ۱٬۷۹۵ دلار رسید. در بازار داخلی نیز هز گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان شد .

در بازار سکه اما سکه امامی گران شد .بدین ترتیب سکه امامی ۳۷ هزار تومان افزایش یافت و ۱۳ میلیون ۶۱ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. نیم سکه ۶ میلیون ۷۹۵ هزار تومان و ربع سکه ۳میلیون ۸۰۰ هزار تومان شدند .سکه گرمی نیز ۲میلیون ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

در بازار ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال در طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با کاهش در اکثر ارزهای مطرح بازار بود. بدین صورت تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران  بیت کوین با کاهش ۳/۲۱درصدی روبرو شد و به رقم ۴۷٬۶۲۲ دلار رسید. اتریوم هم ضمن کاهش ۳/۴۶ درصدی به  قیمت ۳٬۷۸۴  دلار رسید. سولانا با کاهش ۸/۴۶ درصدی به ۱۷۵ دلار رسید. باینسس کوین هم ۵۳۶ دلار شد

ارزش کل بازار رمزارزها هم با ۲/۸۷  درصد کاهش به ۲/۳۷ تریلیون دلار رسید.

کریپتو 8 دی

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!