سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۹۴۲۸
بررسی بازارهای مالی ۴ دی ۱۴۰۰

ادامه روند صعودی بورس، کاهش قیمت دلار و سکه

ادامه روند صعودی بورس، کاهش قیمت دلار و سکه
روند مثبت بورس امروز هم ادامه پیدا کرد و بازار سهام رشد نزدیک به ۲ درصدی را پشت سر گذاشت. مروز شاخص سهام با صعود ۲۶٬۵۰۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحدی رسید. در بازار ارز آخرین خبرها حکایت از عقب نشینی دلار از کانال ۳۰ هزار تومان دارد و ۲۹٬۹۰۰ تومان شد. در بازار ارزهای رمزنگاری شده در میان ارزهای برتر شاهد کاهش برخی ارزها و افزایش برخی دیگر بودیم اما روند کلی بازارمثبت بود

بورس

روند مثبت بورس امروز هم ادامه پیدا کرد و بازار سهام رشد نزدیک به ۲ درصدی را پشت سر گذاشت. در روزهای اخیر شایعات مختلفی در رابطه با حمایت دولتمردان تا سطوح خاصی از بازار  بر سر زبانها افتاده است که البته تکذیب شده است.

امروز شاخص سهام  با  صعود  ۲۶٬۵۰۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحدی رسید و افزایش   ۱/۹۵ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز ۴٬۱۴۴ واحد صعود یافت و با ۱/۱۶ درصد رشد به رقم ۳۶۱٬۹۰۹ واحد رسید. امروز نمادهای «فارس»، «فملی» و «فولاد» بیشترین اثر مثبت را بر بازار نهادند و در مقابل نمادهای «کالا» ، «غکورش» و «انرژی۳» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار نهادند. نماد «غبشهر» بیشترین درصد رشد و نماد «غاذر» بیشترین درصد کاهش قیمت داشتند.

امروز ۲۶۵ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی از بازار بورس خارج شد تا دوباره پس از یک روزمجددا روند خروج سرمایه منفی شود. ضمن آنکه صف‌های خرید به رقم ۳۴۱ میلیارد تومان برسد تا با توجه به صف ۷۷ میلیارد تومانی فروش ، بازار سهام با مازاد تقاضا مواجه باشد.

شاخص فرابورس نیز ۳۱  واحد رشد  داشت تا به رقم ۱۸٬۸۱۶واحد برسد.

 

بازار ارز

 

در بازار ارز  آخرین خبرها حکایت از عقب نشینی دلار از کانال ۳۰ هزار تومان دارد و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران دلار ۲۹٬۹۰۰ تومان شد.درهم ۸٬۱۸۰ تومان قیمتگذاری شده است و یورو نیز به بیش از ۳۴ هزار تومان رسیده است. پوند ۴۰ هزار تومان خرید و فروش میشود و لیره نیز ۲٬۷۱۰ تومان شد.

 

سکه و طلا

 

دراولین روز هفته  در بازار تهران و تا ساعت ۱۶  هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان شد تا ۱۵ هزار تومان ارزان شود. همچنین در آخرین روز کاری طلا در بازار جهانی نیز هر اونس شمش طلا 1٬۸۰۸ دلار شد.

در بازار سکه نیز قیمتها همراه با کاهش شدید قیمت بود و سکه امامی نیز تا ساعت ۱۶ به وقت تهران ۱۸۴ هزار تومان ارزان شد و ۱۳  میلیون ۳۸ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی نیز ۱۵۵  هزار تومان کاهش یافت و به حدود ۱۲ میلیون ۶۹۶ هزار تومان رسید . نیم سکه 6 میلیون ۸۰۰ هزار تومان شد که کاهش ۵۰ هزار تومانی یافت . ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان تومان شدند.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

در بازار ارزهای رمزنگاری شده در میان ارزهای برتر شاهد کاهش برخی ارزها و افزایش برخی دیگر بودیم اما روند کلی بازارمثبت بود به طوریکه تا ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه به وقت تهران بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰/۲۱ درصد کاهش یافت و ۵۰٬۹۰۲ دلار شد. اتریوم اما  ۰/۲۸ درصد افزایش داشت و ۴٬۰۹۰ دلار شد. ریپل کاهش بیش از ۴/۵ درصدی داشت و ۰/۹۳ دلار رسید. سولانا نیز ۱۹۲ دلار و بایننس کوین ۵۴۷دلار شدند.

ارزش کل بازار نیز با ۰/۳۳ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۲/۵۱تریلیون دلار رسید.

کریپتو 4 دی

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!