جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۲۴
بررسی بازارهای مالی ۳۰ آذر ۱۴۰۰

یلدای سبز بورس، افزایش بیش از ۶ درصدی بیت کوین و اتریوم

یلدای سبز بورس، افزایش بیش از ۶ درصدی بیت کوین و اتریوم
در آخرین روز آذرماه بورس توانست برای دومین روز متوالی با افزایش همراه باشد و اگرچه بازار تحت تاثیر بسته ۱۰ بندی حمایتی دیروز همچنان مثبت بود اما باور سهامداران حقیقی هنوز به تداوم این روند مثبت نیست. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش اکثریت ارزها همراه بود با این حال افزایش قیمت حدود ۱۴/۵ درصدی آوالانچ و ۹ درصدی «ترا» و بیش از ۶ درصدی بیت کوین و اتریوم بیشتر مشهود بود.

بورس

در آخرین روز آذرماه بورس توانست برای دومین روز متوالی با افزایش همراه باشد هر چند سهامداران حقیقی هنوز روی خوش به بورس نشان ندادند و برای نوزدهمین روز متوالی با خروج سرمایه همراه بود. اگرچه بازار تحت تاثیر بسته ۱۰ بندی حمایتی دیروز همچنان مثبت بود اما باور سهامداران حقیقی هنوز به تداوم این روند مثبت نیست. بدین ترتیب  امروز بازار  ۱۶٬۹۲۵ واحد صعود داشت تا به سطح یک میلیون و  318 هزار واحدی برسد و رشد ۱/۳۰ درصدی را تجربه کند. شاخص هم وزن نیز ۱/۲۵ درصد افزایش یافت تا به رقم ۳۴۸٬۲۱۳ واحد برسد. امروز  در بازار امروز نمادهای «کگهر»، «آریا» و «ارفع» بیشترین اثر مثبت را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «بپاس»، «غصینو» و «بمپنا» بیشترین اثر منفی را بر بازار گذاشتند. نماد «رافزا» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «اپرداز» بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

امروز مجددا شاهد خروج ۱۶۷ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند تا همانطور که در بالا اشاره شد برای نوزدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج حقیقی‌ها از بازار باشیم. همچنین میزان صف های خرید ۲۲۶ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۸۴ میلیارد تومان شد .

فرابورس نیز ۸۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۸٬۵۲۳ واحد رسید.

 

 بازار ارز

 بازار ارز آخرین روز پاییز را آرام سپری کرد و تغییرات چندانی نسبت به دیروز  نداشت. بدین ترتیب تا ساعت ۱۴  در بازار تهران دلار ۳۰٬۱۸۰ تومان معامله شد. یورو نیز  ۳۳٬۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. پوند انگلیس ۳۹٬۶۵۰ تومان شد. درهم امارات هم  به قیمت ۸٬۲۷۰ تومان رسید.لیر ترکیه اما ۶۰۰ تومان گران شد و ۲٬۳۰۰ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا

در  آخرین روز آذرماه و در بازارهای جهانی  قیمت طلا ۱٬۷۹۹دلار به ازای یک اونس شمش طلا بود. در بازار داخلی اما هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان معامله شد.

در بازار سکه اما افزایش  قیمتها بیشتر بود چنانکه تا ساعت ۱۵ امروز  هر سکه امامی ۱۳  میلیون ۲۳۶ هزار تومان قیمت گرفت  و افزایش  ۱۳۷ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۲ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان شد و ۱۳ هزار تومان گران شد . نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافت تا ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان شود ربع سکه هم ۳۵ هزار تومان رشد  قیمت داشت و ۳ میلیون و ۷۸۵  هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش اکثریت ارزها همراه بود  با این حال افزایش قیمت حدود ۱۴/۵ درصدی آوالانچ و  ۹ درصدی «ترا» و بیش از ۶ درصدی بیت کوین و اتریوم بیشتر مشهود بود. بدین ترتیب تا ساعت ۱۵:۵۵ دقیقه به وقت تهران بیت کوین ۴۸٬۹۶۴ دلار شد اتریوم نیز  به ۴٬۰۳۶ دلار معامله شد. بایننس کوین هم ۵۳۴ دلار خرید و فروش شد. آوالانچ ۱۲۰ دلار ارزش‌گذاری گردید و ترا نیز ۸۳/۲۳ دلار شد.

مجموع بازار رمزارزها با ۷/۳۶  درصد رشد به ۲/۳۸تریلیون دلار رسید.

کریپتو 30 آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!