پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۹۱۲۲
بررسی بازارهای مالی ۲۰ آذر ۱۴۰۰

چشم‌پوشی بازار ارز از مذاکرات، کاهش قیمت در بازار رمزارزها و بورس

چشم‌پوشی بازار ارز از مذاکرات، کاهش قیمت در بازار رمزارزها و بورس
امروز بازار ارز عملا واکنشی نسبت به مذاکرات نداشت و قیمت دلار همچنان بیش از ۳۰ هزار تومان معامله می‌شود. بورس در نخستین روز هفته با ریزش ۴٬۹۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحدی رسید. در بازار ارزهای رمزنگاری شده شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم به طوریکه تا ساعت ۱۵:۲۵ دقیقه به وقت تهران بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰/۸۴ درصد کاهش یافت و ۴۸٬۳۰۸ دلار شد. اتریوم نیز ۳/۵ درصد نزول داشت و ۴٬۰۱۵ دلار شد.

بورس

بازار بورس در نخستین روز هفته  با ریزش ۴٬۹۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحدی رسید و کاهش  ۰/۳۷درصدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز ۲٬۰۹۴ واحد نزول یافت و با ۰/۵۸  درصد نزول به رقم ۳۶۱٬۴۹۵  واحد رسید. امروز نمادهای «کگل»، «شفن» و «فولاد» بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و در مقابل نمادهای «کچاد» ، «فارس» و «کالا» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار نهادند. نماد «فاذر» بیشترین درصد رشد و نماد «سغرب» بیشترین درصد کاهش قیمت داشتند.

امروز ۳۴۸ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی از بازار بورس خارج شد ضمن آنکه صف‌های خرید به رقم ۲۴ میلیارد تومان برسد تا با توجه به صف ۱۵۸ میلیارد تومانی فروش ، بازار سهام با مازاد عرضه مواجه باشد.

شاخص فرابورس نیز ۵۵  واحد افت  داشت تا به رقم ۱۹٬۱۲۱واحد برسد.

 

بازار ارز

امروز بازار ارز عملا واکنشی نسبت به مذاکرات نداشت و قیمت دلار همچنان بیش از ۳۰ هزار تومان معامله می‌شود. در حال حاضر قیمت ارز در صرافی‌ها به نمایش در نمی‌آید و یا قیمت صرافی‌های بانکی به نمایش در می‌آید که اختلاف بیش از ۳ هزار تومانی با قیمت در بازار آزاد دارد. آخرین خبرها از بازار ارز حکایت ازاز این دارد  که  تا ساعت ۱۶ به وقت تهران دلار ۳۰ هزار ۷۵۰ تومان شد. یورو نیز به برقم ۳۴٬۹۵۰ هزار تومان رسیده است. پوند ۴۰٬۳۴۵ تومان خرید و فروش می‌شود و لیره نیز ۲٬۲۰۰ تومان شد.

 

سکه و طلا

دراولین روز هفته  در بازار تهران و تا ساعت ۱۶  هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان شد تا ۱۲ هزار تومان کاهش قیمت داشته باشد. همچنین در آخرین روز کاری طلا در بازار جهانی نیز هر اونس شمش طلا ۱٬۷۸۲ دلار شد.

در بازار سکه نیز قیمتها همراه با کاهش قیمت بود و سکه امامی نیز تا ساعت ۱۶ به وقت تهران ۶۵ هزار تومان ارزان شد و ۱۳  میلیون ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. سکه بهار آزادی نیز ۳۰۲  هزار تومان ریزش یافت و به حدود ۱۲ میلیون ۶۸۲ هزار تومان رسید . نیم سکه ۶میلیون ۸۵۰ هزار تومان شد که کاهش ۸۰ هزار تومانی یافت . ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان تومان شدند.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

در بازار ارزهای رمزنگاری شده شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم به طوریکه تا ساعت ۱۵:۲۵ دقیقه به وقت تهران بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰/۸۴ درصد کاهش یافت و ۴۸٬۳۰۸ دلار شد. اتریوم نیز ۳/۵ درصد نزول داشت و ۴٬۰۱۵ دلار شد. ترا کاهش بیش از ۹/۶ درصدی داشت و ۶۲/۱۵ دلار رسید. سولانا نیز ۱۷۱ دلار و بایننس کوین ۵۵۲ دلار شدند.

ارزش کل بازار نیز با ۱/۰۶  کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۲/۳۵ تریلیون دلار رسید.

کریپتو 20 آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!