شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۹۰۶۶
بررسی بازارهای مالی ۱۷ آذر ۱۴۰۰

پایان خوش آخر هفته بورس

پایان خوش آخر هفته بورس
بورس در آخرین روز کاری هفته مثبت بود تا این هفته را با پایان خوش به انتها برساند. امروز شاخص کل بیش از ۱۱ هزار واحد افزایش یافت تا به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد برسد.

 بورس

بورس در آخرین روز کاری هفته مثبت بود تا این هفته را با پایان خوش به انتها برساند. امروز شاخص کل بیش از ۱۱ هزار واحد افزایش یافت تا به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد برسد و رشد ۰/۸۵ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم وزن هم با رشد  ۰/۶۸ درصدی افزایش  ۲٬۴۴۴ واحدی را رقم زد و به سطح ۳۶۳٬۵۸۶ واحدی رسید.سه نماد «فملی» ،‌«فولاد»  و «خودرو» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار سهام امروز گذاشتند و در مقابل «کگل» ، «شفن» و «وکار» بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. نماد«خودرو» بیشترین درصد رشد و نماد «ولملت» بیشترین درصد افت را داشت. امروز ۹۹ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی از بورس خارج شد تا از این نظر در ۵ روز کاری این هفته با خروج پول از سوی سهامداران حقیقی روبرو باشیم. صفهای خرید به رقم ۱۲۶ میلیارد تومان رسید و در مقابل صفهای فروش ۱۲۵ میلیارد تومان شد.

بازار فرابورس نیز افزایش ۲۲۴ واحدی داشت و به ۱۹٬۱۷۶ واحد رسید.

 

بازار ارز

در بازار ارز به رغم بستن برخی از حساب‌ها و دستگیری‌های رخ داده و فضای امنیتی ایجاد شد ،  اما بازار واکنش چندانی به این حوادث نداد  بدین ترتیب تا ساعت ۱۵ امروز در بازار تهران  هر دلار آمریکا  به حدود ۳۰٬۸۰۰تومان رسید. یورو نیز در بازار آزاد  ۳۴٬۷۰۰ تومان معامله شد. پوند انگلیس ۴۰٬۷۱۰تومان خرید و فروش شد. درهم نیز در حدود ۸٬۴۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد. لیر ترکیه ۲٬۳۱۰ تومان و یوآن چین ۴٬۸۶۰ تومان شدند.

 

سکه و طلا

امروز در بازارهای جهانی هر اونس شمش طلا به ۱٬۷۸۸ دلار رسید. در بازار داخلی نیز هز گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان شد .

در بازار سکه اما سکه امامی ارزان شد ولی سایرسکه‌ها با افزایش قیمت مواجه شدند. بدین ترتیب سکه امامی ۱۳۳ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۳ میلیون ۱۳۳ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون ۱۰۲ هزار تومان شد تا حدود ۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد. نیم سکه ۶ میلیون ۹۷۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون ۹۵۰ هزار تومان شدند تا به ترتیب ۲۰ و ۱۴ تومان گران شوند. سکه گرمی نیز ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

در بازار ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال در طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با کاهش در اکثر ارزهای مطرح بازار بود. بدین صورت تا ساعت ۱۵:۰۰ دقیقه به وقت تهران  بیت کوین با کاهش ۴/۱۱ درصدی روبرو شد و به رقم ۴۹٬۳۵۳ دلار رسید. اتریوم هم ضمن کاهش ۳/۱۶ درصدی به  قیمت ۴٬۲۸۴ دلار رسید. سولانا با کاهش ۸/۱۹درصدی به ۱۸۶ دلار رسید. بایننس کوین هم ۵۷۵ دلار شد

ارزش کل بازار رمزارزها هم با ۳/۰۳  درصد کاهش به ۲/۴۴ تریلیون دلار رسید.

کریپتو ۱۷ آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!