جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۳۰
بررسی بازارهای مالی ۱۵ آذر ۱۴۰۰

پیشروی مجدد قیمت در بازار دلار و سکه، کاهش قیمت رمزارزها

پیشروی مجدد قیمت در بازار دلار و سکه، کاهش قیمت رمزارزها
بازار ارز امروز دوشنبه را با افزایش قیمت‌ها سپری نمود اگرچه باز قیمت‌ها در صرافی‌ها قیمت صرافی‌های بانکی بود و خبری از قیمت در بازار آزاد بر روی تابلوها نبود. بورس امروز را نیز با نزول هر چند اندک شاخص پشت سر نهاد تا حتی افزایش دلاری دیروز بورس نتواند برای دومین روز ادامه یابد.بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها مجددا در مدار نزولی قرار گرفت و بیت کوین ۴۸٬۶۴۴ دلار شد

بورس

بورس امروز را نیز با نزول هر چند اندک شاخص پشت سر نهاد تا حتی افزایش دلاری دیروز بورس نتواند برای دومین روز ادامه یابد، از این رو شاخص با افت  ۰/۰۶ درصدی،  خود را به رقم یک میلیون ۳۴۲ هزار واحد رساند و کاهش ۸۶۵ واحدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن اما نیز ۰/۱۲ درصد رشد داشت و با افزایش ۴۲۶ واحدی به رقم ۳۶۳٬۷۶۸ واحد رسید. در بازار امروز نمادهای «اپال»، «شپدیس» و «وبملت» بیشترین اثر مثبت را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شفن» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند. نماد «غنوش» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «تکنو» بیشترین درصد کاهش قیمت را داشتند.

به مانند روزهای گذشته، بازار شاهد خروج ۲۲۹ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند تا هشتمین روز خروج متوالی رقم بخورد. همچنین میزان صف های خرید ۴۷ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۲۷ میلیارد تومان شد.

 

فرابورس هم ۲۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۹٬۱۸۱واحد رسید.

 

 بازار ارز

 

 بازار ارز امروز دوشنبه را با افزایش قیمتها سپری نمود اگرچه باز قیمتها در صرافی‌ها قیمت صرافی‌های بانکی بود و خبری از قیمت در بازار آزاد بر روی تابلوها نبود. با این حال  و  تا ساعت ۱۶:۳۰ در بازار تهران دلار ۳۰٬۸۰۰ تومان شد . یورو به حدود ۳۴٬۶۰۰ تومان رسید و افزایش ۳۰۰ تومانی داشت. پوند انگلیس ۴۱٬۱۰۰تومان معامله شد.لیر ترکیه و یوآن چین نیز به ترتیب ۲٬۲۶۰ تومان و ۴٬۸۶۰ تومان شدند.

 

سکه و طلا

بازارهای جهانی در نخستین روز کاری خود شاهد کاهش اندک در قیمت طلا بود و هر اونس شمش طلا ۱٬۷۷۷ دلار معامله شد. در بازار داخلی هم هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله شد و ۱۶ هزار تومان افزایش داشت.

بازار سکه هم روند صعودی به خود گرفت و  تا ساعت ۱۶:۳۰ امروز  هر سکه امامی ۱۳ میلیون ۲۵۰ هزار تومان قیمت گرفت  و افزایش ۲۱۰ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۳ میلیون و ۴۷ هزار تومان شد و ۱۴۰ هزار تومان گران شد . نیم سکه ۹۰  هزار تومان افزایش یافت تا ۶ میلیون ۹۰۰ هزار تومان شود ربع سکه هم ۴۵ هزار تومان رشد قیمت داشت و ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۴۰۰هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها مجددا در مدار نزولی قرار گرفت و طی ۲۴ساعت گذشته  بیت کوین و اتریوم شاهد کاهش ارزش بودند.بدین ترتیب تا ساعت ۱۶:۰۵ به وقت تهران بیت کوین ۴۸٬۶۴۴ دلار شد و کاهش ۱/۶۶ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت قبل داشت. اتریوم نیز ۳/۷۳ درصد ارزان شد و به ۴۰۶۹ دلار رسید. بایننس کوین هم ۵۵۸ دلار خرید و فروش شد. سولانا نیز به ۱۸۴ دلار رسید. رمزارز ترا حدود ۱۱/۷ درصد کاهش یافت و به رقم ۶۶/۱۱ دلار رسید اما همچنان جایگاه خود را در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار حفظ کرد.

مجموع بازار رمزارزها با ۳/۵۶ درصد کاهش به ۲/۳۵تریلیون رسید.

کریپتو 15 آذر

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!