جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۸۷۷۰

سرایت سویه جدید کرونا به بورس آمریکا!

سرایت سویه جدید کرونا به بورس آمریکا!
جیم کرامر روز جمعه اعلام کرد که هنوز برای خرید خیلی زود است. باید اول فهمید که گونه‌ی جدید کووید در ایالات‌متحده نیز در حال گسترش هست یا نه.
نویسنده :
مونس نظری

 

پیپا استیونس

 

به گفته جیم کرامر از CNBC، فروش روز جمعه، نشان از فرصت خرید نیست. او روز جمعه صراحتاً اعلام کرد: امروز نخرید. کرامر در نمایش Squawk on the Street (نمایشی تجاری که از ۱۹ دسامبر ۲۰۰۵ به این طرف، ۹۰ دقیقه ابتدایی معاملات در وال‌استریت ایالات‌متحده را نمایش می‌دهد) گفت: «وحشت نکنید. وحشت را به دیگران بسپارید. ما روز دوشنبه سود خواهیم کرد.»

 

در آغاز، میانگین صنعتی داو‌جونز، به دلیل نگرانی‌های برآمده از گونه جدید کووید، ۸۰۰ امتیاز از دست داد. به گفته جیم کرامر از CNBC، کاهش شدیدی که روز جمعه به تبع نگرانی‌های برآمده از گونه جدید کووید‌۱۹ اتفاق افتاده است، گویای فرصت مناسب خرید نیست. او در برنامه Squawk on the Street در CNBC گفت: «یکهو فردا بیدار می‌شویم و یک مورد جدید ابتلا در کشور خودمان پیدا می‌کنیم. به همین خاطر و تا وقتی از عدم ابتلای کسی در این کشور مطمئن نشده‌ایم به کسی توصیه نمی‌کنم خرید کند. من هم به هیچ عنوان مطمئن نیستم کشور ما از گونه جدید این بیماری مصون بماند.»

 

او اضافه کرده بود: «وحشت نکنید. وحشت را بسپارید به دیگران. ما روز دوشنبه سود خواهیم کرد.»

 

میانگین صنعتی داو‌جونز در ابتدای کار ۸۰۰ واحد افت کرد و ۲‌درصد از ارزشش را از دست داد. اس‌اند‌پی‌۵۰۰ نیز حدود ۱.۳‌درصد کاهش را تجربه کرد. این فروش به دنبال هشدار سازمان بهداشت جهانی اتفاق افتاد: اینکه در افریقای جنوبی، یک نمونه ابتلا به گونه‌ی جدیدی از کووید‌۱۹ شناسایی شده است.

 

کرامر گفت ریسک بر سر سهام‌هایی چون ریجنرون و فایزر منطقی است؛ اما در سایر حیطه‌های بازار باید فعلاً از ریسک کردن اجتناب کرد. او گفت: «مایل نیستم بگویم که حال وقت خرید خرده‌فروشان یا یک شرکت کشتی کروز است؛ زیرا افرادی هستند که از من و شما هم بیشتر از ریسک‌کردن وحشت دارند و باور هم ندارم که دانشمندان توان تحت کنترل در‌آوردن این اتفاق را داشته باشند. بنابراین خلاصه بگویم: حالا وقت خرید نیست.»

 

با این حال کرامر می‌گوید: اما بخش‌هایی از بازار هستند که در شرایط فروش، جذابیت داشته باشند... از جمله آنها چورون (Chevron). او خاطر‌نشان کرد: «اگر امروز بخواهم دست به خرید بزنم، چورون را انتخاب می‌کنم. تقاضا برای نفت هست و سفر نیز وجود خواهد داشت... من تلاش می‌کنم میان نگرانی از آنچه قرار است اتفاق بیفتد و کاری که مردم قرار است در آن شرایط انجام دهند، تمایز قائل شوم. اما وقتی در روزی بحرانی بحث انتخاب میان چند گزینه مطرح می‌شود دیگر از حوصله من هم خارج است. در هر حال، خود من ترجیح می‌دهم که روز دوشنبه خرید کنم تا امروز.»

 

کرامر این احتمال را داده بود که آمازون روز جمعه عملکرد خوبی داشته باشد. در زنگ افتتاحیه این روز، سهام آمازون ۱‌درصد افزایش پیدا کرده بود. با این حال دیگرانی معتقد بودند که کاهش روز جمعه بیان‌گر یک فرصت خرید است.

آجن اودن از BNY Mellon Investor Solutions گفت: «جمعه روز پس از شکر‌گزاری است و احتمالاً جمع زیادی از معامله‌گران به تعطیلی زود‌هنگام فکر نمی‌کنند. اما کاهش نقدینگی در این روز به بعضی عقب‌نشینی‌ها می‌انجامد. واکنشی که ما شاهدش هستیم، فرضت خریدی برای سرمایه‌گذاران است... اما باید دیدگاهی بلند‌مدت داشته باشیم.»

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!