جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۸۶۷۰
بررسی بازارهای مالی اول آذر ۱۴۰۰

رشد شاخص بورس در نخستین روز آذرماه، کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم

رشد شاخص بورس در نخستین روز آذرماه، کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم
بورس در اولین روز آذرماه صعود قدرتمندانه‌ای به کانال بالاتر داشت و با افزایش ۲۰٬۱۹۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷هزار واحدی رسید. در بازار ارزهای رمزنگاری شده اکثر رمزهای برتر از جمله بیت کوین و اتریوم با کاهش قیمت روبرو بودند و تنها رمزارز سولانا با رشد قیمت همراه بود.

بازار بورس

بورس در اولین روز آذرماه صعود قدرتمندانه‌ای به کانال بالاتر داشت و با افزایش ۲۰٬۱۹۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷هزار واحدی رسید و افزایش ۱/۴۶ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز ۳٬۶۱۲ واحد افزایش یافت و با ۰/۹۴ درصد رشد به رقم ۳۸۶٬۹۳۸ واحد رسید. امروز نمادهای «شستا»، «فولاد» و «فارس» پیشران بازار بودند و در مقابل نمادهای «شیراز» ، «بورس» و «کبورس» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار نهادند. نماد «شپنا» بیشترین درصد رشد و نماد «سنیر» بیشترین درصد کاهش قیمت داشتند.

امروز ۶۶ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی وارد  بازار بورس شد ضمن آنکه صف‌های خرید به رقم ۵۰۸ میلیارد تومان برسد تا با توجه به صف ۹۵ میلیارد تومانی فروش ، بازار سهام با مازاد تقاضا مواجه باشد.

شاخص فرابورس نیز ۱۶۹  واحد رشد داشت تا به رقم ۲۰٬۱۸۷ واحد برسد.

 

بازار ارز

امروز بازار تهران شاهد افزایش قیمت ارز بود و تا ساعت ۱۶ اول آذر دلار ۶۶ تومان گران شد و ۲۸٬۳۶۲ تومان معامله شد. یورو نیز افزایش ۴۸ تومانی ۳۱٬۹۷۰ تومان شد. درهم امارات ۷٬۷۱۹ تومان و پوند انگلیس ۳۸٬۲۴۰تومان شوند تا به ترتیب ۱۴  و ۵۰ تومان افزایش یابند. لیرترکیه امروز ۱۰ تومان گران شد و ۲٬۶۱۰ تومان شد . یوآن چین هم ۴٬۴۵۵ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا

دراولین روز آذرماه در بازار تهران و تا ساعت ۱۶ هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد. همچنین در اولین روز کاری طلا در بازار جهانی نیز هر اونس شمش طلا ۱٬۸۴۱ دلار شد.

سکه امامی نیز تا ساعت ۱۶به وقت تهران ۱۳۱ هزار تومان گران شد و ۱۲ میلیون ۵۵۷ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی نیز ۱۰ هزار تومان افزایش یافت و به حدود ۱۱میلیون ۳۰۴ هزار تومان رسید . نیم سکه ۶ میلیون ۴۲۰ هزار تومان شد که افزایش ۵۰ هزار تومانی یافت . ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون ۷۰۷ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۳۰۱ هزار تومان تومان شدند.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

در بازار ارزهای رمزنگاری شده اکثر رمزهای برتر با کاهش قیمت روبرو بودند و تنها رمزارز سولانا با رشد قیمت همراه بود. بدین ترتیب طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ۲/۵۸ درصد کاهش به رقم ۵۷٬۲۹۲ واحد رسید.اتریوم نیز ۳/۳۸ درصد ارزان شد و به قیمت ۴٬۱۸۲ واحد رسید. بایننس کوین هم ۱/۹۶ درصد کاهش یافت و ۵۷۲ دلار خرید و فروش شد. سولانا اما با ۳/۵۷ درصد افزایش قیمت روبرو بود و ۲۲۰ دلار شد. سایر ارزهای برتر اما با نزول همراه بودند.

ارزش کل  بازار رمزارزها نیز  ۲/۷۱ تریلیون دلار شد تا کاهش ۱/۲۸ درصدی نسبت به ۲۴ساعت گذشته داشته باشد.

کریپتو کارنسی ۱ آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!