جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۰۳
بررسی بازارهای مالی ۲۳ آبان ۱۴۰۰

افزایش ۳ هزار واحدی بازار سهام، کاهش قیمت در بازار دلار و سکه

افزایش ۳ هزار واحدی بازار سهام، کاهش قیمت در بازار دلار و سکه
در دومین روز هفته شاخص کل با ۳٬۳۴۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید. بازار ارز روز یکشنبه روند نزولی به خود گرفت و تا ساعت ۱۷ در بازار تهران دلار ۱۱۶ تومان ارزان شد و به ۲۸٬۵۲۴تومان رسید. در بازار سکه اما افت قیمت‌ها بیشتر بود چنانکه تا ساعت ۱۷ امروز هر سکه امامی ۱۲ میلیون ۵۵۶ هزار تومان قیمت گرفت و کاهش ۱۲۱ هزار تومانی داشت .

بازار بورس

در دومین روز هفته شاخص کل با ۳٬۳۴۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید و رشد ۰/۲۳ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز رشد ۰/۲۷ درصدی به رقم ۳۸۸٬۹۹۹ واحد رسید. در بازار امروز نمادهای «فخوز»، «نوری» و «کگل» بیشترین اثر مثبت را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «شستا»، «غکورش» و «فملی» بیشترین اثر منفی را بر بازار گذاشتند. نماد «سصفها» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «غبشهر» بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در ادامه روند خروج سرمایه امروز نیز شاهد خروج ۲۸۰ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۱۸۰ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۵۰ میلیارد تومان شد.

فرابورس نیز ۶۲ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۰٬۵۲۹ واحد رسید.

 بازار ارز؛

 بازار ارز امروز یکشنبه روند نزولی به خود گرفت  و تا ساعت ۱۷  در بازار تهران دلار ۱۱۶ تومان ارزان شد و به ۲۸٬۵۲۴تومان رسید. یورو ۱۵۲ تومان کاهش یافت و به حدود ۳۲٬۶۴۵ تومان رسید. پوند انگلیس ۳۸٬۴۰۵ تومان شد تا افت ۱۷۹ تومانی داشته باشد .درهم امارات هم ۳۷ تومان ارزان شد  ۷٬۷۶۶ تومان شدند.لیر ترکیه و یوآن چین ۱۰ و ۲۰ تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب ۲٬۹۷۰ تومان و ۴٬۴۸۵ تومان شدند.

سکه و طلا؛

امروز بازارهای جهانی تعطیل بود و درنتیجه آخرین قیمت طلا همان قیمت  ۱۸۶۴  دلار به ازای یک اونس شمش طلا بود. در بازار داخلی اما هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان معامله شد.

در بازار سکه اما افت قیمتها بیشتر بود چنانکه تا ساعت ۱۷ امروز  هر سکه امامی ۱۲ میلیون ۵۵۶  هزار تومان قیمت گرفت  و کاهش ۱۲۱ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۲ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان شد و ۱۰۱ هزار تومان ارزان شد . نیم سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت تا ۶ میلیون ۵۸۰هزار تومان شود ربع سکه هم ۳۰ هزار تومان افت قیمت داشت و ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با افزایش قیمتها بود و آوالانچ با بیش از ۷/۶۵ درصد افزایش سردرمدار بازار بود .بدین ترتیب تا ساعت ۱۶ به وقت تهران بیت کوین ۶۴٬۴۲۲ دلار شد و افزایش ۱/۳۳ درصدی داشت. اتریوم اما ۰/۲۲ درصد ارزان شد و به ۴٬۶۰۶ دلار رسید. بایننس کوین هم ۶۴۶ دلار خرید و فروش شد. در بین ۲۰ رمزارز برتر بازار به جز اتریوم مابقی با افزایش ارزش روبرو بودند.

مجموع بازار رمزارها با ۱/۸۱ درصد صعود به ۲/۹۶ تریلیون دلار رسید.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!