جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۳۵۳
بررسی بازارهای مالی ۱۶ آبان ۱۴۰۰

توقف رشد بازار سهام بورس ، رکوردهای جدید اتریوم و بایننس کوین، افزایش قیمت دلار و سکه

توقف رشد بازار سهام بورس ، رکوردهای جدید اتریوم و بایننس کوین، افزایش قیمت دلار و سکه
در دومین روز کاری هفته شاهد توقف رشد شاخص بازار سهام بودیم و امروز بازار ۹٬۶۸۹ واحد از ارزش خود را از دست داد تا به سطح یک میلیون ۴۳۰ هزار واحدی برسد و افت ۰/۶۷ درصدی را تجربه کند. ازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با افزایش قیمتها و رکورد جدیدی همراه بود و بایننس کوین با رشد بیش از ۱۰ درصدی سردمدار بازار در بین رمزارزهای برتر بود و پولکادات، سولانا ، اتریوم و ریپل رشدهای بیش از شش درصد داشتند.

بازار بورس؛

در دومین روز کاری هفته شاهد توقف رشد شاخص بازار سهام بودیم و امروز بازار  ۹٬۶۸۹ واحد از ارزش خود را از دست داد تا به سطح یک میلیون ۴۳۰ هزار واحدی برسد و افت ۰/۶۷ درصدی را تجربه کند. شاخص هم وزن نیز ۰/۴۰ کاهش یافت تا به رقم ۳۸۴٬۶۹۵ واحد برسد. امروز  در بازار امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «فارس» بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «رمپنا»، «خودرو» و «نوری» بیشترین اثر مثبت را بر بازار گذاشتند. نماد «غبهنوش» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «دیران» بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

امروز مجددا شاهد خروج ۴۹۳ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۲۵۹ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۱۰ میلیارد تومان شد .

فرابورس نیز ۱۲۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۰٬۲۳۱ واحد رسید.

 بازار ارز؛

 بازار ارز امروز یکشنبه روند صعودی به خود گرفت  و تا ساعت ۱۶  در بازار تهران دلار ۱۵۲ تومان گران شد و به ۲۷٬۹۷۶ تومان رسید. یورو ۱۸۲ تومان افزایش یافت و به حدود ۳۲٬۳۷۰تومان رسید. پوند انگلیس ۳۷٬۸۹۶ تومان شد تا رشد ۲۱۶ تومانی داشته باشد .درهم امارات هم ۴۴ تومان ارزان شد  به قیمت ۷٬۶۱۹ تومان رسید.لیر ترکیه و یوآن چین هر دو  ۲۰ تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب ۳٬۰۰۰ تومان و ۴٬۳۸۵ تومان شدند.

سکه و طلا؛

امروز بازارهای جهانی تعطیل بود و درنتیجه آخرین قیمت طلا همان قیمت  ۱۸۱۸  دلار به ازای یک اونس شمش طلا بود. در بازار داخلی اما هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان معامله شد.

در بازار سکه اما افزایش قیمتها بیشتر بود چنانکه تا ساعت ۱۶ امروز  هر سکه امامی ۱۲  میلیون ۱۳۷   هزار تومان قیمت گرفت  و افزایش ۱۲۱ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۱ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان شد و ۳۰ هزار تومان گران شد . نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافت تا ۶ میلیون ۲۰۰ هزار تومان شود ربع سکه هم ۱۲ هزار تومان رشد قیمت داشت و ۳ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با افزایش قیمتها و رکورد جدیدی همراه بود و بایننس کوین با رشد بیش از ۱۰ درصدی سردمدار بازار در بین رمزارزهای برتر بود و پولکادات، سولانا ، اتریوم و ریپل رشدهای بیش از شش درصد داشتند.بدین ترتیب تا ساعت ۱۶ به وقت تهران بیت کوین ۶۲٬۱۲۰ دلار شد اتریوم نیز  به ۴٬۶۰۸ دلار رسید. بایننس کوین هم ۶۶۱ دلار خرید و فروش شد. آوالانچ نیز از ارزهای مطرح بازار بود که رشد ۱۵ درصدی داشت.

مجموع بازار رمزارزها با ۴/۶۹ درصد رشد به ۲/۹۰ تریلیون دلار رسید.

اینفو گرافیک 16 آبان کریپتوکارنسی

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!