پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۸۲۳۰
بررسی بازارهای مالی ۱۰ آبان ۱۴۰۰

صعود شاخص با وعده حمایت،‌ افزایش بیت‌کوین به بیش از ۶۲هزار دلار

صعود شاخص با وعده حمایت،‌  افزایش بیت‌کوین به بیش از ۶۲هزار دلار
امروز جلساتی ما بین تصمیم‌سازان اقتصادی دولت و فعالین بورس برگزار شد تا ماحصل این جلسات، صعود شاخص پس از دو روز افت و با وعده حمایت باشد. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها پس از یک روز کاهش مجددا در مدار رونق قرار گرفت طی ۲۴ ساعت گذشته سولانا و شیبااینو سردمدار رشد قیمت بازار بودند بیت کوین و اتریوم نیز شاهد افزایش ارزش بودند. بازار ارز امروز دوشنبه روزآرامی را پشت سر گذاشت و تغییر محسوسی در قیمتها ایجاد نشد. بنابراین تا ساعت ۱۶ در بازار تهران دلار ۲۷٬۵۷۶ تومان معامله شد

بازار بورس

امروز جلساتی ما بین تصمیم‌سازان اقتصادی دولت و فعالین بورس برگزار شد تا ماحصل این جلسات، صعود شاخص پس از دو روز افت و با وعده حمایت باشد. از این رو شاخص امروز خود را به رقم یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد رساند تا رشد ۱/۵۸ درصدی را تجربه کند و ۲۱٬۱۱۲ واحد افزایش یابد. شاخص هم‌وزن نیز پس از مدتها رشد ۰/۸۷ درصدی را به خود دید و با افزایش ۳٬۱۲۱ واحدی به رقم ۳۳۷٬۶۶۲ واحد رسید. در بازار امروز نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین اثر مثبت را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «رانفور»، «برکت» و «آپ» بیشترین اثر منفی را بر بازار گذاشتند. نماد «برکتح» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «دروز» بیشترین درصد کاهش قیمت را داشتند.

به رغم صعود امروز شاخص اما باز بازار شاهد خروج ۲۳۲ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۱۷۶ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۲۸ میلیارد تومان شد.

فرابورس نیز ۱۶۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۹٬۴۰۰ واحد رسید.

https://www.farazdaily.com/fa/tiny/news-48207

اینفوگرافی بورس 10 آبان

 بازار ارز؛

 بازار ارز امروز دوشنبه روزآرامی را پشت سر گذاشت و تغییر محسوسی در قیمتها ایجاد نشد. بنابراین  تا ساعت ۱۶  در بازار تهران دلار ۲۷٬۵۷۶ تومان معامله شد. یورو به حدود ۳۱٬۹۰۴ تومان رسید. پوند انگلیس ۳۷٬۸۴۰ تومان خرید و فروش شد. درهم امارات  ۷٬۵۰۵ تومان ارزشگذاری شد .لیر ترکیه و یوآن چین نیز به ترتیب ۳٬۰۱۰ تومان و ۴٬۳۲۵ تومان شدند.

سکه و طلا؛

بازارهای جهانی در نخستین روز کاری خود شاهد افزایش قیمت طلا بودند و هر اونس شمش طلا با بیش از ۴ دلار افزایش به رقم ۱٬۷۸۷ دلار رسید. در بازار داخلی هم هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان معامله شد و ۴ هزار تومان افزایش داشت.

بازار سکه هم افزایش کمی داشت و  تا ساعت ۱۶ امروز  هر سکه امامی ۱۱ میلیون ۸۰۹  هزار تومان قیمت گرفت  و افزایش ۲۸ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۱ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان شد و ۴۷ هزار تومان گران شد . نیم سکه ۳۰  هزار تومان افزایش یافت تا ۶ میلیون ۶۵ هزار تومان شود ربع سکه هم ۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها پس از یک روزکاهش مجددا در مدار رونق قرار گرفت طی ۲۴ ساعت گذشته  سولانا و شیبااینو سردرمدار رشد قیمت بازار بودند بیت کوین و اتریوم نیز شاهد افزایش ارزش بودند.بدین ترتیب تا ساعت ۱۵ به وقت تهران بیت کوین ۶۲٬۱۶۳ دلار شد و افزایش ۲/۳۴ درصدی داشت. اتریوم نیز ۲/۴۵ درصد گران شد و به ۴٬۳۴۸ دلار رسید. بایننس کوین هم ۵۳۸ دلار خرید و فروش شد. سولانا نیز به ۲۰۶ دلار رسید

مجموع بازار رمزارزها با۳/۶۲ درصد رشد به ۲/۷۹ تریلیون دلار رسید.

اینفو گرافیک کریپتوکارنسی 10  آبان

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!