پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۸۲۰۷
بررسی بازارهای مالی ۹ آبان ۱۴۰۰

آبان سرخ بورس، کاهش قیمت بیت‌کوین و اتریوم، کاهش قیمت در بازار دلار و سکه

آبان سرخ بورس، کاهش قیمت بیت‌کوین و اتریوم، کاهش قیمت در بازار دلار و سکه
در نهمین روز آبان و برای دومین روز متوالی شاهد سقوط شدید و سرخپوشی بازار بودیم تا امروز نیز شاخص سهام ۲/۵۷ درصد از ارزش خود را از دست دهد . بازار ارز امروز یکشنبه روند نزولی به خود گرفت و تا ساعت ۱۶ در بازار تهران دلار ۱۱۷ تومان ارزان شد و به ۲۷٬۴۹۷ تومان رسید. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با کاهش قیمتها بود و شیبا اینو با بیش از ۱۲/۹ درصد کاهش سردرمدار بازار بود و نتوانست در جمع ۱۰ رمزارز برتر بماند بیت کوین و اتریوم نیز شاهد کاهش ارزش بودند.

در نهمین روز آبان و برای دومین روز متوالی شاهد سقوط شدید و سرخپوشی بازار بودیم تا امروز نیز شاخص سهام ۲/۵۷ درصد از ارزش خود را از دست دهد و با افت ۳۵٬۳۴۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز وضعیتی به مراتب بدتر داشت و با افت ۲/۸۲ درصدی به رقم ۳۵۹٬۹۷۹ واحد رسید. در بازار امروز نمادهای «فولاد»، «پارسان» و «فملی» بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «اپال»، «امین» و «وکار» بیشترین اثر مثبت را بر بازار گذاشتند. نماد «ولیز» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «خاهنح» بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در ادامه روند خروج سرمایه امروز نیز شاهد خروج ۱۳۶۸ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۱۴ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۷۰۳ میلیارد تومان شد تا مازاد عرضه بر بازار حاکم شود.

فرابورس نیز ۳۷۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۹٬۲۳۱ واحد رسید.

نقشه بازار 9 آبان

 بازار ارز؛

 بازار ارز امروز یکشنبه روند نزولی به خود گرفت  و تا ساعت ۱۶  در بازار تهران دلار ۱۱۷ تومان ارزان شد و به ۲۷٬۴۹۷ تومان رسید. یورو ۱۳۹ تومان کاهش یافت و به حدود ۳۱٬۷۹۰ تومان رسید. پوند انگلیس ۳۷٬۷۴۰ تومان شد تا افت ۱۶۴ تومانی داشته باشد .درهم امارات هم ۳۳ تومان ارزان شد  ۷٬۴۶۹ تومان شدند.لیر ترکیه و یوآن چین هر دو  ۲۰ تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب ۲٬۹۷۰ تومان و ۴٬۳۰۵ تومان شدند.

 

سکه و طلا؛

امروز بازارهای جهانی تعطیل بود و درنتیجه آخرین قیمت طلا همان قیمت  ۱۷۸۳  دلار به ازای یک اونس شمش طلا بود. در بازار داخلی اما هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان معامله شد.

در بازار سکه اما افت قیمتها بیشتر بود چنانکه تا ساعت ۱۶ امروز  هر سکه امامی ۱۱ میلیون ۷۸۲  هزار تومان قیمت گرفت  و کاهش ۹۳ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان شد و ۵۳ هزار تومان ارزان شد . نیم سکه ۱۰ هزار تومان کاهش یافت تا ۶ میلیون ۳۵ هزار تومان شود ربع سکه هم ۱۴ هزار تومان افت قیمت داشت و ۳ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته همراه با کاهش قیمتها بود و شیبا اینو با بیش از ۱۲/۹ درصد کاهش سردرمدار بازار بود و نتوانست در جمع ۱۰ رمزارز برتر بماند بیت کوین و اتریوم نیز شاهد کاهش ارزش بودند.بدین ترتیب تا ساعت ۱۵ به وقت تهران بیت کوین ۶۰٬۶۶۳ دلار شد و کاهش ۱/۸۲ درصدی داشت. اتریوم نیز ۲/۳۶ درصد ارزان شد و به ۴٬۲۴۲ دلار رسید. بایننس کوین هم ۵۲۱ دلار خرید و فروش شد.

مجموع بازار رمزارها با ۱/۱۲ درصد افت به ۲/۷۱ تریلیون دلار رسید.

اینفو گرافیک کریپتوکارنسی 9 آبان

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!