جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۸۰۴۶
بررسی بازارهای مالی اول آبان ۱۴۰۰

سقوط سنگین شاخص سهام، کاهش قیمت بیت کوین و رمزارزها

سقوط سنگین شاخص سهام، کاهش قیمت بیت کوین و رمزارزها
بازار بورس در نخستین روز آبانماه با سقوط سنگین شاخص سهام روبرو بود و بازار ۲ درصد ارزش خود را از دست داد و شاخص کل با کاهش ۲۹٬۶۸۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷هزار واحدی رسید. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها که در روزهای پایان هفته شاهد رکوردشکنی بود طی ۲۴ساعت گذشته همراه با کاهش قیمت بود تا بدین ترتیب قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۶۲هزار دلار برسد و در حدود ۶۱٬۱۴۰ دلار شد.

بازار بورس؛

بازار بورس امروز و  در نخستین روز آبانماه با سقوط سنگین شاخص سهام روبرو بود و بازار ۲درصد ارزش خود را از دست داد و شاخص کل با کاهش۲۹٬۶۸۸  واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز۹٬۱۸۳ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۸۸٬۰۷۸ واحد رسید تا کاهش ۲/۳۱ درصدی داشته باشد. در بازار امروز نمادهای پارسان ، پارس  و شپدیس بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و در مقابل نمادهای فولاد ، اپال و کالا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت بر بازار را داشتند.همچنین نماد سیمرغ بیشترین درصد افزایش قیمت را داشت و در سوی دیگر نیز نماد دزهراویح بیشترین درصد کاهش قیمت را داشت.

امروز بازار شاهد خروج ۷۶۸ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۲۳۱میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۹۷۷ میلیارد تومان شد تا مازاد عرضه برقرار باشد.

فرابورس نیز به رقم ۲۰٬۰۱۰واحد رسید تا کاهش ۲۳۶واحدی داشته باشد .

 

https://www.farazdaily.com/fa/tiny/news-48021

 اینفوبورس 1 آبان

بازار ارز؛

بازار ارز در اولین روز آبان با افزایش قیمت روبرو بود و به جز لیر ترکیه که تحت تاثیر قرار گرفتن ترکیه در لیست خاکستری اف ای تی اف  با کاهش همراه بود سایر ارزها با افزایش قیمت همراه بودند و تا ساعت 15:30 به وقت تهران در بازار تهران دلار آمریکا ۱۱۱تومان گران شد و به ۲۷٬۵۲۶ تومان شد. یورو نیز ۱۱۶ افزایش یافت و ۳۲٬۰۵۶ تومان شد . پوند انگلیس  ۳۷٬۷۶۸ و درهم امارات ۷٬۴۹۶ شدند با این حال لیر ترکیه ۴۰ تومان ارزان شد ۲٬۹۷۰ تومان خرید و فروش شد.

سکه و طلا؛

در آخرین روزهای هفته بازارهای جهانی هر اونس شمش طلا به ۱۷۹۲دلار رسید . در بازار داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار طلا ۱۱هزار تومان گران شد و یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان شد.

قیمت در بازار سکه نیز افزایشی بود و هر سکه امامی ۱۱میلیون ۸۷۶ هزار تومان شد تا ۱۰۷ هزار تومان گران شود. سکه بهار آزادی نیز ۱۴۶ هزار تومان شد و ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان شد. نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰هزار تومان گران شدند تا به ترتیب ۶میلیون ۱۰۰هزار تومان و ۳میلیون و ۵۵۰شوند . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها که در روزهای پایان هفته شاهد رکوردشکنی بود طی ۲۴ساعت گذشته همراه با کاهش قیمت بود تا بدین ترتیب بیت‌کوین به کمتر از  ۶۲هزار دلار رسید و در حدود ۶۱٬۱۴۰ دلار شد. اتریوم به ۴٬۰۱۳ دلار رسید . بایننس کوین ۴۸۰ دلار شد. پولکادات و داج کوین  با کاهش قیمت روبرو بودند. تا به ترتیب ۴۴/۰۴و ۰/۲۴۵ تومان شود. سولانا به قیمت ۲۰۰دلار رسید .

مجموع بازار رمزارها با ۱/۷ درصد افزایش به ۲/۶۵ تریلیون دلار رسید.

کریپتو 1 آبان

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!