پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۴۳
بررسی بازارهای مالی ۱۸ مهر ۱۴۰۰

کاهش مجدد شاخص بورس، نزول بیت‌کوین به کمتر از ۵۵ هزار دلار

کاهش مجدد شاخص بورس، نزول بیت‌کوین به کمتر از ۵۵ هزار دلار
بورس در دومین روز متوالی شاهد کاهش شاخص بود تا شاخص در میانه کانال یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد قرار گیرد. در بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز در طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش در اکثر ارزهای اصل بازار بودیم.

بازار بورس؛

بورس در دومین روز متوالی شاهد کاهش شاخص بود  تا شاخص در میانه کانال یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد قرار گیرد. امروز شاخص کل بورس ۱۰.۴۲۰ واحد کاهش داشت تا به رقم یک میلیون ۴۵۵ هزار واحد برسد و ۰.۷۱ درصد کاهش یابد. وضعیت در مورد نمادهای متوسط و کوچک بورس امروز نامساعدتر بود و شاخص هم‌وزن ۵.۸۹۶ واحد کاهش یافت تا ۱.۴ درصد کاهش را تجربه کند و شاخص نیز ۴۱۴.۶۸۴ واحد را نشان دهد. امروز نمادهای «فملی» ، «فولاد» و «همراه» بیشترین اثرمنفی را بر شاخص نهادند و در سوی مقابل هم نمادهای «تاپیکو» ،«پارسان» و «شبریز» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار امروز گذاشتند.

امروز نیز ۴۶۶ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی از بازار سهام خارج شد. ضمن آنکه صف‌های خرید به ۷۱ میلیارد تومان رسید و در مقابل صف فروش ۱۴۱ میلیارد تومان شد تا امروز نیز شاهد مازاد عرضه باشیم. فرابورس نیز امروز ۱۹۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۰۷۸۲ واحد رسید.

اینفو بورس 18 مهر

بازار ارز؛

در بازار ارز نیز امروز شاهد کاهش نامحسوس قیمت‌ها بودیم بدین ترتیب تا ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۸ مهر دلار با ۲۱ تومان کاهش نسبت به دیروز به ۲۷.۵۳۹ تومان رسید. یورو نیز ۲۹ تومان ارزان شد و ۳۱.۸۶۱ تومان شد. پوندانگلیس ۳۷.۴۸۶ تومان خرید و فروش شد تا کاهش ۲۸۴ تومانی داشته باشد. درهم امارات ۷.۹۴۸ تومان شد ، لیر ترکیه و یوآن چین نیز به ترتیب ۳.۲۸۰ و ۴.۲۸۵ تومان معامله شدند.

 

سکه و طلا؛

امروز بازار جهانی طلا تعطیل بود و قیمت هر اونس شمش طلا در قیمت ۱.۷۵۷ دلار باقی ماند. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران نیز یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان شد تا تغییر محسوسی نسبت به دیروز نداشته باشد.

همچنین تا ساعت ۱۶ امروز سکه امامی افزایش ۸۵ هزار تومانی نسبت به دیروز داشت و ۱۱ میلیون ۷۵۴ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان شد. نیم سکه نیز ۶ میلیون ۴۰ هزار تومان شد. ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

کریپتو 18 مهر

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

در بازار ارزهای رمزنگاری شده در طی 24 ساعت گذشته شاهد کاهش در اکثر ارزهای اصل بازار بودیم. بدین ترتیب و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران بیت کوین ۵۴.۸۶۸ دلار شد تا کاهش ۰.۱۹ درصدی داشته باشد.اتریوم ۱.۷۵ درصد و کاردانو ۱.۵۵ درصد ارزان شدند و به ترتیب ۳.۵۳۷ و ۲.۲۴ دلار شدند. بیشترین افزایش قیمت را ریپل داشت که با ۶.۱۸ درصد دلار به ۱.۱۸ دلار رسید. لایت کوین ۱۷۹ دلار و بیت‌کوین کش ۶۰۸ دلار مبادله شدند. ترا نیز ۴۱.۷۶ دلار شد. در مجموع اما ارزش بازار رمزارزها ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۲.۴۰ تریلیون دلار شد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!