جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۶۷۵۳
بررسی بازارهای مالی ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

دو نیمه متفاوت بورس

دو نیمه متفاوت بورس
بورس تهران دوشنبه دو نیمه متفاوت داشت و در حالی که در ابتدا و تا ساعت ۱۱ صبح شاخص به یک میلیون ۵۴۵ هزار واحد رسید اما در ادامه روند نزولی به خود گرفت و در پایان شاخص در رقم یک میلیون ۵۳۸ هزار واحد ایستاد که در مجموع رشد ۱٬۳۰۹ واحدی داشت.

 شاخص هم‌وزن به مانند روزهای گذشته عملکرد بهتری داشت و رشد ۲٬۵۸۹ واحدی را رقم زد و این شاخص نیز در عدد ۴۶۹٬۶۱۲ واحدی ایستاد که نشان از اقبال بیشتر به سهام متوسط و کوچک در بازار است. در بازار امروز سه نماد «کگل» ، «شبندر» و «شبنا» بیشترین تاثیر مثبت را بورس داشتند و در سوی مقابل سه نماد «فولاد» ، «وغدیر» و «ومعادن» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

 

امروز در مجموع ۳۲ میلیارد تومان از سوی سهام‌داران حقیقی وارد بورس شد . ضمن آنکه ۴۱ نماد دارای صف خرید و ۴۴ نماد دارای صف فروش بودند. ارزش صف‌های خرید نیز با کاهش ۴۷ درصدی به رقم ۵۷۶ میلیارد تومان رسید و در سوی مقابل صف‌های فروش  نیز با ۵ درصد کاهش ارزش همراه بودند و به رقم ۱۰۲ میلیارد تومان رسیدند.

 

بازار ارز

 

امروز دلار روز کم نوسانی را پشت سر گذارد و تا ساعت ۱۶ بعدازظهر نرخ دلار نسبت به روز قبل ۱۳ تومان افزایش داشت و به رقم ۲۷٬۰۸۱ رسید . یورو هم در نسبت به دیروز ۲۱۲ تومان کاهش داشت و ۳۱٬۴۰۰ خرید و فروش شد.درهم امارات تغییر چندانی نسبت به دیروز نداشت و ۷٬۳۷۱ تومان معامله شد.

 

سکه و طلا

 

سکه در بازار روند نزولی داشت و تا ساعت ۱۶ به مرز ۱۲ میلیونی نزدیک شد و با کاهش ۹۲ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۶ هزار تومان رسید. نیم‌سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان افت قیمتی داشتند و به ترتیب ۶ میلیون ۱۲۰ هزار تومان و ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه بهار آزادی اما با افزایش ۵۱ هزار تومانی مواجه بود و به قیمت ۱۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان رسید.

طلای ۱۸ عیار هم کاهش ۵ هزار تومانی داشت و به یک میلیون ۱۶۴ هزار تومان رسید. بازار  جهانی طلا نیز در اولین روز کاری خود با کاهش اندکی مواجه بود و به ۱٬۸۲۳ دلار به ازای هر اونس طلا رسید.

 

ارز دیجیتالی

امروز بازار رمزارزها با رشد قابل ملاحظه ۲.۱۷ درصدی مواجه بود تا ارزش بازار به بیش از ۲.۴ تریلیون دلار برسد. بیت‌کوین به عنوان شاخص‌ترین ارز بازار تا ساعت ۱۶ به وقت تهران به ارزش ۵۱٬۷۳۷ دلاری رسید که رشد ۳.۲ درصدی را به همراه داشت. اتریوم دیگر رمزارز محبوب به رقم ۳٬۹۲۸ رسید . سولانو با افزایش ۱.۴ درصدی به رقم ۱۴۳ دلار رسید.کاردانو ۲.۸۹ دلار ارزش‌گذاری شد، بایننس‌کوین ۵۰۲ دلار ، پولکادات ۳۴.۴۹ دلار ، ریپل ۱.۳۷ دلار، لایت کوین ۲۲۸ دلار ، بیت‌کوین‌کش ۷۸۵ دلار ، داج کوین ۰.۳۰۵ دلار، دیگر قیمت‌هایی بودند که تا ساعت ۱۶ به وقت تهران در بازار امزارزها مبادله می‌شد.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!