جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۶۷۱۱
بررسی بازارهای مالی ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

کاهش بورس، افزایش دلار و سکه، افزایش ارزهای دیجیتال

بورس تهران دومین روز هفته را با کاهش ۳٬۷۸۱ پشت سر گذاشت تا شاخص کل امروز در رقم یک میلیون ۵۳۷ هزار واحد قرار گیرد.

بورس تهران دومین روز هفته را با کاهش ۳٬۷۸۱ پشت سر گذاشت تا شاخص کل امروز در رقم یک میلیون ۵۳۷ هزار واحد قرار گیرد. البته بورس در ابتدای معاملات تا نزدیک به ۹ هزار واحد کاهش داشت اما در ادامه شاخص بخشی از افت خود را جبران نمود. با این حال شاخص هم‌وزن رشد ۲٬۵۸۵ واحدی داشت و به رقم ۴۶۷٬۰۱۶ واحدی رسید که نشاندهنده آن است که سهام متوسط و کوچک بیش از سهام شاخص‌ساز و بزرگ مورد توجه قرار گرفت. سه نماد «فولاد»، «شستا» و «فملی» بیشترین تاثیر منفی را بر بورس گذاشتند و سه نماد «رمپنا» ، «وپارس» و «حکشتی» بیشترین اثر مثبت را بر بورس داشتند.

 

امروز نیز سهامداران حقیقی ۲۶۷ میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه کردند. همچنین صف‌های خرید به هزار ۸۵ میلیارد رسید و در نقطه مقابل صف‌های فروش ۱۰۸ میلیارد تومان شد که در مجموع نیز ۱۲۰ شرکت با صف خرید و ۷ شرکت با صف فروش مواجه بودند.

 

بازار ارز

دلار در بازار امروز روند افزایشی داشت و تا ۲۷٬۲۰۰ تومان نیز رسید اما در ادامه اندکی کاهش یافت و تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به ۲۷٬۱۳۰ تومان رسید. یورو اما امروز افزایش ۵۱۴ تومانی داشت و ۳۱٬۶۱۴ تومان معامله شد. درهم امارات نیز در مجموع ۲۷ تومان افزایش قیمت داشت و ۷٬۳۸۸ تومان ارزش‌گذاری شد.

 

سکه و طلا؛

سکه امروز با افزایش ۱۲۰ هزار تومانی از مرز ۱۲ میلیون تومان گذشت و تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز به رقم ۱۲ میلیون صد هزار تومان رسید.سکه بهار آزادی نیز در حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت و به رقم ۱۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان رسید.نیم‌سکه با ۷۰ هزار تومان افزایش، ۶ میلیون ۲۲۰ هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه ۳ میلیون ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون ۳۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شدند.

طلای ۱۸ عیار نیز در بازار ۸ هزار تومان ، گرانتر از پایان روز گذشته بود و هر گرم آن یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد . قیمت اونس طلا  در بازارهای جهانی ۱۸۲۷ دلار است و به علت تعطیلی امروز تغییری نداشت.

 

ارز دیجیتالی

بیت‌کوین تا ساعت ۱۶ امروز یکشنبه مرز ۵۰ هزار دلاری را رد کرد و با ۰.۴۰ درصد افزایش به رقم ۵۰٬۱۲۳ دلار رسید. اتریوم نیز با رشد ۰.۴۳ درصدی ، ۳٬۹۲۱ دلار شد. کاردانو اما با کاهش قیمت مواجه شد و ۲.۸۷ دلار ارزش‌گذاری شد. سولانا هم ۱۴۱ دلار معامله شد که اندکی کاهش داشت. بایننس‌کوین اما با رشد قیمت به ۴۹۳ دلار رسید.بیت‌کوین کش ۷۹۱ دلار، لایت‌کوین ۲۱۷ دلار ، مونرو ۳۰۶ دلار از دیگر ارزهای دیجیتال هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز افزایش ارزش ۱.۴۱ درصدی داشت و به ۲.۳۸ تریلیون دلار رسید.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!