جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۶۴۹۱

بررسی بازارهای مالی ۷ شهریور ۱۴۰۰

بازار بورس؛

بورس امروز دو نیمه متفاوت داشت  و در حالیکه صبح را با افزایش ۹ هزار واحدی به نیمه رسانده بود اما نیمه دوم فعالیت خود را با عقب نشینی و مجموع کاهش ارزش ۲ هزار ۳۵۵ واحدی به پایان رساند و بدین ترتیب شاخص کل هم با افت ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون ۵۷۳ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشت با این حال ۹۴ نماد بورسی مثبت و ۲۹۰ نماد نیز منفی بود.

امروز نمادهای «میدکو»، «فولاد» و «فخوز» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشته و  سه نماد «کگل»، «فارس» و «وبملت» نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین امروز شاهد ورود یک هزار و 105 میلیارد تومان از سوی از سوی سهامداران حقوقی به بازار بودیم. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 64 درصد افت کرد و در رقم 585  میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 808 درصد افزایش یافت و 418 میلیارد تومان شد.

 

بازار ارز؛

پس از مدت‌ها افزایش در قیمت ارز بالاخره بازار امروز با کاهش قیمت‌ها مواجه بود و تا ساعت 16 بعدازظهر  امروز قیمت دلار با 617 تومان کاهش نسبت به دیروز  به کانال 27 هزار تومانی بازگشت و در قیمت 27 هزار 584 تومان معامله شد.یورو نیز با افت 822 تومانی به قیمت 31 هزار 703 تومان رسید. درهم امارات نیز 169 تومان کاهش داشت و به قیمت 7 هزار 510 تومان رسید.

 

سکه و طلا؛

با کاهش قیمت ارز ، سکه نیز از کانال 12 میلیون پایین آمد و قیمت سکه امامی تا ساعت 16 بعدازظهر امروز به 11 میلیون 990 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته 220 هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار آزادی نیز با افت 100 هزار تومانی 11 میلیون 700 هزار تومان ارزش‌گذاری شد. نیم سکه 6 میلیون 300 هزار تومان ، ربع سکه 3 میلیون 862 هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز 2 میلیون 350 هزار تومان معامله شد.

قیمت یک گرم طلای 18 عیار نیز در بازار به یک میلیون 182 هزار تومان رسید که کاهش 18 هزار تومانی را تجربه کرد. اونس طلا نیز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی همچنان قیمت 1817 دلاری را دارد.

 

ارز دیجیتالی؛

در بازار ارزهای دیجیتال  تا ساعت 16 یکشنبه  بیت‌کوین قیمتی برابر با 48 هزار و 175 دلار داشت  که کاهش 705 دلاری داشت. پس از آن یرن فایننس با قیمت 37 هزار  362 دلار قرار دارد. اتریوم با قیمت 3 هزار 184 دلار معامله می‌شود ، میکر 3هزار 501 دلار ، بیت‌کوین کش با ارزش 668.3 دلار ، بایننس کوین با قیمت 484.5 دلار ، مونرو با ارزش 292.7 دلار ، دش با قیمت 237.6 دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که معامله شدند. امروز اکثر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت همراه بودند و از بین ارزهای نامبرده در بالا میکر با کاهش 2.86 درصدی بیشترین کاهش را داشت و بیت‌کوین کش با افزایش 3.36 درصدی بیشترین میزان افزایش را داشت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!