شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۵۹۵۰

انتقال داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین

انتقال داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین
مهاجرت داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، از روز پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و صبح جمعه، بیست‌ودوم مرداد به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت داتین، از زمان انحلال و ادغام رسمی هر کدام از پنج بانک‌ ادغامی، با توجه به اهمیت تداوم ارائه خدمات بانکی به مشتریان و برای هماهنگی میان سامانه جامع بانکی داتین و پنج سامانه دیگر، مقرر شد تا با شناسایی ۲۰ سرویس اصلی مشتریان شعب در بانک‌های مختلف، سامانه واسط ای‌اس‌بی ادغام توسط داتین تولید شود که درنهایت، هرکدام از بانک‌ها از طریق ای‌اس‌بی این سامانه و با اتصال به کُر خود، ۲۰ خدمت اصلی شعبه‌محور مشتریان را در اختیارشان قرار دهند.

چندی پیش با صدور مصوبه هیئت‌مدیره بانک سپه، زمان و نحوه مهاجرت بانک‌های ادغامی به سامانه‌های داتین، تعیین شد. بر اساس این مصوبه، داتین متعهد شد تا پایان سال ۱۴۰۰ هر پنج بانک ادغامی را به سامانه سپه مهاجرت داده و تا پیش از پایان سال، تمامی شعب ادغامی به سامانه‌های داتین مجهز شوند. به‌‌ این‌ ترتیب، با گذشت یک سال از بهره‌برداری راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، مهاجرت داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر به عنوان نخستین بانک ادغامی در بانک سپه، مطابق با زمان‌بندی از پیش‌ تعیین‌شده انجام شد.

بنابراین، از ساعت ۱۳ روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه، بسترهای زیرساختی و عملیاتی برای ورود داده‌های بانک کوثر آماده و تمامی داده‌های مشتریان سپرده و کارت، اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک این مؤسسه اعتباری، به بانک سپه، مهاجرت داده شدند. با این مهاجرت، کل عملیات بانکی در حوزه منابع مؤسسه کوثر سابق، به سامانه‌های سپه منتقل شدند تا در یک بستر یکپارچه، خدمات به مشتریان ارائه شود.

این مهاجرت به‌ صورت یک‌باره انجام شد و به همین دلیل مشتریان مؤسسه کوثر سابق، برای دریافت خدمات خود نیازی به تغییر کارت، دسته‌چک و غیره ندارند و می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبور قبلی خود، در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک سپه نیز خدمات دریافت کنند.

این مرحله از مهاجرت از بعد فنی و مالی پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشت. برای مثال در حوزه اطلاعات مشتریان مشتریان مشترک بین دو سامانه شناسایی و اطلاعات آنها ادغام شد. همچنین حساب‌ها و سپرده‌های مشتریان در دفترکل به گونه‌ای ادغام‌شده تا بانک بتواند در گزارش‌های متعدد مورد نیاز خود و نهادهای بالادستی، به سهولت عمل کند. همچنین برای تداوم خدمات کارت و در عین حال عدم نیاز به تغییر کارت مشتریان، سوئیچ پرداخت به‌ صورت کاملاً «مولتی‌بین» در بانک عمل کرده و به شبکه شتاب متصل شده است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!