شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۵۴

سهام شرکت دارویی برکت چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟

سهام شرکت دارویی برکت چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟
رشد ارزش سهام شرکت‌های دارویی مانند «برکت» در هفته‌‌ای که گذشت، تاثیر مثبتی بر شاخص کل بورس گذاشت. محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، دوم خرداد به یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «برای ساخت واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام از بخش‌های غیر دارویی اموال به فروش می‌رود تا پول آن صرف هزینه برای تولیدات واکسن کرونا شود.» در آن زمان ارزش سهام برکت در بورس دچار ریزش شده بود اما مخبر معتقد بود: «این جو کلی‌ است که در کشور وجود دارد و زمانی که وضعیت بورس به کلی در کشور روند نزولی دارد، این سهم هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.»
نویسنده :
هانیه احمدی

حالا با رونمایی و خبرهایی که از تولید انبوه واکسن برکت در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها منتشر می‌شود، نگاه خریداران به سهام این‌شرکت تا حدی تعدیل شده است. به ویژه آن‌که مسوولان از خرید  ۲۰۰ هزار تومانی هر دز این واکسن توسط دولت خبر می‌دهند و همین نکته سهام‌داران و خریداران بالقوه را نسبت به افزایش ارزش سهام این شرکت در بورس خوش‌بین کرده است. چرا که این گمانه‌زنی در میان افکار عمومی قوت گرفته که برای واکسن تولیدی این شرکت خریدار تضمینی با قیمت بالا وجود دارد.

سهام شرکت برکت و تاثیر آن بر بورس

البته سهام شرکت دارویی برکت به دلیل عرضه زیاد امروز ۱۲ تیر منفی بود. عرضه بر تقاضا برای سهام این شرکت چیره شده است و هر سهم با حدود ۳ درصد رشد منفی معامله شد. برخی ناظران معنقدند هر سهام ۴۰۰۰ هزار تومانی این شرکت در مقایسه با سایر شرکت‌های دارویی تا حدی گران است.

دلیل گرانی سهام شرکت دارویی برکت

کارشناسان دلیل گرانی سهام شرکت دارویی برکت را تبلیغات سراسری در صداوسیما و سایر رسانه‌ها می‌دانند. زمانی که پای رسانه به‌ویژه‌ رسانه‌ رسمی مانند صدا وسیما در امر تبلیغات به میان می‌آید، جامعه به این تبلیغات واکنش نشان می‌دهد و موجب هجوم خریداران و در نتیجه افزایش قیمت می‌شود. هرچند از نظر کارشناسان قیمت این سهم نسبت به سودی که دارد( ۴۱ تومان) گران است.

بورس امروز

«یاسر فلاح» کارشناس بورس، در خصوص وضعیت امروز بازار بورس به «فراز» می‌گوید: «امروز بازار بورس متعادل است. فشار فروش و عرضه زیاد شده است. البته این اتفاق دور از انتظار نبود. به دلیل رشد شاخص و عبور شاخص کل بورس از یک میلیون و دویست پنجاه واحد باعث شد معاملات خوبی در جریان باشد. امروز در بورس و فرابورس ۶ هزار میلیارد تومان معامله شده است و این اتفاق خوبی در بورس است که در جریان است.»

این کارشناس بورس در ادامه گفت: «این‌روزها شاهد ورود پول حقیقی به بازار بورس هستیم. در سه ماه گذشته در بازار بورس تنها خروج پول را تجربه کردیم که در حال حاضر این امر متوقف شده است. افزایش نرخ ارز به بازار بورس کمک کرده است و باعث رشد بازار شده است. فعالان بازار سهام شرکت‌های خود را با قیمت ارز تطابق می‌دهند.»

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!