سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۵۱۲۲۹

شیوع سویه تازه سویه هپاتیت در ۱۲ کشور

شیوع سویه تازه سویه هپاتیت در ۱۲ کشور
سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که حداقل یک کودک بر اثر نوع مرموز هپاتیت شدید، که اکنون در ۱۲ کشور گزارش شده است جان خود را از دست داده است.

این سازمان می‌گوید از ۱۶۹ مورد نادر هپاتیت حاد، التهاب کبد، در کودکان خردسال آگاه است. از این تعداد، ۱۷ نفر آنقدر بیمار شدند که نیاز به پیوند کبد داشتند.

 

بیشتر موارد ابتلا در انگلیس با ۱۱۴ مورد است، پس از آن اسپانیا با ۱۳ مورد و اسرائیل با ۱۲ مورد قرار دارند. این بیماری در ایالات متحده، دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، فرانسه، نروژ، رومانی و بلژیک نیز گسترش یافته است.

 

در حالی که هپاتیت خفیف کودکان بی سابقه نیست، هپاتیت شدید در کودکان سالم نادر است. مقامات بهداشتی در حال بررسی این بیماری مرموز هستند که جوانان یک ماهه تا ۱۶ ساله را تحت تاثیر قرار داده است.

 

سازمان جهانی بهداشت کشورها را تشویق کرده است که موارد مشابه را نظارت و گزارش دهند. ریچارد پبادی، از تیم سازمان جهانی بهداشت گفته است که «اگرچه اعداد زیاد نیستند، اما عواقب آن بسیار شدید بوده است.» این موارد هنوز غیرمعمول‌ هستند، زیرا به هیچ یک از پنج گونه معمولی ویروس - هپاتیت A، B، C، D و E مرتبط نیستند.

 

دانشمندان در حال حاضر بر این باورند که آدنوویروس، یک نوع ویروس رایج  که می تواند باعث سرماخوردگی معمولی شود، می تواند پشت موج موارد حاد هپاتیت باشد.

نتیجه آزمایش حداقل ۷۴ نفر از افرادی که مبتلا شدند، نشان داد که درگیر این ویروس بودند. اما با این که ویروس ادنو به طور مستقیم به این نوع از هپاتیت در کودکانی که دارای ضعف سیستم بدنی دارند مرتبط شده است ، هرگز مشخص نشده است که این بیماری  در کودکان سالم چگونه ایجاد شده است.

 

جیم مک منامین، مدیر بهداشت عمومی اسکاتلند  به رویترز گفته در حال بررسی هستیم تا بفهمیم آیا آدنوویروس جهش یافته و باعث بیماری شدیدتر شده است یا ممکن است «همراه» با ویروس دیگری، از جمله احتمالاً Sars-CoV-2، ویروسی که باعث کووید-۱۹ می‌شود، مشکلات ایجاد کند. به گفته سازمان جهانی بهداشت، هر گونه ارتباط با واکسن‌های کووید-۱۹ رد شده است، زیرا اکثریت قریب به اتفاق کودکانی که بیمار شده‌اند واکسینه نشده‌اند. دانشمندان دیگر گفتند کاهش ایمنی در نتیجه کاهش اختلال اجتماعی در طول همه گیری می تواند به گونه ای در این موارد تاثیر گذار بوده باشد.

 

علائم هپاتیت شامل ادرار تیره، زردی چشم و پوست، بیماری، خستگی، تب، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، مدفوع روشن و درد مفاصل است. به والدین توصیه شده که مراقب علائم باشند و در صورت دیدن علایم در فرزندشان با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرند.

 

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا شستن دست‌ها و "بهداشت کامل تنفسی" مانند سرفه و عطسه را در دستمال کاغذی توصیه کرده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!