جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
کد خبر: ۴۹۴۰۴

بیل گیتس:‌ ممکن است وارد بدترین بخش کرونا بشویم

بیل گیتس:‌ ممکن است وارد بدترین بخش کرونا بشویم
بیل گیتس می‌گوید که قصد دارد بیشتر برنامه‌های تعطیلات خود را لغو کند و هشدار داد که ایالات متحده «ممکن است وارد بدترین بخش همه گیری شود.»

 مایکروسافت با بیان اینکه سویه امیکرون کرونا سریع‌تر از هر ویروسی در تاریخ پخش می‌شود، گفت ناشناخته بزرگ این است که امیکرون چقدر می‌تواند شما را بیمار کند (کشنده باشد). گیتس افزود: «ما باید آن را جدی بگیریم تا زمانی که بیشتر در مورد آن بدانیم. حتی اگر شدت آن فقط نصف دلتا باشد، بدترین موجی است که تاکنون دیده‌ایم زیرا بسیار مسری است.»

 

گیتس انتظار دارد که این موج در ایالات متحده سه ماه طول بکشد اما افزود: «آن چند ماه ممکن است بد باشد، اما من همچنان معتقدم اگر قدم‌های درست برداریم، همه‌گیری می‌تواند در سال ۲۰۲۲ تمام شود.»

 

موارد ابتلا به کووید۱۹ در ایالات متحده در حال افزایش است: طبق داده‌های دانشگاه «جان هاپکینز» این کشور به طور متوسط روزانه بیش از ۱۴۸ هزار مورد جدید در هفته گذشته داشته است که ۲۳ درصد بیشتر از یک هفته قبل است.ایالات متحده در هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۱۳۲۴ مرگ ناشی از کووید۱۹ را تجربه کرده است که ۱۱ درصد بیشتر از یک هفته قبل است.

 

بیل گیتس از طریق بنیاد خیریه خود تلاش کرده است تا شکاف موجود میان واکسیناسیون در کشورهای فقیر و ثروتمند را کاهش دهد. او در یک گفتگو با «سی ان ان» گفت که از بین بردن این شکاف رفته رفته سخت‌تر خواهد شد، زیرا دولت‌های ثروتمند جهان در حال خرید دوزهای اضافی هستند تا به عنوان دز یادآور به شهروندان خود تزریق کنند. گیتس نوشت: «مردم حق دارند از این نابرابری ناراحت شوند. واکسن‌ها کووید۱۹ را به یک بیماری تا حد زیادی قابل پیشگیری تبدیل می‌کنند - و در همه موارد به جز نادرترین موارد، یک بیماری قابل زنده ماندن است - و این دلخراش است که بدانیم مردم بر اثر یک بیماری می‌میرند نه به این دلیل که نمی‌توان آن را متوقف کرد، بلکه به این دلیل که در یک کشور کم درآمد زندگی می‌کنند».

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!