شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۶۰۵
معاون ستاد مقابله با کرونای تهران به «فراز» پاسخ داد

دلیل کمبود دارو چیست

دلیل کمبود دارو چیست
طبق اطلاعات به دست آمده داروهای «اکتمرا» و «تمزیوا» در داروخانه‌های پایتخت وجود ندارد که معاون درمان ستاد کرونا در تهران می‌گوید این کمبودها به دلیل مشکلات مالی بیمارستان‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای است.

کمبود دارو در ایران تنها به زمان بحران کرونا باز نمی‌گردد و هموراه کمبود برخی از اقلام دارویی یکی از مشکلات همیشگی در ایران است.

 

با بالا گرفتن تب کرونا در ایران به خصوص در پیک‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم کمبود برخی از اقلام دارویی که برای بهبود وضعیت بیماران کویید-۱۹ مصرف می‌کنند در بازار نایاب می‌شود و همین موضوع باعث شده است که شهروندان در تهران که همواره یکی از نقاط بحران‌خیز کرونا محسوب می‌شود در اطراف داروخانه‌های شناخته شده تجمع کنند.

طبق خبرهای به دست آمده امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) داروهای «اکتمرا» و «تمزیوا» که برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود در دسترس نیست و همین موضوع باعث تجمع شهروندان شده است. 

با وجود اینکه صف‌‎های طویلی برای دریافت این داروها به وجود آمده است ولی «معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران» به خبرنگار ما می‌گوید که موضوع کمبود دارو نیست و عمده این مشکل به روند مالی بین بیمه‌ها و بیمارستان‌ها باز می‌گردد.

نادر توکلی با اشاره به اینکه تهران وضعیت خیلی بحرانی را در زمینه کرونا تجربه می‌کند، به خبرنگار فراز می‌گوید: «باتوجه به گزارشاتی که به دست ما رسیده است باید بگوییم که وضعیت تهران بسیار بحرانی است و با این وضعیت باید در انتظار افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها باشیم و همکاران ما در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنند تا کمبودها هرچه سریع‌تر برطرف بشود ولی این مهم تلاش همه دستگاه‌ها را لازم دارد. در حال حاضر تجمعاتی برای خریدن دارو در مقابل برخی داروخانه‌ها به وجود آمده است که با تزریق داروها به بازار خیال شهروندان راحت خواهد بود.»

 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در پاسخ به اینکه دلیل کمبود داروهای «اکتمرا» و «تمزیوا» در داروخانه‌های تهران چیست، ادامه می‌دهد: «در این مورد باید به این نکته اشاره کنم که کمبود دارویی در تهران وجود ندارد و وضعیتی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم به دلیل تقاضای بالای داروها است. عمده موردی که باعث غیر دسترس شدن داروهای «اکتمرا» و «تمزیوا» شده است به بحث مالی بین بیمه‌ها و بیمارستان‌ها باز می‌گردد. به دلیل اینکه بیمارستان‌ها توان مالی ندارند بیمه‌ها هم نمی‌توانند داورها را تامین کنند. توجه داشته باشید که در حال حاضر بیمارستان‌های تهران تعداد زیادی از بیماران را در خود جای داده است و همین‌طور به تعداد بیماران اضافه می‌شود.»

 

این مقام مسوول در مورد اینکه چگونه باید در مقابل این بیماری ایستادگی کرد تا حداقل تعداد فوتی‌ها کاهش یابد می‌گوید: «در وضعیتی قرار داریم که بسیاری از کشورها با کاهش محدودیت‌ها روبه‌رو شده‌اند آن هم تنها به این دلیل که توانستند در زمانی که باید واکسیناسیون را انجام دهند. متاسفانه در ایران واکسیناسیون به دلیل طولانی بود مراحل بروکراسی روند کندی را در پیش گرفته است که امیدواریم طی روزهای آینده با هماهنگی‌های بیشتر این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.»

 

او در همین مورد ادامه می‌دهد: «مبارزه با این بیماری تنها ۳ راه حل دارد واکسیناسیون، تشدید نظارت‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها. وقتی ما می‌توانیم در راه مبارزه با کرونا عملکرد مثبتی داشته باشیم که بتوانیم این ۳ فاکتور را در کنار هم قرار بدهیم.»

 

توکلی با ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت در روزهای آینده اضافه می‌کند: «ستاد ملی مبارزه با کرونا در پایتخت برنامه‌های جدیدی برای بهبود شرایط کرونایی دارد. بنا بر مذاکراتی که انجام شده است در روزهای آینده کلینیک‌های درمانی که زیر نظر سازمان شهرداری‌ها قرار دارد به بیمارستان‌های برای درمان و بستری بیماران کووید – ۱۹ اضافه خواهند شد تا بتوان باری را از روی دوش مراکز درمانی بردارند. همچنین باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در بیمارستان‌ها با کمبود دارو مواجه نیستیم و تنها از شهروندان می‌خواهیم موارد کمبود دارو را از شماره تلفن‌های گویا پیگیری کنند و از تجمع کردن بپرهیزند زیرا این تجمعات خود به کانون شیوع کرونا تبدیل خواهند شد و در روزهای آینده باتوجه به مذاکرات با سازمان‌های بیمه‌ای مشکل کمبود «اکتمرا» و «تمزیوا» برطرف خواهد شد.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!