جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۵۴۴۰

قانون بیمه اوباما، چگونه در دوران کرونا به داد معلولان آمریکایی رسید

قانون بیمه اوباما، چگونه در دوران کرونا به داد معلولان آمریکایی رسید
طبق داده‌های جدید فدرال که روز دوشنبه منتشر شد، آمریکایی‌های دارای معلولیت، طی یک دهه اخیر و از زمان تصویب قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه (ACA) شاهد افزایشی چشمگیر در پوشش بیمه‌های درمانی‌شان بوده‌اند.
نویسنده :
مونس نظری

ابیگیل ابرامز

 

نسبت افراد دارای معلولیت که در سنین کار بودند و در تمام طول سال از بیمه درمانی برخوردار، از ۷۱.۴ درصد مابین سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۰، به ۸۱.۲‌درصد در فاصله سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ افزایش پیدا کرد. براساس گزارشی از وزارت بهداشت و خدمات درمانی، بزرگ‌ترین دستاوردها بلافاصله پس از سال ۲۰۱۴ حاصل شد؛ یعنی زمانی که تغییرات اصلیِ بیمه خدمات درمانیِ مقرون‌به‌صرفه عملیاتی شدند. این گزارش همچنین نشان داد که نسبت افراد دارای معلولیتی که در تمام سال از پوشش بیمه درمانی محروم بودند، تقریباً به نصف کاهش پیدا کرده؛ یعنی از ۱۷.۱‌درصد به ۹.۳‌درصد در یک بازه زمانی مشابه رسیده است.

 

سود پوشش مدیکید _‌برنامه بیمه درمانی برای امریکایی‌های کم‌درآمد‌_ در میان افراد معلول بسیار زیاد بود؛ براساس همین گزارش این سود از ۳۱.۴‌درصد در ۲۰۱۱-۲۰۱۰، به ۳۷.۲‌درصد در ۲۰۱۸-۲۰۱۷ رسیده بود. با این حال مسیری طولانی در پیش است. حالا تقریباً ده سال پس از تصویب ACA، این گزارش نشان داده که بزرگسالان دارای معلولیتی که در تمام طول سال برخوردار از بیمه‌اند، تقریباً ۵‌درصد کمتر از بزرگسالانی هستند که معلولیت ندارند؛ و ۱۷‌درصد بیشتر از کسانی‌اند که احتمال دارد در تمام سال بیمه نباشند، و ۵۴‌درصد بیشتر از آنهایی که احتمالاً قسمتی از سال را بیمه‌اند. اگر میزان بیمه‌نبودن آنها را که در کل سال فاقد بیمه‌اند (۹.۳‌درصد) را با میزان بیمه‌نبودن آنهایی که در بخشی از سال بیمه ندارند (۹.۵‌درصد) ترکیب کنیم، نتیجه‌ای که به دست می‌آید این است که تقریباً از هر ۵ بزرگسال معلول، یک نفر فاقد پوشش بیمه درمانی‌ست.

 

جامعه معلولین همچنین از جانب پاندمیک آسیب‌های بسیاری دیده است. بسیاری از معلولیت‌ها، افراد را در برابر بیماری‌های شدیدی چون کووید‌۱۹ بسیار آسیب‌پذیر می‌کنند. شیوع این ویروس، روال عادی زندگی معلولین را مختل کرده و آنها را از دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی منظم بازمی‌دارد. همین‌طور که بسیاری‌شان را نیز از سیستم‌های حمایتی معنوی‌شان دور می‌کند. همین‌طور که از لحاظ اقتصادی، گروه معلولان را له کرده است: کارگران دارای معلولیت در همان مشاغلی مشغولند که پاندمیک بهشان به شدت آسیب زده است؛ نظیر خرده‌فروشی‌ها، خدمات پذیرایی و سرو غذا و... این افراد به احتمال زیاد به سبب نقش‌های ابتدایی‌شان در جامعه، پس از اخراج مدت‌زمان بیشتری بیکار می‌مانند.

 

گسترش دسترسی به پوشش درمانی تحت قانون مراقبت‌های مقرون‌به‌صرفه، بدین معناست که امروزه گستره بازتری از معلولان، از بیمه درمانی برخوردارند. اما با هر معیاری حساب کنیم، هزینه‌های همه‌گیری برای افراد دارای معلولیت افزایش قابل توجهی داشته است. خاویر بیسرا، وزیر بهداشت HHS در بیانیه‌ای گفت: کووید‌۱۹ اقداماتی را که هنوز خدمات کشورمان را برای همه‌گان جامع و دست‌یافتنی نگه می‌دارد، معلوم کرده است.

 

پیش از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق، در سال ۲۰۱۰ طرح مراقبت‌های بهداشتی را تصویب کند، افراد دارای معلولیت و بیماری‌های مزمن، اغلب در تأمین بیمه‌های درمانی‌شان با مشکلات بزرگی مواجه بودند. برنامه‌های اختصاصی می‌تواند هزینه‌های بیشتری را بر دوش آنها بگذارد، و یا به دلیل سابقه سلامتی‌شان شاید از برخی پوشش‌ها محروم بمانند. بیمه‌گران نیز اغلب محدودیت‌های سالانه یا مادام‌العمری وضع می‌کنند که می‌تواند به افرادی که به مراقبت‌های پر‌هزینه نیاز دارند، آسیب بزند.

 

زمانی که ACA به قانون بدل شد، این اقدامات ممنوع شدند و تا سال ۲۰۱۶، بیش از ۲۰ میلیون امریکایی تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند. در ماه ژوئن، HHS اعلام کرد شمار افرادی که تحت پوشش درمانی قرار گرفته‌اند، به ۳۱ میلیون امریکایی رسیده است. تحقیقات نشان داده‌اند داشتن بیمه درمانی، دسترسی افراد را به مراقبت‌های بهداشتی به میزان فاحشی افزایش داده و نتیجتاً سلامتی‌شان را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. از زمان تصویب اوباما‌کر مطالعات نشان داده‌اند که این قانون به تشخیص زود‌هنگام سرطان، بهبود میزان درمان دیابت، و فشار خون بالا و بیماری‌های کلیوی و در کل شرایط بهتر سلامت انجامیده است. این امر همچنین به ایالات مجال داده است مدیکید را برای پوشش بهتر ساکنان کم‌درآمد، کاهش نابرابری‌های نژادی‌ای که در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد و کمک به درمان اعتیاد و ترک مواد‌مخدر و سیگار و کاهش نرخ ورشکستگی پزشکی و فقر به کار بگیرند. مطالعه اخیر JAMA نشان داد که قرضه پزشکی در ایالاتی که پوشش بیمه‌ای در آنها گسترش یافته، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ به میزان ۴۴‌درصد کاهش داشته است. و این در حالی‌ست که در ایالاتی که به مدیکید پرداخته نشده، این میزان کاهش تنها ۱۰ درصد بوده است.

 

این تغییرات طی سال‌های اخیر با اقدام دونالد ترامپ برای محدود‌کردن ACA کُند شدند. در واقع نرخ کلی افراد فاقد بیمه در کشور از سال ۲۰۱۷ اندکی افزایش داشته و برای افراد دارای معلولیت، نسبت پوشش مدیکید از ۳۹.۸‌درصد مابین سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۵، به ۳۷.۲‌درصد در فاصله سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ رسیده است. این موضوع همزمان شد با موانع جدیدی که برای ثبت‌نام در مدیکید (مواردی چون شرایط کاری، حق بیمه و مدارک تأیید مازاد) ایجاد کردند.

 

امسال، طرح نجات امریکایی جو بایدن، یارانه‌های خرید بیمه درمانی کمک به مردم را در بازار ACA افزایش داد. این کمک مالی نه‌فقط به آمریکایی‌های کم‌درآمد، بلکه به افرادی تعلق گرفت که تا ۴۰۰‌درصد بالاتر از سطح فقر قرار داشته و پیش‌تر واجد شرایط دریافت یارانه نبوده‌اند. او همچنین مراکز خدمات مدیکر و مدیکید (CMS) را مستقر کرده. _‌آژانس فدرالی که بر بسیاری برنامه‌های مراقبت بهداشتی دولتی نظارت دارد. و یک دوره ثبت‌نام ویژه فعال کرده است که مردم بتوانند تا ۱۵ اوت برای پوشش‌های جدید ثبت‌نام کنند.

 

براساس گزارش HHS، در حال حاضر ۶۶.۸‌درصد بزرگسالان بیمه‌نشده دارای معلولیت _‌در مجموع ۵۳۲ هزار نفر‌_ واجد شرایط برنامه بیمه درمانی هستند؛ برنامه‌ای که به پشتوانه یارانه‌های طرح نجات امریکا هیچ هزینه‌ای برایشان ندارد. این میزان، افزایش ۱۶.۸‌درصدی را برای معلولینی نشان می‌دهد که پیش‌تر واجد شرایط برنامه‌های بدون‌حق‌بیمه بودند.

 

چیکیتا بروکس لاسور، مدیر آژانس در بیانیه‌ای گفت: «CMS تعهد دارد که به افراد دارای معلولیت در بدست‌آوردن بیمه درمانی مورد نیاز و شایسته‌شان کمک کند.» لاسور گفته که هر‌کسی هنوز به پوشش درمانی نیاز دارد باید تا پیش از ۱۵ اوت برای ثبت‌نام اقدام کنند. این طرح امدادی تنها تا پایان ۲۰۲۲ دوام دارد. بنابراین دولت بایدن و کنگره باید تصمیم بگیرند می‌خواهند یارانه‌ها را دائمی کنند یا خیر. _‌چیزی که دموکرات‌ها به عنوان بخشی از برنامه آشتی بودجه در تابستان امسال سعی در انجامش داشته‌اند.

 

در حالی که بیماری همه‌گیر به نسبت سال پیش در وضعیت بهتری قرار گرفته است، CDC هشدار داده که ممکن است واکسن‌های کووید‌۱۹ در مورد گونه جدید دلتا، چندان تأثیری بر افراد دارای نقص ایمنی و آنهایی که دارای معلولیت‌اند نداشته باشد.بایدن در ۲۶ جولای، در ۳۱‌مین سالگرد قانون امریکایی‌های دارای معلولیت، اعلام کرد کسانی که از اثرات طولانی‌مدت کووید‌۱۹ رنج می‌برند ممکن است تحت قانون حقوق مدنی فدرال قرار بگیرند. او گفت: «ما آژانس‌ها را گرد هم آورده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم آمریکایی‌هایی که به کووید طولانی مبتلا بوده و دارای معلولیت‌اند، به حقوق و منابعی که تحت قانون معلولیت مقرر شده است، دسترسی دارند.» بایدن از میزان پیشرفت جنبش حقوق معلولین گفت؛ اما اذعان کرد که هنوز این حقوق به طور کامل برای معلولین دست‌یافتنی نشده است. او گفت: «ما پیشرفت خوبی داشته‌ایم. اما هنوز جای کار هست.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!