چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۴۳۹۵

​ واکسن ارمنستان برای ایرانیان چقدر آب می‌خورد؟

​
واکسن ارمنستان برای ایرانیان چقدر آب می‌خورد؟
کندی واکسیناسیون عمومی در کشور و تزریق رایگان واکسن برای گردشگران در ارمنستان؛ این راز شلوغی این روزهای جاده‌های منتهی به مرز جلفا ست. در آن سوی مرز، ارمنستان با وجود این که ۳ موج کرونا را تجربه کرده با مدیریت درست، موفق شده آمار مبتلایان و فوتی‌های خود را کنترل کند.
نویسنده :
هانیه احمدی

کندی واکسیناسیون عمومی در کشور و تزریق رایگان واکسن برای گردشگران در ارمنستان؛ این راز شلوغی این روزهای جاده‌های منتهی به مرز جلفا ست. در آن سوی مرز، ارمنستان با وجود این که ۳ موج کرونا را تجربه کرده با مدیریت درست، موفق شده آمار مبتلایان و فوتی‌های خود را کنترل کند.

 

این کشور برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری خود، گردشگران را به صورت رایگان واکسینه می‌کند. مراکز واکسیناسیون در میدان‌ها و مرزهای ورود خروج کشور ارمنستان مستقر هستند. ایرانی‌ها از این فرصت استقبال کرده‌اند‌. اکنون ایرانیان گروه گروه برای سفر به ارمنستان، اتوبوس دربست کرایه می کنند. مبلغ کرایه اتوبوس۸ تا ۱۰ میلیون تومان است. اگر حداقل تعداد مسافر برای هر اتوبوس را  ۱۷ نفر در نظر بگیریم مبلغ کرایه برای هر نفر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان می‌شود. این مبلغ، فاصله زیادی با هزینه مورد نیاز برای تهیه بلیت مسافرت هوایی دارد و باعث شده بسیاری راه زمینی را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنند. ناگفته نماند بیشتر این اتوبوس‌ها که به صورت شخصی کرایه می‌شود مجوز ورود به خاک ارمنستان را ندارند بنابراین مسافران از مرز  «نوردوز» باحمل و نقل کشور ارمنستان وارد خاک این کشور می‌شوند.

 

راه ساده‌تر سفر به ارمنستان استفاده از تورهای گردشگری است. پیگیری خبرنگار فراز حاکی از این است که هزینه تور مسافرت زمینی ۷ روزه به ارمنستان از ۲میلیون ۸۰۰ هزارتومان شروع می شود و تا مبلغ ۴میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای هتل ۴ستاره ممکن است افزایش داشته باشد. به این مبلغ باید ۱۰ دلار هزینه «لیدر» و نیز عوارض خروج از کشور را افزود. ضمن اینکه در سفر نخست، تنها دز اول واکسن تزریق می‌شود و طبیعتا برای تزریق دز دوم باید یک ماه دیگر با همین هزینه‌ها دوباره به ارمنستان سفر کرد. این البته در صورتی است که تورم شامل این بخش نشده و هزینه‌های سفر در یک ماه آینده افزایش نیابد.

 

واکسیناسیون کرونا در جهان

با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید-۱۹، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، چین با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و آمریکا و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. براساس جدیدترین آمار وبگاه «Ourworldindata.org» تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دوز واکسن ضد کووید-۱۹ در سراسر جهان تزریق شده است.در این راستا، چین با ۱ میلیارد و ۲۸۰میلیون دوز در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار واکسینه شدگان علیه کرونا در جهان است.براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ترکیه، تعداد واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۲میلیون و ۱۳۶هزار و ۷۵۷ دوز رسیده است. بنابراین، ترکیه در رده نهم فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار واکسینه شدگان قرار دارد.تعداد افرادی که اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به ۳۵ میلیون و۶۸۵ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است. همچنین ۱۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۸۴ نفر نیز دوز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند.ایران ۵میلیون ۸۰۴هزارو۲۸۶ نفر واکسینه شده اند که ۶/۹درصد می‌شود.

 

 

61965766

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!