شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۳۲۳۰
یک متخصص عفونی از اهواز:

دو هفته آینده کرونا سراسر خوزستان را فرا می‌گیرد

دو هفته آینده کرونا سراسر خوزستان را فرا  می‌گیرد
سید ابراهیم رئیسی در آخرین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ به این انتقاد که چرا با وجود محدودیت‌های کرونا در اهواز همایش انتخاباتی برگزار کرده است گفت که این گردهمایی با هماهنگی ستاد ملی مبارزه کرونا و رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده است. ستاد مبارزه با کرونا اما با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مجوز همایش انتخاباتی حامیان رییسی مشروط به رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری ۴ متری میان حاضران صادر شده بود. شرطی که آنطور که از عکس های مراسم پیداست به هیچ وجه رعایت نشد

سید ابراهیم رئیسی در آخرین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ به این انتقاد که چرا با وجود محدودیت‌های کرونا در اهواز همایش انتخاباتی برگزار کرده است گفت که این گردهمایی با هماهنگی ستاد ملی مبارزه کرونا و رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده است. ستاد مبارزه با کرونا اما با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مجوز همایش انتخاباتی حامیان رییسی مشروط به رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری ۴ متری میان حاضران صادر شده بود. شرطی که آنطور که از عکس های مراسم پیداست به هیچ وجه رعایت نشد و جمعیت حامیان رییسی به صورت متراکم و بدون رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در ورزشگاه اهواز هم آمدند. به گفته این ستاد، علاوه بر رعایت نشدن دستورالعمل‌ها، ستاد رییسی از شهرهای مختلف جمعیت بزرگی را با اتوبوس به ورزشگاه اهواز برد.

ماجرای گردهمایی تبلیغاتی حامیان رییسی در اهواز چنان پر حاشیه شد که محسن مهر علیزاده یکی از رقیبان رییسی در مناظره روز شنبه به طعنه به او گفت:‌ «می‌ترسم سید محرومان سید مرحومان شود.»

دکتر علی رضا محتسبی بهبهانی که متخصص بیماری های عفونی است در گفت و گو با خبرنگار فراز ضمن اشاره به اینکه  قطعا در دو هفته آینده کرونا در خوزستان پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت می گوید: «از همان ابتدا معلوم بود رعایت چهار متر فاصله میان حاضران شبیه به یک شوخی است. این در حالی است که در حال حاضر هم که بسیاری از آقایان خوشحال هستند که کرونا را مهار کرده‌اند ما در خوزستان با این بیماری و کمبود دارو و پزشک، پرستار و حتی مکان بستری بیماران دست به گریبان و دچار بحران هستیم.»

او در ادامه با اشاره به اینکه «در این شرایط دیدار مردمی جز شیوع کرونا آن هم در خوزستان که جز استان‌های پرخطر بوده نتیجه دیگری ندارد» می‌گوید: «وقتی مناظره‌ها را می‌گذارند و حرف می‌زنند و جواب سئوال هایی که باید را نمی‌دانند چگونه می توانند نظر مردم را برای رای دادن جلب کنند؟ آیا اینگونه دیدارها نامش مطلع شدن از مشکلات مردم است؟ آیا با این شوها نامزدهای انتخاباتی از مشکلات استان ها مطلع می شوند؟ این کار در این شرایط وضعیت درمان را وخیم می کند.»

این متخصص بیماری های عفونی که در بیمارستان‌های کرونایی اهواز مشغول درمان بیماران است می‌گوید: «من سال هاست که دارم در عرصه درمان در شهر اهواز مرکز استان خوزستان کار می کنم، حتی اگر کرونایی هم نبود با آمدن در یک مکان عمومی و چهار حرف جالب زدن و چندی هم دست و هورا بکشند مشکل خوزستان حل نمی‌شود هنوز زخم‌های جنگ بر تن خوزستان به وضوح مشخص است، انگار همین دیروز جنگ در خرمشهر در گرفته است.»

دکتر محتسبی با ابراز ناراحتی از اینکه ممکن است این دیدار کاندیدها هر لحظه مردم بیشتری را درگیر کرونا کند می گوید: سئوال من این است که نامزدهای دیگر علاقه و اشتیاقی به این دیدارهای استانی نداشتند یا ستاد کرونا اجازه نداده است و فقط برای آقای ابراهیم رئیسی آزاد است؟ این سئوالاتی است که در کشور ما مطرح می شود اما هرگز پاسخ روشنی برایش وجود ندارد!»

این متخصص در پایان مسئولیت تصاعدی شدن بیماری کرونا در خوزستان طی دو هفته آینده را متوجه ابراهیم رئیسی و ستاد کرونا می داند و می‌گوید: «آقایان باید مسوولیت کاری را که کرده‌اند بپذیرند و بدانند این حق الناس است. اگر در راستای بهبود شرایط مردم یک مملکت کاری نمی‌کنیم حداقل حالشان را نیز خراب‌تر نکنیم.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!