جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۱

پایان ضرب‌الاجل برای پزشکان بدون کارت‌خوان

پایان ضرب‌الاجل برای پزشکان بدون کارت‌خوان
از روز گذشته مهلت نهایی برای ثبت نام و نصب کارت‌خوان از سوی پزشکان به پایان رسید و بر اساس قانون مالیات، ۷۰درصد از پزشکان که از نصب کارتخوان در مطب سرپیچی کرده‌اند مجرم محسوب می‌شوند.

از روز گذشته مهلت نهایی برای ثبت نام و نصب کارت‌خوان از سوی پزشکان به پایان رسید و بر اساس قانون مالیات، ۷۰درصد از پزشکان که از نصب کارتخوان در مطب سرپیچی کرده‌اند مجرم محسوب می‌شوند، این در حالی است که بخش قابل توجهی از پزشکان هنوز به کارت‌خوان مجهز نشده‌اند و شمار کمتری در سامانه امور مالیاتی ثبت‌نام شده‌اند.

روز گذشته مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود که حدود ۷۴ هزار پزشک ملزم به نصب کارتخوان در مطب‌های خود شده‌اند اما از این تعداد فقط ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده‌اند.با این حال به نظر می‌آید سازمان نظام پزشکی آخرین فشار خود را برای عملی نشدن این تصمیم گیری می‌آورد. روز سی‌ام شهریور جلسه‌ای با حضور رییس سازمان امور مالیاتی، رییس سازمان نظام پزشکی، معاون کل وزارت بهداشت، رییس کمیسیون بهداشت مجلس و برخی از اعضای جامعه جراحان در این باره تشکیل شده تا مشکلات مالیاتی آن‌ها را حل کند.

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی در گفت‌وگو با فراز از ادامه این جلسه در روز آینده خبر داد و گفت:«تا تمام شدن این جلسه‌ها با سازمان امور مالیاتی نمی‌توانم از تصمیم‌گیری قطعی در این باره خبر بدهم.» اگرچه دیگر حاضران این جلسه مانند دکتر علی نوبخت (رییس کمیسون بهداشت مجلس) ، دکتر ایرج فاضل (رئیس جامعه جراحان) و دکتر مصطفی معین (رییس شورای عالی نظام پزشکی) هم در این باره حاضر به گفت‌وگو نشدند اما آن طور که از شنیده‌ها برمی‌آید، آنها موفق شده‌اند برای آسان‌تر کردن شرایط مالیات روسای سازمان امور مالیاتی را به پای میز مذاکره بکشانند. اتفاقی که ممکن است منجر به توافق‌های دیگری بین پزشکان و این سازمان شود.

برای پزشکان ابزار تشویقی گذاشته می‌شود

با وجود رایزنی‌هایی که پزشکان با سازمان امور مالیاتی آغاز کرده‌اند، این سازمان قبلا تعیین کرده بود که از اول مهرماه هر مطبی که کارتخوان فعال نداشته باشد مرتکب جرم شده و طبق قانون با آن برخورد خواهد شد. اجباری شدن نصب کارتخوان از قانون بودجه سال ۱۳۹۸ شروع شد. قانونی که پزشکان آن را تبعیض‌آمیز می‌دانند و می‌گویند کارتخوان ملاک درآمد آنها محسوب نمی‌شود. در جلسه دو روز گذشته نیز بار دیگر بر تبعض‌آمیز بودن این قانون تاکید و قرار شده که با ابزارهای تشویقی برای اجرای قانون مالیات برنامه‌ریزی شود.

نصب نکردن کارتخوان از نظر سازمان امور مالیاتی یک استعداد بالقوه و بالفعل فرار مالیاتی محسوب می‌شوند و اگر فرار مالیاتی بر آنان روشن شود، طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد. این افراد بر اساس قانون جریمه شده و دو درصد از درآمدشان به عنوان جریمه مطالبه خواهد شد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!