جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۰۸۵۱

کاهش بهای نفت بخاطر احتمال آتش‌بس در اوکراین و افزایش کرونا در چین

صبح روز سه‌شنبه، بهای نفت در آسیا کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در دو هفته اخیر رسید. مذاکرات میان اوکراین و روسیه برای پایان دادن به درگیری میان دو کشور در حالی کماکان ادامه دارد که قرنطینه در چین (در پاسخ به آخرین شیوع کووید‌۱۹) در این کشور نگرانی‌هایی را در باب تقاضای سوخت ایجاد کرده است.
نویسنده :
مونس نظری

معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۲۳:۴۲ به وقت شرقی (۳:۴۲ بامداد به وقت گرینویچ) با ۴.۰۹ درصد کاهش به ۱۰۲.۵۴ دلار رسید. و معاملات آتی دبلیو‎تی‌آی نیز با ۴.۰۵ درصد کاهش به ۹۸.۸۴ دلار رسید.

 

توشیتاکا تازاوا، تحلیل‌گر شرکت اوراق بهادار فوجیتومی، به رویترز گفت: «انتظاراتی که برای وقوع تحولات مثبت در مذاکرات آتش‌بس میان روسیه و اوکراین می‌رود، امیدها را براش کاهش تنگنا در بازارهای جهانی نفت خام تقویت کرد.»

 

وی در ضمن افزود: «قرنطینه‌های جدید برای مهار همه‌گیری کووید‌۱۹ در چین نگرانی‌هایی را در مورد کندتر شدن تقاضا به وجود آورد.»

 

تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری در اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد، کماکان ادامه دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه گفت که مذاکرات با روسیه روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت. وی افزود که به عنوان بخشی از تلاش برای پایان دادن به جنگ با روسیه، با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل «در آرامشی منصفانه» گفتگو کرده است.

 

ایالات متحده همچنین پس از گفتگوهای «سخت» روز دوشنبه با چین، هشدارهایی را نیز درباره کمک احتمالی این کشور به روسیه داد. با توجه به اینکه روسیه دومین صادر‎کننده بزرگ نفت خام در جهان است، مشکلات عرضه همچنان ادامه دارند.

 

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه از کشورهای تولید‎کننده نفت خواست تا برای ایجاد ثبات در بازارها مقدار پمپاژ را افزایش دهند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز تلاش خواهد کرد عربستان سعودی را متقاعد به افزایش تولید کند و مطابق گزارشات رسیده، او در حال برنامه‌ریزی برای این سفر است.

 

در همین حال، تعداد موارد ابتلای روزانه در چین روز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد. و شمار مواردی که علائم بیماری را از خود بروز داده بودند، از یک روز قبل، به بیش از دو‎برابر و به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسید. استان جیلین، در کنار شهر جنوبی شنژن، تحت قرنطینه قرار گرفت... زیرا ویروس به سرعت در حال گسترش یافتن در شمال‌شرق این کشور است.

 

سرمایه‌گذاران حالا منتظر داده‌های عرضه نفت خام ایالات متحده از سوی مؤسسه نفت امریکا هستند که در اواخر روز منتشر خواهد شد.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!